Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

Misha

Ik heb een tijdje met een iPad2 gewerkt en ik vond toch wel wat dingen nadeliger dan ik had verwacht.

Uiteraard; het scherm is subliem, de 'Touch' ervaring ook, daar is echt niet beter in te krijgen.
De eenvoud van het aanzetten en het werkt  is ook erg fijn, de bouwkwaliteit is ook het beste wat er te krijgen is.

Ontbreken van Flash is echt lastig, maar ik vond vooral het gewicht toch wat te veel voor lekker werken, en ik vond toch ook dat je erg veel last hebt van spiegelingen.
iTunes is en blijft een drama en ook het gemis van USB weegt zwaar voor mij. Ik wil snel even foto's of fimpjes kunnen tonen zonder dat eerst via andere wegen op de tablet te krijgen. Of die leuke foto aan opa of oma meegeven zonder eerst ergens anders heen te syncen of te mailen.

Over het algemeen van allerlei tablets :

Met name het vasthouden en bedienen vond ik tegenvallen, je gaat zo'n ding dan toch weer op je schoot leggen of op een tafel en dan heb je weer een zwanenhals na een uurtje padden.

Ik vind het lastig, ben er nog niet uit. Misschien die Note van Samsung eens testen.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

volvlo

Citaat van: Misha op 30-11-2011 19:55:20
Ik heb een tijdje met een iPad2 gewerkt en ik vond toch wel wat dingen nadeliger dan ik had verwacht.

Uiteraard; het scherm is subliem, de 'Touch' ervaring ook, daar is echt niet beter in te krijgen.
De eenvoud van het aanzetten en het werkt  is ook erg fijn, de bouwkwaliteit is ook het beste wat er te krijgen is.

Ontbreken van Flash is echt lastig, maar ik vond vooral het gewicht toch wat te veel voor lekker werken, en ik vond toch ook dat je erg veel last hebt van spiegelingen.
iTunes is en blijft een drama en ook het gemis van USB weegt zwaar voor mij. Ik wil snel even foto's of fimpjes kunnen tonen zonder dat eerst via andere wegen op de tablet te krijgen. Of die leuke foto aan opa of oma meegeven zonder eerst ergens anders heen te syncen of te mailen.

Over het algemeen van allerlei tablets :

Met name het vasthouden en bedienen vond ik tegenvallen, je gaat zo'n ding dan toch weer op je schoot leggen of op een tafel en dan heb je weer een zwanenhals na een uurtje padden.

Ik vind het lastig, ben er nog niet uit. Misschien die Note van Samsung eens testen.

Wat vind je van de Galaxy Tab 10.1?

In Januari komt de opvolger van de Asus transformer (de Prime)  uit met afneembaar toestenboard.
Wel een spiegelend scherm overigens.

En beide Android natuurlijk....

Groeten
Alex

Turbo-Geek

Galaxy Tab 10.1, leuk ding maar niet overtuigend naast een Ipad(2).

Asus, geen idee.  Afneembaar toetsenbord, tja .... Allemaal van die dingen die mijn inziens niet bij een tablet horen en het zal de bouwkwaliteit hoogstwaarschijnlijk niet ten goede komen.

Wil je een toetsenbord enzo ?  Koop dan een macbook air of een vergelijkbare Samsung ultra netbook.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

razorx

Een heel rare vraag van een IT-er en absoluut niet confronterend of lullig bedoeld:
Wat doe je met een i-Pad en wanneer?

Ik bedoel letterlijk: Waarvoor gebruikt iemand zo'n ding in de praktijk?

Turbo-Geek

Voor snel en makkelijk eenvoudige dingen doen.
Vond het ook een beetje onzin totdat ik er ff mee gespeeld had.
  The things you own end up Owning you !

CarolineB

Ik gebruik hem voor internet, mail en wordfeud, Ernest bijna alleen voor patience.
Kids gebruiken hem voor spelletjes, RTLxl, hun digitaal klassenboek en wrts.

Johann

Je kunt voor een paar tientjes een camera connectie kit kopen voor je iPad en dan pomp je zo de foto's over.

Flash "echt nodig"? Waarom dan? Moet je voor je werk veel reclame onderzoeken?

Sbv

Citaat van: razorx op 30-11-2011 20:48:56
Een heel rare vraag van een IT-er en absoluut niet confronterend of lullig bedoeld:

Ik ben dan denk ik ook een rare it-er, maar zou niet weten wat ik met zo een ding moet. Ik heb een laptop met 12" scherm die doet alles en daarnaast een MacBook air, met beide kan ik alles wat ik wil

thuur

De enige echt zinvolle toepassing die ik kan verzinnen: de TV-gids.. Alhoewel je die ook op elke decoder hebt zitten tegenwoordig...

Gr :eusa_think:

Johann

Citaat van: Sbv op 30-11-2011 21:08:30

Ik ben dan denk ik ook een rare it-er, maar zou niet weten wat ik met zo een ding moet. Ik heb een laptop met 12" scherm die doet alles en daarnaast een MacBook air, met beide kan ik alles wat ik wil

Als je een beetje aan de gestures kunt wennen dan kun je met de iPad al vrijwel hetzelfde als dat je met de Macbook Air doet.
Ik heb zelf ook liever nog een keyboard er bij en dan is een Macbook Air eigenlijk een iPad met keyboard maar zaken als RDP/VNC zijn heel goed te doen op een iPad. Gooi ergens een ouwe WinXP bak met je tools in het netwerk en je kunt overal die bak overnemen met je iPad.  
iPad 3G is heel handig om in de auto mee te nemen. Alles bij de hand met lekker groot scherm. Alleen kan het prijzig worden over de paal.
Ga je mee met de Cloud hype dan heeft de iPad nog meer mogelijkheden.
Op het toilet is ie ook handig!  :)

reneetje

Gewoon overbodige luxe , totaal niet nodig , maar een prachtig hebbe dingetje  :eusa_dance:

Dus gewoon jezelf verwennen,en aanschaffen zo´n ding, en schaf er dan meteen zo´n magneet opklapbaar afdekscherm/ tafelsteun bij aan , steun je de economie ook nog  8)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Jak

He valt me op dat zowel IE9 en FF laatste versie het topic "Positieve en Negatieve Te Koop Ervaringen" helemaal niet laten zien. de IPad doet dat wel

Hebben jullie dat ook ?

grt Jak
Estate `95, 25i-10V, 350k, -3 dB

gerardgrobben

- in het vliegtuig over de oceaan : een heel seizoen NCIS erop, en een goeie headset mee.
- indien niet bij PC : de kleinere mail van de spam sorteren, en evt beantwoorden,
- ff snel wat info googlen
- tegenwoordig de database er mee vullen ( FM-pro)
- en Last but not Least : de I-Deal-betalingen bij klanten die geen klantnummer hebben.
tuba or not tuba, that's the question

razorx

Misha

Citaat van: Johann op 30-11-2011 21:05:51
Je kunt voor een paar tientjes een camera connectie kit kopen voor je iPad en dan pomp je zo de foto's over.
Vast. Maar een USB-aansluiting was makkelijker, universeler en goedkoper geweest.  Er zou ook muziek op kunnen staan bijvoorbeeld. Daar zal dan ook wel weer een connectiekit voor zijn, maar wat is er mis met normale usb ?

Citaat van: Johann op 30-11-2011 21:05:51
Flash "echt nodig"? Waarom dan? Moet je voor je werk veel reclame onderzoeken?
;D
Dat is nu een typisch Apple-antwoord.  Dat geldt namelijk eigenlijk voor het hele fenomeen iPad.
Heb je hem "echt nodig" ?

Nee, echt nodig is het niet en dat schrijf ik ook niet maar ik vind het wel lastig.
Er zijn nu eenmaal wel websites die ik zou willen raadplegen die flash gebruiken. Bijvoorbeeld die van de sportverenigingen van mijn kinderen. Sommige webwinkels. Ik zou niet weten waarom je het niet zou integreren.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het