Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

Turbo-Geek

Feit blijft dat je wel veel via dat klote itunes moet doen. Muziek, foto's, video, etc etc.
Je kan lullen wat je wilt maar drag & drop is veel makkelijker en 100x sneller en BELANGERIJK geen eenrichtingsverkeer.
Apple houd niet van bestanden copieren tussen diverse media.
Camera usb module is leuk maar aan 1 kant ook niet zo handig want hij zet het op je ipad maar hoe krijg je dat later weer op je computer ??
NIET via itunes, kortom de kaart meteen wissen is niet handig.
Om dan 100'en fotos te mailen of met dropbox over te zetten is vreselijk onhandig en omslachtig.

Een filmpje kijken in het vliegtuig ? Ja als hij in het juiste formaat is en wederom via Itunes erop zetten.
Een reguliere avi of divx/xvid movie kijken kan je gerust vergeten.

Als IOS gewoon een normale USB structuur/vebinding had en open stond voor daadwerkelijke videostandaarden (iets anders dan mp4 en quicktime) dan was het nagenoeg perfect geweest.

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

Broabander

Ach, allemaal details ;) MP4 converter en in een uur heb je 5 films. Voor Flash kun je Skyfire web browser gebruiken, ik gebruik dagelijks de hele dag mijn iPhone voor internet en kom nooit een flash-site tegen. Toegegeven, het is vervelend, maar niet onoverkomelijk.

Overigens, als ik mijn iPhone aan PC koppel kan ik hem openen en afbeeldingen kopieren en knippen. Kan er alleen niks bij plakken.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Misha

Citaat van: Turbo-Geek op 01-12-2011 20:57:07
Als IOS gewoon een normale USB structuur/vebinding had en open stond voor daadwerkelijke videostandaarden (iets anders dan mp4 en quicktime) dan was het nagenoeg perfect geweest.
Helemaal mee eens, de spijker op zijn kop.
Stabiel is het, mooi is het en de kwaliteit is ook uitstekend.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

elmarconi

Citaat van: Marc O. op 30-11-2011 18:10:30
De iPad spreekt me aan omdat het scherm het beste is wat er te krijgen is, er de meeste apps voor zijn, het erg gebruiksvriendelijk is. Daarentegen ben ik ook gecharmeerd van de Asus Transformer, o.a. vanwege de uitbreidbaarheid (dock/toetsenbord) en het feit dat de meeste van die Android dingen (incl. die Asus dus) wat beter zijn voorzien van diverse aansluitingen en ze flash wél ondersteunen (duh...).... :eusa_think:

Beide in handen gehad en mee gespeeld. Moet zeggen dat de aaibaarheid van de Apple wat hoger is, maar ik het zakelijk gebruik van de Asus vwege het pure feit dat je er snel een USB key of een SD-card in kunt steken hoger inschaal en dus gekozen heb. Vandaar mijn keus: voor thuis de Apple, voor het werk de Asus.
Wil je beide dan is de keus ook duidelijk lijkt me...
--
Autogas Inside . . .

Johann

Camera usb module is leuk maar aan 1 kant ook niet zo handig want hij zet het op je ipad maar hoe krijg je dat later weer op je computer ??

Gewoon via iPhoto maar volgens mij wil het ook met elk ander programma welke het OS gebruikt om foto's van een toestel te plukken. Misschien wil ie bij Windows wel via de standaard foto wizzard foto's overzetten maar dat gebruik ik niet dus weet ik niet.

Maarja, Als het allemaal niks is dan koop je 'm toch niet? Of een Android?

Turbo-Geek

Citaat van: Broabander op 01-12-2011 21:25:08
Ach, allemaal details ;) MP4 converter en in een uur heb je 5 films. Voor Flash kun je Skyfire web browser gebruiken, ik gebruik dagelijks de hele dag mijn iPhone voor internet en kom nooit een flash-site tegen. Toegegeven, het is vervelend, maar niet onoverkomelijk.

Overigens, als ik mijn iPhone aan PC koppel kan ik hem openen en afbeeldingen kopieren en knippen. Kan er alleen niks bij plakken.

Dat is nou juist het punt.  Het IOS systeem is super simpel en makkelijk in gebruik.
Wil je een filmpje erop zetten dan moet je in 1x weer moeilijk gaan doen met andere software en omzetten, dus de omgekeerde wereld.
De meeste mensen willen al dat gelul niet, die willen iets overkunnen zetten en klaar. Dat is nu alleen mogelijk met video in het juiste formaat en alle andere voorwaarden.
Het converteren is voor een hoop mensen nog een gedoe (barst welliswar van de software maar een paar progjes die het goed doen en tevens gratis zijn !)

Turbo-Geek

Citaat van: Johann op 01-12-2011 21:35:35

Gewoon via iPhoto maar volgens mij wil het ook met elk ander programma welke het OS gebruikt om foto's van een toestel te plukken. Misschien wil ie bij Windows wel via de standaard foto wizzard foto's overzetten maar dat gebruik ik niet dus weet ik niet.

Johan, ik heb al een jaar een Ipad, ik gebruik hem dagelijks.
Maar ik ben wel een realist en zeg het zoals het is en sommige zaken kunnen veel beter.

Het is tot nu toe de beste tablet die er is maar sommige zaken zijn klote geregeld.
Beetje NL, zeker niet slecht hier maar bepaalde zaken zijn klote geregeld.

Johann

Citaat van: Turbo-Geek op 01-12-2011 21:42:39
Citaat van: Johann op 01-12-2011 21:35:35

Johan, ik heb al een jaar een Ipad, ik gebruik hem dagelijks.
Maar ik ben wel een realist en zeg het zoals het is en sommige zaken kunnen veel beter.

Het is tot nu toe de beste tablet die er is maar sommige zaken zijn klote geregeld.
Beetje NL, zeker niet slecht hier maar bepaalde zaken zijn klote geregeld.

Komt op mij over dat je gewoon aan het zoeken bent naar dingen. In mijn optiek is Apple redelijk duidelijk geweest in hoe je het apparaat moet zien. Het is ook duidelijk dat de ervaring completer is zodra er meer Apple bij komt. Klagen is altijd makkelijk natuurlijk als je de iPad als een Android Linux machine wilt zien liefst nog met veel Windows mogelijkheden. Dan heb je gewoon een verkeerde keuze gemaakt en had je gewoon bij de grote groep moeten blijven maar dan had er een toetsenbord aan vast gezeten, een te kleine processor en grafische kaart en een te zwaar desktop OS. Dan kun je alles wat je op je desktop ook kunt. Het duurt wel drie korten en drie langen maar dan heb je wel een echte Netbook!  ;)

Turbo-Geek

Heb je aandelen bij Apple Johan ?

elianmars

Citaat van: Turbo-Geek op 01-12-2011 22:47:48

Dat was Florian, toch?  :eusa_think:

Johann

Nee ik ben realist.  :)

Maar heb wel heel veel Apple's. Ook al heel lang trouwens. Maar daar gaat het hier niet om.

Turbo-Geek

Ik verdenk Johan er ook van. Zou best kunnen want de aandelen zijn enorm gestegen de afgelopen jaren en Johan heeft diepe zakken ...

Turbo-Geek

Citaat van: Johann op 01-12-2011 22:49:46

Nee ik ben realist.  :)

Maar heb wel heel veel Apple's. Ook al heel lang trouwens. Maar daar gaat het hier niet om.

Een realist zegt hoe het is en dat laatste doe ik constant.
Ik geef duidelijk de diverse voordelen aan maar ook de duidelijke beperkingen/nadelen.

Jij valt onder de categorie Fanboy ..... ;)

Johann

Citaat van: Turbo-Geek op 01-12-2011 22:50:40
Ik verdenk Johan er ook van. Zou best kunnen want de aandelen zijn enorm gestegen de afgelopen jaren en Johan heeft diepe zakken ...

Breek me de bek nie los..  ;D

Heb het er ooit over gehad om Apple aandelen te kopen. Waren toen 16 dollar. Later gesplitst en nu?

....

Laserblue

Citaat van: Johann op 01-12-2011 23:15:47
Citaat van: Turbo-Geek op 01-12-2011 22:50:40

Breek me de bek nie los..  ;D

Heb het er ooit over gehad om Apple aandelen te kopen. Waren toen 16 dollar. Later gesplitst en nu?

....

Zo ken ik er nog wel een paar ja  ;D
aandelen die me door iedereen afgeraden werden en er na 6x over de kop gingen  :eusa_doh:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*