Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

Turbo-Geek

Zoals ik al zei, de PC's binnen de familie. Wij draaien geen serverparken en gebruiken de Personal Computer waarvoor deze voor is.
En dan voldoed Win7 heel erg goed !
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

Vulk

Windows 7 is de eerste versie van windows die ik meer dan één jaar op 1 pc kan houden zonder gezeik... :)

Misha

Ter extra aanvulling wil ik wel aangeven dat ik alleen ervaring heb met de 64 bits versies van Windows 7, bij  de 32 bits versies ook nooit updateproblemen gehad.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Turbo-Geek

64 bits hier ....

Luc

XP goed, Win7 gewoon super. MAAR de gebruiker moet niet bang zijn om zelf enigszins te customizen, en enkele uurtjes te spenderen alvorens een PC of laptop helemaal naar wens is.

Ook ik onderhoud alle laptops en PC's van pa en ma, vriendin, zus, schoonbroer, schoonouders.
Vooral de weinigen die Windows Vista op hun nieuw aangeschafte PC hadden, zijn me mega-dankbaar dat ik die zooi eraf heb gemieterd en een van mn eigen Windows7 versies erop heb geknald. Citeer schoonvader : "Alsof ik een nieuwe PC heb, alleen is het dezelfde als 4 jaar geleden". En ik ga m nog eens gelukkig maken, als het huidige 4 GB 533 Mhz geheugen vervangen gaat worden door 8 GB 800 Mhz, en dan meteen zn primaire HD zn secundaire maak, en Windows 7 op die machine geïnstalleerd gaat worden op de ouwe SSD uit mijn ouwe laptop. Is gewoon een desktopcomputer, dus plek zat.

Heb zelf net een nieuwe laptop van Medion aangeschaft, en als zoiets wordt afgeleverd vraag ik mezelf af, ga ik de Windows die erop zit aanpassen en alle overbodige zooi eraf gooien, of gooi ik álles eraf en begin opnieuw?
Ben een hele middag bezig geweest alle troep te verwijderen, virusscanner erop en nieuwste drivers downloaden, enzovoorts.
Ben ik mee gestopt, heb mn eigen Windows7 installatiedisk erin gedouwd, opnieuw opgestart, C-schijf geformatteerd en daar die Windows op. Anderhalf uur later staat Win7 64 erop, na nog eens 15 minuten AVG FREE antivirus, en de weinige onderdelen van Office 2010 die ik gebruik (Word en Powerpoint), half uurtje om de nieuwste updates te installeren, IE9 up-to-date brengen en vervolgens Firefox of Google Chrome als standaard browser installeren. IE9 gebruik ik alleen voor de zeldzame sites die in FF of Chrome niet willen laden. Alles bijmekaar was dat 3 uurtjes werk, en nu is het ding gewoon retesnel. Heb nog een SSD liggen van 180 GB, die zou ik er wel in willen zetten, maar die paar seconden die ik win bij het opstarten... als ik m verkoop heb ik weer een aardig aantal tientjes in handen...
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

UserID6342

Je hebt gelukkig een installiedisk van Win 7.... als die zooi er voorgebakken op zit heb je toch vaak een probleem... Ik zou precies hetzelfde werken als jij, een format en alles opnieuw erop.  Wil ik met de machine van Jeff ook doen.

FGG

Citaat van: FGG op 15-11-2011 23:08:52
Citaat van: elmarconi op 15-11-2011 22:50:07
Citaat van: FGG op 15-11-2011 22:25:25
Citaat van: elmarconi op 15-11-2011 21:58:00
Je gaat er nu vanuit dat alle combinaties voldoen aan de randvoorwaarde, tussen 90 en 92 euro.
En 44850 combinaties doorrekenen is een fluitje van een cent!

Ik denk dat een iteratieve loop, met zeg max 5of 10 regels diep zou wel moet kunnen werken.

Klopt, en dan een batch/delete op bedrag is mogelijk, maar die 44k is bij combinaties van 2 regels, alle combinaties zijn 300! combinaties en dat is een getal wat Excel niet kan uitrekenen, sterker nog, ik denk dat 30! al een probleem is.

Ik heb me voorgenomen om alle combi's tot 5 regels te maken en dan de combi's die niet aan de voorwaarden voldoen eruit te halen. Wat er dan overblijft zal de boekhouding wel ff zoet houden...

Net even (met NL-DE op de achtergrond) in Excel Visual Basic een PoC gebroddeld, max 3 artikelen diep met een 300 regels random dataset 0-92 euro.
Ik kwam na enig hak en breekwerk op dik 52000 combinaties...  :o

--edit-- 2e random dataset levert 51951 hits... 3e set loopt nu.

57640...

Thnx voor het proberen. Ik ga ergens deze week even kijken wat ie met 4 of 5 nivo's doet.

Morgen niet: Raamsdonkveer. Overmorgen ook niet: Schiphol. Misschien morgen op de hotelkamer...

Vandaag even een run gedraaid met 3 nivo's, dus combinaties van 1, 2 of 3 regels:

- 2998199 unieke combinaties.
- 42272 combinaties die voldoen aan de 90-92 euro-regel.

Totaal heeft ie 1:30 nodig gehad om dit op te bouwen.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

elmarconi

Citaat van: FGG op 18-11-2011 12:22:43
Citaat van: FGG op 15-11-2011 23:08:52
Citaat van: elmarconi op 15-11-2011 22:50:07
Citaat van: FGG op 15-11-2011 22:25:25
Citaat van: elmarconi op 15-11-2011 21:58:00
Je gaat er nu vanuit dat alle combinaties voldoen aan de randvoorwaarde, tussen 90 en 92 euro.
En 44850 combinaties doorrekenen is een fluitje van een cent!

Ik denk dat een iteratieve loop, met zeg max 5of 10 regels diep zou wel moet kunnen werken.

Klopt, en dan een batch/delete op bedrag is mogelijk, maar die 44k is bij combinaties van 2 regels, alle combinaties zijn 300! combinaties en dat is een getal wat Excel niet kan uitrekenen, sterker nog, ik denk dat 30! al een probleem is.

Ik heb me voorgenomen om alle combi's tot 5 regels te maken en dan de combi's die niet aan de voorwaarden voldoen eruit te halen. Wat er dan overblijft zal de boekhouding wel ff zoet houden...

Net even (met NL-DE op de achtergrond) in Excel Visual Basic een PoC gebroddeld, max 3 artikelen diep met een 300 regels random dataset 0-92 euro.
Ik kwam na enig hak en breekwerk op dik 52000 combinaties...  :o

--edit-- 2e random dataset levert 51951 hits... 3e set loopt nu.

57640...

Thnx voor het proberen. Ik ga ergens deze week even kijken wat ie met 4 of 5 nivo's doet.

Morgen niet: Raamsdonkveer. Overmorgen ook niet: Schiphol. Misschien morgen op de hotelkamer...

Vandaag even een run gedraaid met 3 nivo's, dus combinaties van 1, 2 of 3 regels:

Die 42272 combinaties zal wel kloppen. Ik had een random dataset 0-92. Ik verwacht eigenlijk dat jij een distributie hebt ergens tussen de 10-92.

Maar eerst 2998199 combi's opbouwen, daarna weggooien is dat niet uiterst inefficient?
--
Autogas Inside . . .

FGG

Citaat van: elmarconi op 18-11-2011 15:46:38

Die 42272 combinaties zal wel kloppen. Ik had een random dataset 0-92. Ik verwacht eigenlijk dat jij een distributie hebt ergens tussen de 10-92.

Maar eerst 2998199 combi's opbouwen, daarna weggooien is dat niet uiterst inefficient?

Valt wel mee. Schrijven gaat redelijk snel en ik had een key op bedrag dus die 90-92 had ik er zo uitgefilterd.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

gerardgrobben

Citaat van: pwassink op 16-11-2011 22:56:37
Citaat van: Turbo-Geek op 16-11-2011 22:42:17
IT/ICT is een heel ruim begrip. Tegenwoordig is dat vrijwel iedereen die een muis vast houd op het werk ;)

Niks veranderd met Vroegah dus,  toen was je Senior Consultant als je SAP foutloos kon spellen ..   ;D

System Against People.. das niet zo moeilijk hoor..
tuba or not tuba, that's the question

gerardgrobben

Citaat van: FGG op 18-11-2011 16:07:58
Citaat van: elmarconi op 18-11-2011 15:46:38

Valt wel mee. Schrijven gaat redelijk snel en ik had een key op bedrag dus die 90-92 had ik er zo uitgefilterd.

is da niet makkelijker te doen met een algorithmetje: -
1 Sorteer data van groot naar klein
2 set startpointerA  = veld 1, startpointerB =  veld 2
3 totaal = A+B
4 als totaal >92 set startpointerA  = startpointerA+1, b=b+1, return to 3
5 als totaal <90 then totaal = a+b+c,
6 etc voor a+b+c+d

dan zou-die er zo doorheen moeten fietsen. Omdat regel 1 al meteen je grote getallen vooraan zet zit je zo aan het laatste getal.
tuba or not tuba, that's the question

elmarconi

Ik zit er weer eens naar te kijken en van te voren sorteren heeft vermoedelijk wel een versnellend effect, en wel zo dat je bij oplopende sortering niet verder hoeft te zoeken als totaal > 92 (of aflopend en < 90), en de loop a/b/c/d/e tot datasetsize kan dus afgebroken worden.

--
Autogas Inside . . .

Turbo-Geek

Citaat van: Luc op 18-11-2011 04:03:39
XP goed, Win7 gewoon super. MAAR de gebruiker moet niet bang zijn om zelf enigszins te customizen, en enkele uurtjes te spenderen alvorens een PC of laptop helemaal naar wens is.

Ook ik onderhoud alle laptops en PC's van pa en ma, vriendin, zus, schoonbroer, schoonouders.
Vooral de weinigen die Windows Vista op hun nieuw aangeschafte PC hadden, zijn me mega-dankbaar dat ik die zooi eraf heb gemieterd en een van mn eigen Windows7 versies erop heb geknald. Citeer schoonvader : "Alsof ik een nieuwe PC heb, alleen is het dezelfde als 4 jaar geleden". En ik ga m nog eens gelukkig maken, als het huidige 4 GB 533 Mhz geheugen vervangen gaat worden door 8 GB 800 Mhz, en dan meteen zn primaire HD zn secundaire maak, en Windows 7 op die machine geïnstalleerd gaat worden op de ouwe SSD uit mijn ouwe laptop. Is gewoon een desktopcomputer, dus plek zat.

Heb zelf net een nieuwe laptop van Medion aangeschaft, en als zoiets wordt afgeleverd vraag ik mezelf af, ga ik de Windows die erop zit aanpassen en alle overbodige zooi eraf gooien, of gooi ik álles eraf en begin opnieuw?
Ben een hele middag bezig geweest alle troep te verwijderen, virusscanner erop en nieuwste drivers downloaden, enzovoorts.
Ben ik mee gestopt, heb mn eigen Windows7 installatiedisk erin gedouwd, opnieuw opgestart, C-schijf geformatteerd en daar die Windows op. Anderhalf uur later staat Win7 64 erop, na nog eens 15 minuten AVG FREE antivirus, en de weinige onderdelen van Office 2010 die ik gebruik (Word en Powerpoint), half uurtje om de nieuwste updates te installeren, IE9 up-to-date brengen en vervolgens Firefox of Google Chrome als standaard browser installeren. IE9 gebruik ik alleen voor de zeldzame sites die in FF of Chrome niet willen laden. Alles bijmekaar was dat 3 uurtjes werk, en nu is het ding gewoon retesnel. Heb nog een SSD liggen van 180 GB, die zou ik er wel in willen zetten, maar die paar seconden die ik win bij het opstarten... als ik m verkoop heb ik weer een aardig aantal tientjes in handen...

Wij werken en denken op dit vlak aardig hetzelfde !
Vergeet MS Essentials niet, een MEGA goede virus/malware tool ....

Ik ga binnenkort mijn oude systeem (4.5 jaar oud) van een nieuwe mobo,cpu, gfx card, mem, en SDD voorzien. Ben ik meteen weer bij de les.

Marc O.

Citaat van: Turbo-Geek op 21-11-2011 21:52:39

Er zijn betere (gratis) antivirus tools. Lees er de diverse tests maar op na ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

Turbo-Geek

Citaat van: Marc O. op 21-11-2011 21:55:54
Citaat van: Turbo-Geek op 21-11-2011 21:52:39

Er zijn betere (gratis) antivirus tools. Lees er de diverse tests maar op na ;)

Zijn de meningen over verdeeld.
De beste resultaten waren MSE samen met een goede antvirus, dit leverde het meeste rendement op.

Hier 1 van de vele tests.

http://www.gratissoftwaresite.nl/nieuws/Gratis%20Microsoft%20Security%20Essentials%20scoort%20heel%20goed%20op%20proactieve%20detectie%20malware

Daarbij, the proof is in the pudding, en ik draai al ruim een jaar ermee en GEEN gedoe of rotzooi erop die mij (tot nu toe) genekt heeft.
Kortom, ik ben er zeer over te spreken en raad het slechts aan.