Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

gerardgrobben

http://www.telegraaf.nl/digitaal/10358023/__Personal_computer_IBM_viert_30e_verjaardag__.html?p=26,1

Gefeliciteerd!

( enne, nog liefhebbers voor een appleTV? heb er nog eentje over, nieuw in doos, vers uit het rek)
tuba or not tuba, that's the question

maruska

@viking.. waarom een losse sata controller ?
ik heb een 2x een NAS doos gekocht, 4x2 TB in elk, raid 5 en voila.. met alle functionaliteit die ik wens te hebben (Netgear DS410)
opslagruimte voorlopig even zat.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Hans Duiven

Citaat van: gerardgrobben op 12-08-2011 11:19:55
http://www.telegraaf.nl/digitaal/10358023/__Personal_computer_IBM_viert_30e_verjaardag__.html?p=26,1

Gefeliciteerd!

( enne, nog liefhebbers voor een appleTV? heb er nog eentje over, nieuw in doos, vers uit het rek)

Yep!

PB please

Laat maar, ik heb nog een MacMe Card waar nog 80 euro op staat  ;D

viking_in_shorts

Citaat van: maruska op 12-08-2011 17:48:57
@viking.. waarom een losse sata controller ?
ik heb een 2x een NAS doos gekocht, 4x2 TB in elk, raid 5 en voila.. met alle functionaliteit die ik wens te hebben (Netgear DS410)
opslagruimte voorlopig even zat.

Omdat ik 1) een server wil, en geen NAS doos.  (die server doet meer dan alleen maar schijven hosten) en 2 omdat ik te veel slechte ervaringen heb met samba of welke andere vorm van *ux die probeert te praten met Windows.

Misha

QNAP is anders best een aardig alternatief.

Hoewel ik dezelfde mening heb als jij over ***ux-alternatieven.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

viking_in_shorts

Citaat van: Misha op 12-08-2011 19:06:46

Grappig. Ik wist niet zeker wat ik wilde hebben, dus heb raad gevraagd bij het personeel van deze toko (eigenlijk 1 van de beste PC winkels van Göteborg en omstreken)

Hoewel ik bijna zeker wist dat ik geen NAS wilde hebben kwamen zij ook met een Qnap als enige alternatief. Die was echter meer dan twee keer zo duur. (ex schijven) Dan besteed ik dat geld liever aan de extra (stroom-) kosten van mijn server die ik toch wel heb.

Betekend overigens wel dat jouw RAID kaart vervangen gaat worden, na jaaaren van über-trouwe dienst. :'(  (beetje een cavia met grijze haren, zeg maar)

Misha

Citaat van: viking_in_shorts op 12-08-2011 19:32:36

Grappig. Ik wist niet zeker wat ik wilde hebben, dus heb raad gevraagd bij het personeel van deze toko (eigenlijk 1 van de beste PC winkels van Göteborg en omstreken)

Hoewel ik bijna zeker wist dat ik geen NAS wilde hebben kwamen zij ook met een Qnap als enige alternatief. Die was echter meer dan twee keer zo duur. (ex schijven) Dan besteed ik dat geld liever aan de extra (stroom-) kosten van mijn server die ik toch wel heb.

Betekend overigens wel dat jouw RAID kaart vervangen gaat worden, na jaaaren van über-trouwe dienst. :'(  (beetje een cavia met grijze haren, zeg maar)
Ach so...
Ik wil hem wel terug hebben, eens kijken of ESX daar wat mee kan.. :eusa_whistle:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

viking_in_shorts

Citaat van: Misha op 12-08-2011 19:46:16
Citaat van: viking_in_shorts op 12-08-2011 19:32:36

Ach so...
Ik wil hem wel terug hebben, eens kijken of ESX daar wat mee kan.. :eusa_whistle:

Deal!

gerardgrobben

Citaat van: Hans Duiven op 12-08-2011 18:18:43

worden niet in Nederland uitgeleverd door appie,...

haasje

Heeft er iemand een adresje waar ik een gebruikte ip power unit zou kunnen kopen (of heeft er toevallig zelf 1 te koop)

Hans Duiven

Citaat van: gerardgrobben op 13-08-2011 10:10:18
Citaat van: Hans Duiven op 12-08-2011 18:18:43

worden niet in Nederland uitgeleverd door appie,...

Wel te verkrijgen maar niet in de Mac stores

Kingfisher

Potverdorie m'n 5.1 setje speakers van de pc om zeep......  :eusa_boohoo:
Iemand een goede tip voor een leuke 5.1 set voor de pc (max 100,- )?

gerardgrobben

das ook parallel import, dus.
Appie levert het niet uit in NL, en iedereen die ze levert heeft ze zelf de grens overgebracht.
Op bovenstaande link vragen ze dan ook 139 euri, en das net iets meer dan de 99 die ik wil beuren.
Heb er trouwens maar eentje over. De andere 3 zijn bij hun nieuwe baasjes in prima handen.

Marc O.

De laptop van vrouwlief is onlangs opnieuw geïnstalleerd, maar naar nu blijkt wordt het DVD/CD-station niet meer weergegeven (in My Computer of elders in Windows) en kan dus feitelijk niet worden gebruikt. In apparaatbeheer staat ie wel netjes vermeld, zonder conflicten en wordt zelfs het CD'tje of DVD'tje dat er in zit correct weergegeven als je de details oproept. De driver de-installeren en opnieuw installeren biedt geen resultaat, rebooten ook niet. De-activeren van de virusscanner helpt ook niet, net als de tips die MS geeft op haar support site.

De drive is niet defect; als ik dual boot naar linux dan functioneert ie feilloos.

Is er een Windows expert die me verder kan helpen?
...The Nile isn't just a river in Africa...

razorx

@Marc:

http://support.microsoft.com/kb/314060
Hoeft zeker niet alleen in combinatie met Adaptec software te zijn, komt vaker voor.

-edit- link aangepast naar nieuwere versie