Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Citaat van: FGG op 14-05-2011 21:07:13
Citaat van: Misha op 14-05-2011 21:03:31
Citaat van: haasje op 13-05-2011 01:13:02
Ik hoorde gisteren van iemand bij wie na het updaten van win 7hp/64 zijn norton internet security deels was verdwenen. Hij moest norton volledig opnieuw installeren.
Brrr, norton internet security.

Brrr, Windows.

Je lijkt wel zo'n anti-roker die zelf altijd gerookt heeft.

Gr :eusa_eh:

thuur

Weer een leuke: PC gaat niet aan als je op de knop duwt. Stroom eraf/erop, hard duwen, etc. maakt allemaal niets uit (uiteraard ingestoken, schakelaars doos en voeding aan). Ik neem de PC naar huis, steek hem in en presto. Aan/uit werkt precies zoals het moet. Ook 30x achter elkaar. Breng het kreng terug, werkt meteen. Een week later gaat ie weer niet aan (zelf geconstateerd). Ding staat weer hier en doet het uiteraard weer perfect :eusa_wall:

Iemand?

Gr ???

haasje

rotte aan/uit schakelaar? Verwissel de aan/uit en de resetschakelaar eens op het mb.

elmarconi

Wild guess: Brakke (wand)contactdoos met teveel verbruikers en te hoge weerstand waardoor de voeding geen power-OK signaal afgeeft?   
--
Autogas Inside . . .

thuur

Citaat van: haasje op 17-05-2011 00:10:24
rotte aan/uit schakelaar? Verwissel de aan/uit en de resetschakelaar eens op het mb.

Dan zou hij 1 op 60x (inmiddels) wel een keer moeten falen denk ik? Het blijft gewoon werken... Ik ga nu nog eens 20x duwen ;D

Citaat van: elmarconi op 17-05-2011 00:14:47
Wild guess: Brakke (wand)contactdoos met teveel verbruikers en te hoge weerstand waardoor de voeding geen power-OK signaal afgeeft?  

Klinkt aannemelijk. Zo'n Made-in-China-voeding is ook zo intelegent?

Gr :D

haasje

Ik heb ooit een pc ter reparatie gehad die niet aanging omdat (zoals later bleek) de resetknop defect was. Probeer die eens diverse malen in te drukken.

thuur

Citaat van: haasje op 17-05-2011 01:05:47
Ik heb ooit een pc ter reparatie gehad die niet aanging omdat (zoals later bleek) de resetknop defect was. Probeer die eens diverse malen in te drukken.

Zit er niet op :D

Gr ;)

haasje

Dan weet je in ieder geval zeker dat dat het probleem niet is :D

Even verder aan het denken; misschien een usb device (met name hubs)

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

MICHEL306

elmarconi

Citaat van: Marc O. op 17-05-2011 06:56:57
Citaat van: thuur op 17-05-2011 00:17:06
ook zo intelegent?

:eusa_doh: ;D

Kom op zeg, er komen zoveel uit het zuiden die na middernacht helemaal niet meer te begrijpen zijn...  ;) ;D
--
Autogas Inside . . .

FGG

Citaat van: thuur op 16-05-2011 23:44:09
Weer een leuke: PC gaat niet aan als je op de knop duwt. Stroom eraf/erop, hard duwen, etc. maakt allemaal niets uit (uiteraard ingestoken, schakelaars doos en voeding aan). Ik neem de PC naar huis, steek hem in en presto. Aan/uit werkt precies zoals het moet. Ook 30x achter elkaar. Breng het kreng terug, werkt meteen. Een week later gaat ie weer niet aan (zelf geconstateerd). Ding staat weer hier en doet het uiteraard weer perfect :eusa_wall:

Negatieve aardstralen?

Ook zo'n illigente en intuele verklaring. ;D

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

FGG

Ik vond net nog een geluidskaart:
- PCI
- Yamaha HSP56

Weet er verder weinig van, maar ik heb er iig niets meer aan.

Maar dan met nog een extra mini-jack: spk1, line, mic, spk2, spk3 en spk4.

Liefhebbers? Gratis!

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Misha

Leuke vraag :

Ik heb een Del XPS 720 met Nvidia RAID controller.
Hierin zaten 4 schijven van 250gb die ik in Raid-10 heb draaien. Raid 5 is bij dit soort nep-controllers niet te doen zo traag.

Nu heb ik de 4 schijven in dit array stuk voor stuk vervangen door 800 gb exemplaren, vervangen -> rebuild etc. zodat er nu 4x 800 gb in raid 10 staan.

Nu komt de vraag:

Het raid-volume is nog steeds maar 250 gb. Hoe krijg ik dit zo dat de complete ruimte wordt gebruikt ? Zonder de boel opnieuw te moeten installeren natuurlijk want dan had ik dat wel in 1 keer gedaan.
Sommige controllers kunnen dit, maar ik kan het zo bij de Nvidia Mediashield niet echt vinden.

Ik hoop dus dat er een tool voor is...
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Vulk

Citaat van: thuur op 16-05-2011 23:44:09

Iemand?

Gr ???

En als je hem met de schroevendraaier start?