Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

Marc O.

Citaat van: Turbo-Geek op 21-11-2011 22:09:00
Citaat van: Marc O. op 21-11-2011 21:55:54
Citaat van: Turbo-Geek op 21-11-2011 21:52:39
Vergeet MS Essentials niet, een MEGA goede virus/malware tool ....

Er zijn betere (gratis) antivirus tools. Lees er de diverse tests maar op na ;)

Zijn de meningen over verdeeld.
De beste resultaten waren MSE samen met een goede antvirus, dit leverde het meeste rendement op.

Hier 1 van de vele tests.

http://www.gratissoftwaresite.nl/nieuws/Gratis%20Microsoft%20Security%20Essentials%20scoort%20heel%20goed%20op%20proactieve%20detectie%20malware

Hier twee andere:
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2376220,00.asp
http://www.pcadvisor.co.uk/reviews/security/117961/microsoft-security-essentials-review/
...The Nile isn't just a river in Africa...

Turbo-Geek

Tja en zo zijn er nog 100 van dit soort review en 100 andere die totaal iets anders zeggen.
Nogmaals, ik draai er ruim een jaar mee (als enige AV tool) en geen problemen hier.

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

pwassink

Citaat van: Turbo-Geek op 21-11-2011 22:14:57
Tja en zo zijn er nog 100 van dit soort review en 100 andere die totaal iets anders zeggen.
Nogmaals, ik draai er ruim een jaar mee (als enige AV tool) en geen problemen hier.

Ah das gelijk het banden-syndroom..

"Ik rijd erop en heb er geen problemen mee dus t is geweldig .. "  :angel:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

elmarconi

Ik heb 'm zelf ook...
--
Autogas Inside . . .

Misha

Citaat van: Turbo-Geek op 21-11-2011 22:09:00
Citaat van: Marc O. op 21-11-2011 21:55:54
Citaat van: Turbo-Geek op 21-11-2011 21:52:39
Vergeet MS Essentials niet, een MEGA goede virus/malware tool ....

Er zijn betere (gratis) antivirus tools. Lees er de diverse tests maar op na ;)

Zijn de meningen over verdeeld.
De beste resultaten waren MSE samen met een goede antvirus, dit leverde het meeste rendement op.

Hier 1 van de vele tests.

http://www.gratissoftwaresite.nl/nieuws/Gratis%20Microsoft%20Security%20Essentials%20scoort%20heel%20goed%20op%20proactieve%20detectie%20malware

Daarbij, the proof is in the pudding, en ik draai al ruim een jaar ermee en GEEN gedoe of rotzooi erop die mij (tot nu toe) genekt heeft.
Kortom, ik ben er zeer over te spreken en raad het slechts aan.
Zeker, msse is een prima tool.
Overigens is de juiste uitdrukking 'the proof of the pudding is in the eating'
Msse is een lichte tool en toch erg compleet
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

gerardgrobben

de enige PC die hier nog draait ( in test wegens winServer gedoe) is een w7-ultimate, met ssd.  (!!!!)
gaat als de brandweer.

Maareh, sinds de rest allemaal Mac is geworden is antivirussoftware zooo 2008...
tuba or not tuba, that's the question

razorx

Eigenlijk is er geen goede antivirus tool.

Meerdere malen per week krijgen we van particulieren, maar soms ook van zakelijke gebruikers zwaar geïnfecteerde machines binnen.
Het éne programma vind dit en het andere vindt nog wat anders. Zo nu en dan komen we onbekende rootkits tegen die slechts met de grootste moeite te verwijderen zijn, ehh handmatig. Ik houd mijn hart vast als virusbouwers echt slim worden.  ;)

Wees je overigens bewust dat als je MSSE gebruikt er ook informatie naar Microsoft gestuurd wordt over de software op je machine.
Het is maar een weet.

Turbo-Geek

Citaat van: razorx op 22-11-2011 20:07:59

Wees je overigens bewust dat als je MSSE gebruikt er ook informatie naar Microsoft gestuurd wordt over de software op je machine.
Het is maar een weet.

Welke software/OS doet dat niet anno 2011 ?

razorx

Citaat van: Turbo-Geek op 22-11-2011 20:23:47

Het is maar een weet.

Welke software/OS doet dat niet anno 2011 ?

Dat kan je je inderdaad afvragen. Misschien is Google nog wel de gevaarlijkste.

Domaso

Ik ben overgestapt van XP naar 7. In XP had ik bovenin mijn scherm een extra werkbalk/taakbalk. Onderin stond dus de standaard balk. Bovenin zette ik snelkoppelingen van mijn programma's. Bij 7 lukt het me niet om bovenin een nieuwe taakbalk aan te maken. Ik kan alleen een nieuwe aanmaken in de bestaande standaard balk(die onderin staat). Heb ik hiervoor een "sidebar" programma nodig? Zoja kan ik deze sidebar ook bovenin zetten en automatisch verbergen?
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Turbo-Geek

Losse werkbalken net als onderop kon je volgens mij nooit standaard aanmaken in XP zonder extra software.  Je kon wel op de balk onderaan aparte secties zetten maar los is mij onbekend.
Op win7 mij ook onbekend.

MAAR met rocketdock kan je dat zeker doen, en meer.
Ziet er gaaf uit en helemaal aanpasbaar.

http://rocketdock.com/

razorx

Je kan in XP wel een extra werkbalk maken:
Citeer
Puur toevallig had Saskia per ongeluk een nieuwe werkbalk op de taakbalk van haar pc gemaakt. En die vervolgens losgekoppeld van haar taakbalk.
Mapje met snelkoppelingen maken
Nieuwe werkbalk maken die wijst naar dat mapje. (rechtermuisknop op taakbalk, nieuwe werkbalk kiezen)
De werkbalk met de linkermuisknop uit de taakbalk trekken en naar de linkerkant van het scherm slepen tot ie vastklikt.

Onder 7 moet de procedure het zelfde zijn.
--edit-- je kan die nieuwe werkbalk helaas niet lostrekken van de taakbalk.

Misha

Eigenlijk is er geen goede antivirus tool.

De gebruiker zelf is de beste antivirus tool.
Op mijn games machine draai ik nooit een virusscanner, en pas sinds enkele jaren een lichte virusscanner op de administratiePC. Maar ook daar heb ik nog nooit een virus gehad.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Domaso

Citaat van: Turbo-Geek op 23-11-2011 18:45:24
Losse werkbalken net als onderop kon je volgens mij nooit standaard aanmaken in XP zonder extra software.  Je kon wel op de balk onderaan aparte secties zetten maar los is mij onbekend.
Op win7 mij ook onbekend.

MAAR met rocketdock kan je dat zeker doen, en meer.
Ziet er gaaf uit en helemaal aanpasbaar.

http://rocketdock.com/

Bedankt voor de tip. Gelijk ff testen.
In XP klik je met rechts op de taakbalk, klik op "werkbalken", klik op "nieuwe werkbalk" en de rest wijst zich vanzelf. Deze nieuwe werkbalk kun je slepen naar de gewenste plek (boven, links of rechts op het scherm).
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Laserblue

Heeft er hier iemand ervaring met de Ibook pro (17") en de Imac (nog onbekend")  :eusa_shifty:

Heb nu een Toshitbah (15") en moet iets nieuws hebben voor 8 uur+ gebruik per dag.

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*