Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

elmarconi

Citaat van: daytonawim op 31-10-2011 09:24:28
Citaat van: Turbo-Geek op 30-10-2011 22:52:45
Ik heb trouwens een oplossing gevonden om op de Ipad1 toch de multitasking gestures AAN te zetten.
En werkt gewoon prima, en dus gewoon een k*tstreek van Apple om die express weg te laten in de update.

En wat is de oplossing ;D ;D

Google is your friend...

http://ipadhelp.com/ipad-help/enable-multitouch-gestures-on-ipad-1-with-ios-5/
--
Autogas Inside . . .

Sbv

Citaat van: Taranis op 31-10-2011 09:21:48
Citaat van: Misha op 29-10-2011 13:59:42
@Taranis :

Draadloos is alleen leuk voor surfen, voor de rest is het een drama.
Beter een middagje wat kabels trekken, dat scheelt een hoop ellende en vooral frustratie.
De snelheid van je AP is namelijk altijd gedeeld, dus hoe meer zielen, hoe minder vreugd.

Voor telebankieren via draadloos hoef je overigens niet bang te zijn, zowel het de verbinding tussen client en AP is stevig versleuteld als het verkeer tussen bank en client.
De tijd van eenvoudig kraakbare Wireless verbindingen is gelukkig voorbij met een modern AP.

Ok, tnx voor de info :) Dat kabels trekken moet inderdaad wel even gebeuren. Eerst zorgen dat dat ******* internet eens gaat werken, ben er inmiddels wel een beetje klaar mee.
Ik heb nog wel een rol kabels liggen

maruska

heb hier ook nog wel eea liggen.. ook coax.. jij regelde bbq toch ? dan komen sander en ik wel kabel leggen ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Turbo-Geek

Citaat van: daytonawim op 31-10-2011 09:24:28
Citaat van: Turbo-Geek op 30-10-2011 22:52:45
Ik heb trouwens een oplossing gevonden om op de Ipad1 toch de multitasking gestures AAN te zetten. En werkt gewoon prima, en dus gewoon een k*tstreek van Apple om die express weg te laten in de update.

En wat is de oplossing ;D ;D

De Redsnow jailbreak toepassen en alle opties UIT vinken muv de Multi gestures. Dus je gaat als het ware Jailbreaken maar daar kies je op het laatste moment niet voor en enkelt die Multi gesture optie, het resultaat is een prima werkende MG optie en hij blijft verders origineel (geen jailbreak !) dus je kan alles zonder enig risico doen.
Zodra de untethered jailbreak uit is pas ik die wel toe, ben deze betutteling zat, zeker nu je ziet dat Apple de boel oplicht met enkelt deze optie toe te passen op de Ipad2 terwijl het ook op de 1 prima kan.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

pooh

Citaat van: )()()sT op 30-10-2011 21:49:13
ICT.... In de bredere zin:

Ik heb op de iPhone de Photobucket app staan; heel handig om de foto's direct te uploaden.
In photobucket heb ik mapjes met submapjes. In de settings kun je bepalen in welke map ie de foto zet.

Sinds de installatie van iOS5 floept de app steeds uit als ik de upload (sub)map wil bepalen.
Hebben anderen dit ook?

ik heb de upgrade iOS5 nog niet uitgevoerd, ik vind dat er toch wel akelig veel gebruikers zijn met iPhones die niet meer opstarten....

Teken de petitie tegen het dodingsstation en de gemeenten in Cadiz!
Direct naar de petitie: www.petitiononline.com/perrera/petition.html

Luc

Lectori Salutem! ( en als je niet weet wat t betekend, google t maar )

Voordat mijn vriendin en ik samen gingen wonen gebruikte ik gewoon een desktop, voor zowel games als internet (in de vorm van n beetje marktplaats, beetje forummen, en emailen). Maar das een jaar of 5 geleden. Er kwam eens een vriendin, en die bracht de wens mee van niet meer steeds een pc aan-en-uit-zetten om effe gauw de email te lezen. Dus kwam er een laptop. Toen, in 2007, nieuw gekocht, en het ding heeft altijd gewoon uitstekend aan de verwachtingen voldaan. Ik heb in de loop van 4 jaar, het intern geheugen nog vervangen, van 1 MB @ 533 Mhz, voor 4 MB @ 800 Mhz, en verder gewoon zo'n ding gekocht dat je onder de laptop legt en dat dan wat extra koeling levert (werkt goed, hou maar eens een hand achter de uitblaas... warm!). Ik stofzuig 1x per week alle uitblaasopeningen van de laptop.

Nu, doet het ding het nog best goed, ziet er nog altijd netjes uit, maar vertoont toch wat kuren (en steeds vaker). Spontaan uitvallen, opstarten zonder ook maar iets op het scherm weer te geven, spontaan opnieuw opstarten, en wat al niet meer.
Inmiddels hangt er aan de laptop een externe hd, waarop ik vanalles download wat niet mag, maar eigenlijk zou dat geen probleem mogen geven. Ook na het de-ïnstalleren van de software-waarmee-ik-vanalles-download wat niet mag, en zelfs na een complete FORMAT C:\ en volledig nieuwe installatie van Windows (Heb met alle versies die ik beschikbaar heb, van 98 tot 7, geëxperimenteerd), de problemen blijven. Blijft spontaan uitvallen, en ik heb ook al diverse programmaatjes geprobeerd die processor- en geheugen temperatuur monitoren.
Ik vermoed dus gewoon een defectje ergens in het moederbord. En bij een laptop is dat sowieso al niet eenvoudig te vervangen, bij een Compaq (ofwel HP), zo mogelijk nog moeilijker. Ga ik niet aan beginnen, dan liever een nieuwe, waar ik de Harddisk uit kan bouwen en vervangen voor de SSD die nu in mn laptop zit, en dan de resten van de laptop gewoon los verkopen.

Nu hier : "(na die hele inleiding) DE VRAAG :

Ik wil een Laptop tussen de 400 en 650 euri, liefst een 15,6 inch, sowieso met een mat beeldscherm, bluetooth, wifi (duh), minstens 1 USB 3.0 aansluiting, minstens 7200 toeren p/m, liever nog een SSD, capaciteit, boeit me eigenlijk niet maar toch minstens 120 GB.

Hoef er niet op te gamen. Downloaden en internetten moet gewoon snel gaan, af en toe een DVD-tje afspelen moet eigenlijk gaan alsof t niks voorsteld, een Blu-Ray schrijver is een wens maar geen must.
LED-beeldscherm heel graag, full HD, moet niet echt, voor een 15,6 inch is 1366x768 al gewoon goed.

Na lang zoeken en vergelijken, kom ik hier op uit :

http://www.medion.com/nl/electronics/prod/MEDION%C2%AE+AKOYA%C2%AE+P6631+laptop/30012329A1?category=performance_notebooks_11&recId=&wt_mc=nl.intern.m-shop.pro-pla.on-ma&wt_cc1=m-shop_topseller_performance_notebooks-3-rechts&wt_cc2=30012329A1&wt_cw=30.2.8&utm_source=Internetseite-intern&utm_medium=Kachel&utm_content=performance_notebooks_3-rechts&utm_campaign=Kategoriekachel-Hotspots&utm_term=30012329A1

Iemand een betere suggestie? Meer waar voor minder geld, of is dit gewoon eigenlijk zo'n beetje het beste wat je krijg voor minder dan 650 euri?

Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

UserID6342

Hoi Luc, denk dat je deze vraag het beste in het ICT hoekje kunt stellen.  Er zijn onder de mede forummers een aantal ICT experts te vinden die daar heel goed antwoord op kunnen geven lijkt me.

FGG

Citaat van: pooh op 01-11-2011 00:14:46
Citaat van: )()()sT op 30-10-2011 21:49:13
ICT.... In de bredere zin:

Ik heb op de iPhone de Photobucket app staan; heel handig om de foto's direct te uploaden.
In photobucket heb ik mapjes met submapjes. In de settings kun je bepalen in welke map ie de foto zet.

Sinds de installatie van iOS5 floept de app steeds uit als ik de upload (sub)map wil bepalen.
Hebben anderen dit ook?

ik heb de upgrade iOS5 nog niet uitgevoerd, ik vind dat er toch wel akelig veel gebruikers zijn met iPhones die niet meer opstarten....

Geen problemen met iOS5 hier. Enige waar ik tegenaan liep was dat ik zowel de contacten van Ira als van mezelf er ineens in had staan.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Vulk

Met dat budget worden die eisen moeilijk.

Als ik uw eisen volg op laptopshop.be (of nl), dan vind ik geen toestel met die eisen voor 650-700 euro. Verder zou ik persoonlijk kiezen voor een degelijk merk met mindere specs, dan een minder merk met 'betere' specs.

Martijn_B

Google het anders ff ;)

Maar, zoals Vulk al zegt: vroeger kocht ik altijd een Acer, die hadden namelijk fantastische specs en zijn qua prijs interessant. 4 jaar ervaring en 2 laptops verder ben ik er echter achter dat je flink inleverd op kwaliteit. Vandaar dat ik nu een Sony Vaio heb gekocht. Die zijn doorgaans 150-200 eur duurder voor de zelfde specs, maar draait nu al 3 jaar lang als een zonnetje en is nog nooit gecrashed.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Marc O.

Kijk ook eens naar Asus (bijv. via www.komplett.nl), best goed spul voor zeer redelijke prijzen. Ik denk dat je voor dat budget zelfs model met een 17" scherm hebt.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Taranis

Citaat van: Sbv op 31-10-2011 20:24:28
Ik heb nog wel een rol kabels liggen

Citaat van: maruska op 31-10-2011 20:56:13
heb hier ook nog wel eea liggen.. ook coax.. jij regelde bbq toch ? dan komen sander en ik wel kabel leggen ;D

Komt goed ;)

Vulk

Ik heb nooit begrepen waarom een laptop per se een groot scherm moet hebben.
17" voor een laptop is toch veel te groot? 15" kan net vind ik. Ik zelf draai op een 12" en dat is prima.

Kan ook gemakkelijk meegenomen worden zonder de rug te forceren, staat niet in de weg in de zetel, ...

viking_in_shorts

Citaat van: Vulk op 01-11-2011 08:39:31
Ik heb nooit begrepen waarom een laptop per se een groot scherm moet hebben.
17" voor een laptop is toch veel te groot? 15" kan net vind ik. Ik zelf draai op een 12" en dat is prima.

Kan ook gemakkelijk meegenomen worden zonder de rug te forceren, staat niet in de weg in de zetel, ...

17" is te groot voor wat?
Mijn laptop staat op het aanrecht wat ca 10 loopmeter lang is. Daar past een laptopje met 17" scherm best wel op ....

maruska

10 meter aanrecht... heb jij zoveel vrouwen daar dan ? ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R