Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

viking_in_shorts

Citaat van: FGG op 15-07-2011 18:18:24
Citaat van: viking_in_shorts op 15-07-2011 18:13:30
Citaat van: FGG op 15-07-2011 17:51:30
Citaat van: Svenneh op 15-07-2011 14:57:35
wachtwoord (die nog redelijk 'veilig'  is ook)

Ook zoiets. Wat maakt een wachtwoord nu veilig? Waarschijnlijk vind elk systeem "#fgg850" veiliger dan "hdlkfghje". En waarom?

Gokkans.

Ik zou eerder op die eerste gokken. ;)

... en de computer die jouw ww probeert te kraken weet ten eerste jouw initialen niet, en ten tweede niet wat voor rol dit forum speelt in jouw leven. Wat hij echter wel weet, is dat de kans dat jij een # gebruikt kleiner is dan een combo van alleen letters ...

Maar waar hebben we het eigenlijk over?  Het is veiliger dan <leeg> en <Password1> dus die bot zou er snel overheen gaan. De meeste wachtwoorden worden gekraakt door af te luisteren, niet door te gokken.

FGG

Citaat van: viking_in_shorts op 15-07-2011 18:27:12
... en de computer die jouw ww probeert te kraken weet ten eerste jouw initialen niet, en ten tweede niet wat voor rol dit forum speelt in jouw leven. Wat hij echter wel weet, is dat de kans dat jij een # gebruikt kleiner is dan een combo van alleen letters ...

Maar een computer die wordt ingezet voor het kraken van wachtwoorden zal ook worden voorzien van de nodige intelligentie en worden ingericht voor sterke wachtwoorden. En het aantal mogelijke cijfers is ook nog eens een factor 2.6 minder dan het aantal letters...

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

widebody

Heren ICT-ers en andere grootte breinen,

Even een vraagje van iemand die het niet helemaal snapt.

Ik heb thuis een draadloos netwerk met daarin een netwerk printer van (HP-Photosmart allinone5180) en twee laptops met Vista. Alles werkt perfect, gelukkig.

Nu ben ik van plan een I-Pad te kopen, kan ik dan gewoon mijn printer nog bereiken en zonder problemen vanaf de I-Pad een print opdracht versturen en dat die dan ook nog goed word uitgeprint> maw Heeft HP aparte software voor Vista en Apple die toch met een printer kunnen communiceren?

Vast bedankt,

Gr

Marc

Vulk

Als die printer werkt op Mac (normaalgezien wel), dan zal het dat gewoon doen.

widebody

Geen idee Thomas. Hij word nu aangestuurd door Vista ops. laptops. Als ie dan ook print opdr. van de I-Pad aanneemt ben ik blij.

FGG

Je zal iig speciale software moeten downloaden voor het printen vanaf de iPad, althans met een iPad-1. Voor de iPad-2 weet ik niet.

fpede

ik dacht dat de printer zelf direct printen vanaf een iPad moest ondersteunen, er zijn wel hacks verkrijgbaar, maar bij mij heb ik deze niet toch nog niet aan de praat gekregen,...
kan altijd verkeerd zijn, maar op deze website staan de ondersteunde printers...
http://www.apple.com/ipad/features/airprint.html

widebody

Ok. Ik zal me eens goed gaan inlezen. Niet dat ik strax zo'n kratje apple's heb gekocht en dan nix kan printen e.d.

Bedankt voor de reactie's! :eusa_clap:

gerardgrobben

Citaat van: FGG op 15-07-2011 10:50:58
Citaat van: viking_in_shorts op 15-07-2011 08:21:55
Mijn eisenpakket:
- vingerafdruklezer

Deze heb ik ook op mijn (vorige week overleden) HP en ik vond 't een zwaar overrated item. In het begin wel gebruikt maar later toch vlot weer uitgeschakeld. Teveel gedoe, bezwete vingers die 't niet doen, etc. Uiteindelijk gewoon weer met een ww beveiligd.

Zoals aangegeven is mijn HP overleden. De laptop was privé, maar gezien het regelmatige zakelijke gebruik wordt ie waarschijnlijk vervangen op kosten van m'n werkgever.
Eigenlijk heb ik geen trek in Win7 dus ik hoop dat ik akkoord krijg voor de kleinste Apple-telg:

http://www.apple.com/nl/macbook/

We wachten af...

MacBookPro nemen...  scheelt een slok op een borrel. Met een verloopkabeltje om te bouwen naar dual-screen. Dual-boot maken, en er XP of 7-ulti opzetten, en gaan met die banaan.
tuba or not tuba, that's the question

gerardgrobben

Citaat van: widebody op 19-07-2011 18:51:52
Ok. Ik zal me eens goed gaan inlezen. Niet dat ik strax zo'n kratje apple's heb gekocht en dan nix kan printen e.d.

Bedankt voor de reactie's! :eusa_clap:

ff zoeken bij je printer-leverancier of hij de software ( zgn app.) al vrij heeft voor zn iPad-applicatie.

Bij de Brother zijn er een stuk of 10 klaar, maar ... de mijne natuurlijk nog niet.

tuba or not tuba, that's the question

rovelra

Ik heb een vreemd probleem met mijn tweede beeld scherm ( bareaublad cloon)
Als de schermen in slaapstand gaan en er weer uit worden dan start alleen het primiare scherm op en blijft het secundaire uit !!
Tot voor kort kwammen beide gewoon uit slaap stand .
Als ik dan via eigenschappen de verversings frequinte verander springt het scherm uit zijn slaap stand en kan ik hem weer gebruiken ...

iemand een idee hoe dit op te lossen ?

rovelra

Ow ja heb ook al nieuwe vga drivers gedownlaod en probleem is er nog !
MvG Rogé

viking_in_shorts

Echt een clone, of een scherm "naast" het andere scherm? Je zou kunnen proberen de volgorde om te draaien (1 en 2 te swappen)

Ik heb zelf soms het idee dat dvi als input soms wat slechter reageert; dus die zou ik als 1:e nemen.

rovelra

Een scherm naast het andere scherm !
Bedankt voor de tip .
Zal het proberen.

eerste scherm DVI
Tweede scgerm VGA

FGG

Citaat van: gerardgrobben op 19-07-2011 19:47:56
Citaat van: FGG op 15-07-2011 10:50:58
Citaat van: viking_in_shorts op 15-07-2011 08:21:55
Mijn eisenpakket:
- vingerafdruklezer

Deze heb ik ook op mijn (vorige week overleden) HP en ik vond 't een zwaar overrated item. In het begin wel gebruikt maar later toch vlot weer uitgeschakeld. Teveel gedoe, bezwete vingers die 't niet doen, etc. Uiteindelijk gewoon weer met een ww beveiligd.

Zoals aangegeven is mijn HP overleden. De laptop was privé, maar gezien het regelmatige zakelijke gebruik wordt ie waarschijnlijk vervangen op kosten van m'n werkgever.
Eigenlijk heb ik geen trek in Win7 dus ik hoop dat ik akkoord krijg voor de kleinste Apple-telg:

http://www.apple.com/nl/macbook/

We wachten af...

MacBookPro nemen...  scheelt een slok op een borrel. Met een verloopkabeltje om te bouwen naar dual-screen. Dual-boot maken, en er XP of 7-ulti opzetten, en gaan met die banaan.

Als jij dat nou ook deed lag ik niet te kloten met FileMaker maar had ik een volledig systeem voor je klaar! :evil:

V.w.b. de vervanger van de laptop. Deze was privé en wordt vervangen door een zakelijk exemplaar. Ik heb voorzichtig een MacBook voorgesteld (geen pro) maar of dat gaat lukken.... maar ja, een gegeven paard...