Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

Reitse

Slechts 4GB en geen SSD?  Hoog tijd voor een nieuwe! ;)

haasje

Een bekende van me heeft een paar weken geleden een nieuwe pc gekocht.
Een hoop geld uitgegeven aan dat ding (oa 12 GB ram), installeert hij de 32 bits versie van windows xp, want Windows 7 vindt hij niet fijn.
Hij gebruikt een programma dat niet op de 64 bit versie draait, dus van daar de 32 bits versie.
Er zit een redelijk top of the line videokaart in, maar hij gebruikt de pc voornamelijk voor een briefje, mailtje en een beetje internetten, de spelletjes die hij speelt zijn patience etc. en film kijken doet hij niet op zijn pc (daar is zijn bejaarde 15" tft monitor dan ook niet echt geschikt voor). Als hij zich nou eerst eens fatsoenlijk had laten voorlichten, had hij een pc kunnen kopen voor 1/4 van het geld dat hij nu uitgegeven heeft. :eusa_wall:

Vulk

Dagelijkse kost zo'n zaken helaas. :(

Turbo-Geek

Citaat van: haasje op 24-09-2011 12:53:33
Een hoop geld uitgegeven aan dat ding (oa 12 GB ram), installeert hij de 32 bits versie van windows xp, want Windows 7 vindt hij niet fijn.
Hij gebruikt een programma dat niet op de 64 bit versie draait, dus van daar de 32 bits versie.
Er zit een redelijk top of the line videokaart in, maar hij gebruikt de pc voornamelijk voor een briefje, mailtje en een beetje internetten, de spelletjes die hij speelt zijn patience etc. en film kijken doet hij niet op zijn pc (daar is zijn bejaarde 15" tft monitor dan ook niet echt geschikt voor). Als hij zich nou eerst eens fatsoenlijk had laten voorlichten, had hij een pc kunnen kopen voor 1/4 van het geld dat hij nu uitgegeven heeft. :eusa_wall:

Dat soort mensen bestaan al sinds het begin der tijden.
Je kent ze wel, ze kunnen er niks mee maar als er een nieuw ttype uit komt dan kopen ze die, waarom precies weten ze niet maar het is beter.
Wel handig om dat soort mensen te kennen want soms kan je dan voor relatief weinig aan mooi spul komen.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

haasje

Citaat van: Turbo-Geek op 24-09-2011 21:29:57
Citaat van: haasje op 24-09-2011 12:53:33

Dat soort mensen bestaan al sinds het begin der tijden.
Je kent ze wel, ze kunnen er niks mee maar als er een nieuw ttype uit komt dan kopen ze die, waarom precies weten ze niet maar het is beter.
Wel handig om dat soort mensen te kennen want soms kan je dan voor relatief weinig aan mooi spul komen.

Nee, het probleem is (deels) dat hij naar een winkel gaat en zegt dat hij een nieuwe pc nodig heeft. Dat er daar van die e*kels werken die iemand maar van alles proberen aan te smeren is nog daar aan toe, maar hij informeert ook nergens anders wat hij wel en niet nodig heeft. Geloof dat zijn nieuwe pc hem om en nabij de €1000 gekost heeft, terwijl het waarschijnlijk met het simpelste computertje af kon. Zijn oude computer was een jaar of 6 oud en had de geest gegeven.

FGG

Citaat van: FGG op 15-07-2011 10:50:58
Eigenlijk heb ik geen trek in Win7 dus ik hoop dat ik akkoord krijg voor de kleinste Apple-telg:

Helaas, het is deze geworden: >>>KLIK<<<

De manager in kwestie vond 't nog te vroeg voor een Mac. Waarschijnlijk is de tijd rijp als zijn laptop de geest geeft. >:( Zal niet lang duren, da's een Toshiba die nu al begint te rammelen. :evil:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

viking_in_shorts

Citaat van: FGG op 27-09-2011 08:37:01
Eigenlijk heb ik geen trek in Win7 dus ik hoop dat ik akkoord krijg voor de kleinste Apple-telg:

De manager in kwestie vond 't nog te vroeg voor een Mac. Waarschijnlijk is de tijd rijp als zijn laptop de geest geeft. >:( Zal niet lang duren, da's een Toshiba die nu al begint te rammelen. :evil:

Zijn leuke dingen. Wij werken met Elitebooks. Behalve de door ons gekozen grafische kaart met gedeeld geheugen (icm 2 x 19") heb ik er absoluut geen problemen mee.

FGG

Citaat van: viking_in_shorts op 27-09-2011 08:53:02

Zijn leuke dingen. Wij werken met Elitebooks. Behalve de door ons gekozen grafische kaart met gedeeld geheugen (icm 2 x 19") heb ik er absoluut geen problemen mee.

vanaf morgen zal ik 't kunnen beoordelen. Mijn ervaring met Win7 is 0,0 maar de verhalen zijn niet van de wind. Maar ok, ik sta er open voor en zal niet eerder een oordeel vellen nadat ik er ook daadwerkelijk mee gewerkt heb.
De specs zijn iig wel lekker, geen flutding van een eurootje of 250 iig.

Kingfisher

Wie kan mij adviseren met het volgende?

Ik wil regelmatig wat foto's afdrukken, maar heb alleen de standaard windows SW beschikbaar op dit moment, hetgeen niet bepaald voor vreugdevolle momenten zorgt....
Vroegah had ik op m'n oude pc Paint shop pro en dat werkte heel aardig. Wie heeft advies wat op dit moment een gemakkelijk foto-afdruk programmatje is voor thuis?

Ik hoef geen speciale features, enige dat ik wil is; afdrukken en het (afdruk-)formaat gemakkelijk kunnen bepalen. geen bewerkingen van kleuren enzo, dat hoeft allemaal niet!

Alle info is welkom.

Vulk

FGG

Citaat van: Kingfisher op 27-09-2011 18:50:23

Ik wil regelmatig wat foto's afdrukken, maar heb alleen de standaard windows SW beschikbaar op dit moment, hetgeen niet bepaald voor vreugdevolle momenten zorgt....
Vroegah had ik op m'n oude pc Paint shop pro en dat werkte heel aardig. Wie heeft advies wat op dit moment een gemakkelijk foto-afdruk programmatje is voor thuis?

Ik hoef geen speciale features, enige dat ik wil is; afdrukken en het (afdruk-)formaat gemakkelijk kunnen bepalen. geen bewerkingen van kleuren enzo, dat hoeft allemaal niet!

Alle info is welkom.

Ik heb hier PSP 6 nog wel liggen, met key.

Kingfisher

Citaat van: FGG op 27-09-2011 19:07:42
Citaat van: Kingfisher op 27-09-2011 18:50:23

Alle info is welkom.

Ik heb hier PSP 6 nog wel liggen, met key.

Tnx, kreeg net ook een link door voor PSP X en die schijnt goed te werken.
Anyway dank voor de snelle reactie!

Ik ben voorlopig weer geholpen.

elmarconi

--
Autogas Inside . . .

Reitse

Sterkte met de ProBook. Wij gebruiken die dingen ook (wel met 17" scherm overigens) en als pc doen ze het prima. Maar door het anti-lek toetsenbord is typen niet heel fijn (zoek maar eens op de gebruikerservaringen, 40% van de aanslagen komt niet door). Los toetsenplankje lost dat wel op.

Vulk