Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

viking_in_shorts

Gezien je "edit" -> verschil tussen de netgear en de TP-link is zo op het eerste gezicht de aanwezigheid van USB.
Ik zou kiezen voor een oplosing mét USB, want wie weet ga jij ooit aan een gedeeld printertje, USB-harde schijf of ander USB apparaat.

Taranis

Dat laatste is wel een goed punt :)

Hm, TP-Link of D-Link dus. Die D-Link heeft volgens mij ook geen USB, dus dan maar een TP-Linkje bestellen en op hoop van zegen dat de ontvangst met standaard software niet zo dramatisch is als ze op Tweakers beweren ;D

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 26-10-2011 12:23:15
Dat laatste is wel een goed punt :)

Hm, TP-Link of D-Link dus. Die D-Link heeft volgens mij ook geen USB, dus dan maar een TP-Linkje bestellen en op hoop van zegen dat de ontvangst met standaard software niet zo dramatisch is als ze op Tweakers beweren ;D

Kan jij op boven netwerk van de buren ontvangen? Zo ja - vraag welk merk of model ze hebben. Volgens mij werkt die prima :D

Taranis

;D

Die hebben een Thomson ding van de KPN ;)

maruska

dlink heeft wel usb, maar de vraag is of je dat gebruikt... en neem er 1 met 3 antennes.. zelfs buiten 6 verdiepingen naar beneden raak ik het bereik ;D
http://tweakers.net/pricewatch/152655/d-link-dir-655-draadloze-n-gigabit-router.html

die gebruik ik.. echt prima ding, nog nooit een probleem mee gehad, en installeert erg makkelijk !
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Taranis

Die had ik dus inmiddels ook uitgezocht. V/d week bij ouders even bestellen, ik wil niet gaan idealen op 't werk :)

Die usb poort gebruik ik wel, daar kan ik mooi m'n printer aan hangen.

haasje

mijn ervaringen met linksys; slechte verbindingssnelheid, instabiel draadloos, regelmatig opnieuw opstarten (stekker er een keer uit en weer er terug in). Als ze een aantal maanden oud zijn zakt de interne snelheid van die dingen regelmatig in (al bij een aantal gezien), herstarten etc helpt dan niet.

Dit is volgens mij begonnen toen er "linksys by cisco" op de doos kwam staan, daarvoor heb ik er zelden problemen mee gehad.

Marc O.

Citaat van: Taranis op 26-10-2011 17:03:40
Die had ik dus inmiddels ook uitgezocht. V/d week bij ouders even bestellen, ik wil niet gaan idealen op 't werk :)

Ga wel effe na of je er zomaar elke printer achter kan hangen. Tijdje geleden was dat zéker niet vanzelfsprekend mogelijk, wellicht is dat inmiddels met nieuwe technieken weer veranderd, maar toch goed om effe te checken ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

viking_in_shorts

Citaat van: Marc O. op 26-10-2011 18:40:00

Ga wel effe na of je er zomaar elke printer achter kan hangen. Tijdje geleden was dat zéker niet vanzelfsprekend mogelijk, wellicht is dat inmiddels met nieuwe technieken weer veranderd, maar toch goed om effe te checken ;)

Misschien dat ik niet helemaal op de hoogte ben, maar zolang de poort gedeeld kan worden is het toch voldoende?

Marc O.

Citaat van: viking_in_shorts op 26-10-2011 18:41:54

Misschien dat ik niet helemaal op de hoogte ben, maar zolang de poort gedeeld kan worden is het toch voldoende?

Is het niet zo dat de printerdriver in de router aanwezig moet zijn? Ik weet er het fijne ook niet van hoor, misschien zit ik er zelf inderdaad wel naast :eusa_think:

marcoz84

Mijn favoriet is Linksys met name de E3000 is een top apparaat. Ik lever niet anders bij mijn klanten moet ik zeggen als het op een Wireless router aankomt (heb een eigen IT bedrijfje) D-link is ook wel oke alleen houd het hier met firmware ondersteuning wel eens snel op.

viking_in_shorts

Citaat van: Marc O. op 26-10-2011 18:53:13

Is het niet zo dat de printerdriver in de router aanwezig moet zijn? Ik weet er het fijne ook niet van hoor, misschien zit ik er zelf inderdaad wel naast :eusa_think:

Nope - zolang je de poort kan mappen naar je eigen PC kan je lokaal ook de drivers verzorgen. Stap twee is inderdaad een eventuele  "print server" maar zoiets is eigenlijk niet echt nodig als je net als Taranis 1 (of 2: vrouwvolk????) PC hebt.

Hoofdzaak is dat je de USB poort kan mappen

Marc O.

Citaat van: viking_in_shorts op 26-10-2011 19:21:27
Citaat van: Marc O. op 26-10-2011 18:53:13

Nope - zolang je de poort kan mappen naar je eigen PC kan je lokaal ook de drivers verzorgen. Stap twee is inderdaad een eventuele  "print server" maar zoiets is eigenlijk niet echt nodig als je net als Taranis 1 (of 2: vrouwvolk????) PC hebt.

OK, weer wat geleerd, thnx! :D

Hans Duiven

Al een tijdje aan het kloten met een netwerkprinter die niet te vinden was in het netwerk...

Van alles nageplozen, maar op alle pc's geen printer vinden...da's vreemd
Totdat ik me bedacht dat de kat op de printer had gezeten en dat ding toen wat geluiden maakte

Uiteindelijk bleek de printer niet meer aangemeld in het systeem... Dus weer wachtwoordje invoeren en klaar is klara.  :eusa_wall:

Taranis

Citaat van: haasje op 26-10-2011 18:11:16
mijn ervaringen met linksys; slechte verbindingssnelheid, instabiel draadloos, regelmatig opnieuw opstarten (stekker er een keer uit en weer er terug in). Als ze een aantal maanden oud zijn zakt de interne snelheid van die dingen regelmatig in (al bij een aantal gezien), herstarten etc helpt dan niet.

Dit is volgens mij begonnen toen er "linksys by cisco" op de doos kwam staan, daarvoor heb ik er zelden problemen mee gehad.

Voor dat tientje verschil koop ik dan wel wat anders ;D

Citaat van: viking_in_shorts op 26-10-2011 19:21:27
Nope - zolang je de poort kan mappen naar je eigen PC kan je lokaal ook de drivers verzorgen. Stap twee is inderdaad een eventuele  "print server" maar zoiets is eigenlijk niet echt nodig als je net als Taranis 1 2 (Vida) (of 2 3: vrouwvolk????) PC hebt.

Dus even kort door de bocht: iedere computer in 't netwerk die wil printen op de printer die aan de router hangt, moet de printerdrivers lokaal geïnstalleerd hebben?