Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

viking_in_shorts

Gezien ik tegenwoordig loon krijg ben ik op zoek naar iets om mezelf te verwennen. Zit te denken aan een nieuwe laptop. Mijn budget is ca SEK 10.000 -> zeg maar ongeveer tussen de HP Pavilion DV7-6058eo en de HP Envy 17-2000eo

Mijn eisenpakket:
- 17" scherm
- vingerafdruklezer
- 100+ Gb hdd (=mag evt combo zijn van SSD en SATA) vanwege fotografie
- ingebouwde kaartlezer (SD) is een zeer grote +
- full-size keyboard (bijna logisch met 17" scherm) zonder hopelijk te veel van die "extra" toetsen die ik toch niet gebruik (=bv. play & pauze voor muziek en film etc.)

Ik heb een voorliefde voor HP, heeft er iemand tips voor waar ik nog meer naar zou kunnen kijken?

Taranis

Asus :) Is wel een tikje duurder, maar (in mijn ervaring) kwalitatief ook wat beter.

viking_in_shorts

Had ik idd ook al naar gekeken. Voordeel van ASUS is dat in die prijsklasse er meestal een BlueRay speler inzit en er meerdere modellen zijn met 8 GB RAM (=ook fijn voor foto editing) Verder werken ze met nVidia (waar HP alleen nog maar AMD heeft) waarvan ik niet weet of het goed of slecht is :eusa_shifty:

Zo zag ik bv: deze (8gb ram) en deze maar bij alletwee ga ik bijna over m'n nek van die knoppen aan de linkerkant van het toetsenbord. Vooral die eerste.

Hoe is support van Asus?

edit: oh ja, en Asus heeft geen vingerafdruklezers waar ik best wel een beetje aan ge/ver wend ben ...

Taranis

De support van Asus heb je niet nodig ;D

Serieus: heb 1x de verkeerde laptop gekregen, binnen een dag stond er een vriendelijke meneer voor de deur om het ding om te wisselen en een laptoptas kado gekregen als excuus voor de fout. Verder heb ik er geen ervaring mee want ze doen het gewoon :)

Die knoppen: het ziet er al een stuk beter uit dan op mijn Toshiba. Zou me er niet aan storen. Met nVidia ook alleen maar goede ervaringen, in tegenstelling tot de ATI in m'n Toshiba die 't ding om weet te toveren tot heteluchtkanon. Met korte broek je laptop op schoot = haartjes weg ::)

FGG

Citaat van: viking_in_shorts op 15-07-2011 08:21:55
Mijn eisenpakket:
- vingerafdruklezer

Deze heb ik ook op mijn (vorige week overleden) HP en ik vond 't een zwaar overrated item. In het begin wel gebruikt maar later toch vlot weer uitgeschakeld. Teveel gedoe, bezwete vingers die 't niet doen, etc. Uiteindelijk gewoon weer met een ww beveiligd.

Zoals aangegeven is mijn HP overleden. De laptop was privé, maar gezien het regelmatige zakelijke gebruik wordt ie waarschijnlijk vervangen op kosten van m'n werkgever.
Eigenlijk heb ik geen trek in Win7 dus ik hoop dat ik akkoord krijg voor de kleinste Apple-telg:

http://www.apple.com/nl/macbook/

We wachten af...

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

viking_in_shorts

Citaat van: FGG op 15-07-2011 10:50:58
Mijn eisenpakket:
- vingerafdruklezer

Deze heb ik ook op mijn (vorige week overleden) HP en ik vond 't een zwaar overrated item. In het begin wel gebruikt maar later toch vlot weer uitgeschakeld. Teveel gedoe, bezwete vingers die 't niet doen, etc. Uiteindelijk gewoon weer met een ww beveiligd.

Zoals aangegeven is mijn HP overleden. De laptop was privé, maar gezien het regelmatige zakelijke gebruik wordt ie waarschijnlijk vervangen op kosten van m'n werkgever.
Eigenlijk heb ik geen trek in Win7 dus ik hoop dat ik akkoord krijg voor de kleinste Apple-telg:

http://www.apple.com/nl/macbook/

We wachten af...

Gezien wij katten hebben is een screensaver / wachtwoord een MUST. Verder is deze PC een gedeelde PC waar zowel mijn vriendin, ikzelf en zelfs af en toe mijn dochter op werken. User switching dmv vingerafdruklezer werkt wat mij perfect. En als er een keer een vingertje niet werkt, neem je een ander vingertje of desnoods zelfs het toetsenbord.

Mac heb ik even naar gekeken, maar vind ik prijs-technisch niet interessant. Bewust mijn verhaal begonnen met budget.

daytonawim

Je kan ook een losse lezer nemen, heb je een iets ruimere keuze v.w.b laptop

viking_in_shorts

Citaat van: daytonawim op 15-07-2011 11:45:33
Je kan ook een losse lezer nemen, heb je een iets ruimere keuze v.w.b laptop

Nee - geen optie :eusa_naughty:

Ik heb een laptop omdat ik geen desktop wil. Ben alle slangetjes, draadjes, doosjes, uitsteekseltjes hélémáál zat. Mijn laptop nu heeft 2 draadjes: 1 x stroom en 1 x muis. De rest wil ik (graag) allemaal geintegreerd hebben. Daarom ook ingebouwde kaartlezer.

Ik bedoel: dat ding staat bij ons in de keuken op het keukenblad. Ik wil daar een zo klein mogelijke "footprint" hebben.

daytonawim

Ok, was maar een suggestie, namelijk ook niet zo kapot van de ingebouwde lezer in mijn tabelets.

thuur

Citaat van: FGG op 15-07-2011 10:50:58
Mijn eisenpakket:
- vingerafdruklezer

Citaat van: daytonawim op 15-07-2011 11:58:53
Ok, was maar een suggestie, namelijk ook niet zo kapot van de ingebouwde lezer in mijn tabelets.

Ik heb het op enkele van mijn Thinkpads en ik vind het fantastisch! Nooit met met je vette vingers typen, gewoon even over de lezer en je logt in. Werkt altijd :D

Gr 8)

FGG

Citaat van: thuur op 15-07-2011 12:02:08
Ik heb het op enkele van mijn Thinkpads en ik vind het fantastisch! Nooit met met je vette vingers typen, gewoon even over de lezer en je logt in. Werkt altijd :D

Ja, en dan? Dan pak je met je vette vingers je muis, of je gaat met je vette vingers over de pad of gaat alsnog met je vette vingers je verhaal zitten typen. En ga je dan met je vette vingers over de lezer?

Svenneh

Ik vind die fingerprint reader echt dikke onzin. Totaal onzinnig. Ik heb het wel op de laptop van 't werk en wel eens mee zitten klooien. Ik typ sneller mijn wachtwoord (die nog redelijk 'veilig'  is ook) dan dat ik eerst over zon ding heen moet met mijn vinger.

Komt nog bij dat ik heel vaak had dat als ik op mijn laptop typte ik per ongeluk met mijn handpalm over dat ding heenging waardoor je weer zon irritant geluidje hoorde.

FGG

Citaat van: Svenneh op 15-07-2011 14:57:35
wachtwoord (die nog redelijk 'veilig'  is ook)

Ook zoiets. Wat maakt een wachtwoord nu veilig? Waarschijnlijk vind elk systeem "#fgg850" veiliger dan "hdlkfghje". En waarom?

viking_in_shorts

Citaat van: FGG op 15-07-2011 17:51:30

Ook zoiets. Wat maakt een wachtwoord nu veilig? Waarschijnlijk vind elk systeem "#fgg850" veiliger dan "hdlkfghje". En waarom?

Gokkans.

FGG

Citaat van: viking_in_shorts op 15-07-2011 18:13:30
Citaat van: FGG op 15-07-2011 17:51:30

Gokkans.

Ik zou eerder op die eerste gokken. ;)