Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

daytonawim

mm, dat lijkt ook niet echt te lukken.

fpede

mja, geraak je in veilige modus? anders moet je gewoon blijven f8 induwen vanaf hij opstart,... en altijd wat later beginnen induwen als het niet direct lukt...

daytonawim

Ik kom wel in veilige modus, maar krijg dat zelfde stomme inlog  scherm :-(, het is Vista overigens

cees-s70

Je kan kijken voor knoppix dat is een cd/dvd [zelfbranden ] die in pc opstarten en dan kan je in je bestanden kijken  http://www.knoppix.nl/

Jack v

Als je nog een laptop of pc over hebt Wim brand dan even een HIRENS BOOT CD. hiermee de laptop opstarten dan kun je de gegevens weer aanpassen.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

daytonawim

Hoi Jack,

Laptops zat hier :-), heb het even gedowload, lijkt er op dat ik de bestanden kan openen, nu zien of ik ze kan backuppen, dan probeer
ik nog wel even of ik wat kan aanpassen.

Als ik weet waar ik het zoeken moet.

Thanks voor je tip

StefanCJ

Vraagje aan de ict-ers hier; mijn vriendin haar harde schijf met foto's, documenten, ontwerpen en weet ik wat nog meer is gecrasht. En de backup, die is er niet  :eusa_shhh:.

Er heeft wel iemand naar gekeken, maar hij kon met een recovery programma niets terugvinden. Zijn er nog andere mogelijkheden om bestanden terug te halen? Het zou wel great zijn als het kan, want ze heeft die ontwerpen nodig voor haar werk.

Grtz StefanCJ

viking_in_shorts

Er zijn bedrijven die dat doen. Maar dat is duur.

StefanCJ

Enig idee van de kosten (of wellicht een handige forummer)?

Net even gegoogled; duuuuur!  :eusa_wall:

elmarconi

Citaat van: StefanCJ op 26-07-2011 17:52:39
Enig idee van de kosten (of wellicht een handige forummer)?

Net even gegoogled; duuuuur!  :eusa_wall:

Duur is niet het woord. Het is veel geld. Het alternatief is dat je al het werk opnieuw doet.
En ik weet niet hoeveel tijd erin zit, maar dat zet de prijs meestal in een heel ander perspectief.

Ontopic: http://lifehacker.com/393084/how-to-recover-deleted-files-with-free-software

Als de harddisk fysiek overleden is, dan wordt het een stuk lastig. Als hij het nog een beetje doet dan:
Allereerst de harddisk ontkoppelen van het systeem.
Daarna bij voorkeur in een ander systeem als slave of als USB een image kopie maken met http://wiki.linuxquestions.org/wiki/Dd_rescue als het nog kan. Daarna dit image nog een keer backuppen, en met deze backup gaan we pas aan de slag met recovery tools.

--
Autogas Inside . . .

thuur

Citaat van: StefanCJ op 26-07-2011 17:32:55
Vraagje aan de ict-ers hier; mijn vriendin haar harde schijf met foto's, documenten, ontwerpen en weet ik wat nog meer is gecrasht. En de backup, die is er niet  :eusa_shhh:.

Er heeft wel iemand naar gekeken, maar hij kon met een recovery programma niets terugvinden. Zijn er nog andere mogelijkheden om bestanden terug te halen? Het zou wel great zijn als het kan, want ze heeft die ontwerpen nodig voor haar werk.

Grtz StefanCJ

Probeer ZAR eens (zero assumption recovery), zo heb ik al veel mensen weer blij gemaakt.

Gr ;)

volvoc70T5

Citaat van: Jack v op 25-07-2011 10:59:17
Als je nog een laptop of pc over hebt Wim brand dan even een HIRENS BOOT CD. hiermee de laptop opstarten dan kun je de gegevens weer aanpassen.

idd, kan je tevens het windows wachtwoord mee wissen...

daytonawim

Citaat van: daytonawim op 25-07-2011 13:05:03
Hoi Jack,

Laptops zat hier :-), heb het even gedowload, lijkt er op dat ik de bestanden kan openen, nu zien of ik ze kan backuppen, dan probeer
ik nog wel even of ik wat kan aanpassen.

Als ik weet waar ik het zoeken moet.

Thanks voor je tip

Ha ha, een kennis heeft een progje om de boel te hacken en het password zichtbaar te maken, is inmiddels vervangen voor een ander, dochter is weer blij :-)

elmarconi

Citaat van: daytonawim op 26-07-2011 21:38:20
Ha ha, een kennis heeft een progje om de boel te hacken en het password zichtbaar te maken, is inmiddels vervangen voor een ander, dochter is weer blij :-)

Citaat van: daytonawim op 25-07-2011 09:05:48
DE laptop is ingesteld voor slechts 1 gebruiker, je kan dus niet als gast inloggen !

Dan zou ik dat laatste ook even oplossen.

Did I mention backup today  ;)
--
Autogas Inside . . .

daytonawim

Backup wie maakt die nou eigenlijk, daar denk je pas aan als het stuk is toch :-)