Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

Johann

Citaat van: Turbo-Geek op 01-12-2011 22:53:23
Citaat van: Johann op 01-12-2011 22:49:46
Citaat van: Turbo-Geek op 01-12-2011 22:47:48
Heb je aandelen bij Apple Johan ?

Nee ik ben realist.  :)

Maar heb wel heel veel Apple's. Ook al heel lang trouwens. Maar daar gaat het hier niet om.

Een realist zegt hoe het is en dat laatste doe ik constant.
Ik geef duidelijk de diverse voordelen aan maar ook de duidelijke beperkingen/nadelen.

Jij valt onder de categorie Fanboy ..... ;)

Nee denk toch echt dat je het verkeerd ziet Sergio.
De iPad kwam met al zijn wat jij noemt beperkingen maar jij wilt er iets in zien wat het gewoon niet is.
Je had gewoon een "Netbook" moeten kopen want jij bent Netbook publiek. Je bent meer een type voor een 20" Portable computer met toetsenbord en muis waar je al je wilde desktop dromen op los kun laten. Misschien ben je verblind door de hype tijdens de aanschaf van je iPad, weet ik niet, maar zeker is dat je verwachtingen niet stroken met de realiteit van de iPad.
Apple heeft er nooit een geheim van gemaakt dat je de iPad naast je Laptop of Desktop moest gebruiken.
Ik als jaren lange Apple evangelist heb jaren geleden al het Apple licht gezien. Ik was ook best wel verdrietig toen meneer Jobs bij Apple weg ging en we met grijze MS-Dos kasten werden opgescheept. Heb van ellende toen maar mijn eigen White hardware bij elkaar getrokken en na twee weken kloppen Next Openstep aan de praat kunnen krijgen en was toen helemaal om. De toekomst stond voor me op mijn buro. Windows is daarna voor mij nooit meer hetzelfde geweest. Moest nog lachen om Linus die nooit een consistente interface heeft kunnen bedenken. Is Linus later naar Android gegaan ofzo?  ;)
Affijn, Na Rhapsody, Mac OS Beta etc etc. had ik wel een redelijk realistisch idee over de iPad ja. Meneer Jobs zei het nog. Als je een iPhone had was er niets nieuws te leren. Je weet wel die iPhone die jij ook niet kon waarderen.

Je hebt gewoon een verkeerde keuze gemaakt Sergio. Er zijn geen tekortkomingen maar Apple voldoet niet aan je verwachting maar 90% of inmiddels iets minder van de markt voldoet misschien wel.

FGG

Citaat van: Turbo-Geek op 01-12-2011 20:57:07
Camera usb module is leuk maar aan 1 kant ook niet zo handig want hij zet het op je ipad maar hoe krijg je dat later weer op je computer ??
NIET via itunes, kortom de kaart meteen wissen is niet handig.

Probleemloos. Op vakantie alle 1900 foto's met USB op de iPad gezet. Thuis met iPhoto overgehaald, geen centje pijn.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

gerardgrobben

de discussie komt een beetje over op mij als dat benzinerijders klagen dat ze geen diesel kunnen tanken.

En als je wat appjes opzoekt kan de Ipad best veel, voor een niet-computer. Ook dvd's etc afspelen.

( verder ben ik erg blij met m'n niet-windows kant-en-klare systemen die het wél doen. Pas ná de flop met Vista is Bill Gates echte software (7) gaan schrijven. Niet in de laatste plaats omdat OSX en Chrome ineens erg in opkomst waren. )
tuba or not tuba, that's the question

Turbo-Geek

Ik wil geen diesel in mijn benzine auto gooien, maar ik wil gewoon benzine erin kunnen gooien zonder 3x bij de kassa te moeten afrekenen en dat het tanken 15 minuten hoeft te duren voor 10 liter.

Dit zijn GEEN hardware beperkingen maar slechts software zaken die ik aankaart want met een jailbreak kan er opeens veel meer en is het een stuk prettiger.
Het mooie is dat je altijd maar vol lof moet zijn want het is perfect, en dat de rest klote is en je uren bezig bent met tweaken en dat willen ze niet. Dit werkt gewoon zegt men dan.
Ondertussen staat het OS vol met apps voor de meest simpele taken die we al sinds de jaren 80 kennen, en is er voor het grootste deel wederom betaald.

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Misha

Citaat van: Turbo-Geek op 02-12-2011 09:10:53
Het mooie is dat je altijd maar vol lof moet zijn want het is perfect, en dat de rest klote is en je uren bezig bent met tweaken en dat willen ze niet. Dit werkt gewoon zegt men dan.
Ondertussen staat het OS vol met apps voor de meest simpele taken die we al sinds de jaren 80 kennen, en is er voor het grootste deel wederom betaald.
Plus veel.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

gerardgrobben

Ik wil geen diesel in mijn benzine auto gooien, maar ik wil gewoon benzine erin kunnen gooien zonder 3x bij de kassa te moeten afrekenen en dat het tanken 15 minuten hoeft te duren voor 10 liter.

Dit zijn GEEN hardware beperkingen maar slechts software zaken die ik aankaart want met een jailbreak kan er opeens veel meer en is het een stuk prettiger.

nee, dan de diesel even geanalyseerd...
- de vorige versie ( VistaDiesel) is door zelfs de grote softwareboeren genegeerd, onder het mom van : we slaan deze puinhooop maar ff over.
- FujitsuSiemens gooit er een hele generatie Amilo's uit, die zonder patch van een medewerker met een privé-site gewoon op zwart gaan omdat de verkeerde moederbordsoftware erin zit
- de rest van de OEM-versies zijn uitgeklede versies, na reset naar een legale installatie werkt het voor geen meter meer.
- 80% van je rekencapaciteit zit klem in je antivirus-programma's
en al die handige harries hangen een 2,3T blok gechipt en wel in een verder op diesel uitgerust blik.

Als die Gates een grote jongen is, en voor ieder uur dat ik achter die vastlopende troep van hem heb zitten vloeken en tieren mij één euro geeft, kan ik nog lang op vakantie.

enneh : duurbetaalde appjes?
of toch maar office vol ?

Misha

Citaat van: gerardgrobben op 02-12-2011 13:47:50

nee, dan de diesel even geanalyseerd...
- de vorige versie ( VistaDiesel) is door zelfs de grote softwareboeren genegeerd, onder het mom van : we slaan deze puinhooop maar ff over.
- FujitsuSiemens gooit er een hele generatie Amilo's uit, die zonder patch van een medewerker met een privé-site gewoon op zwart gaan omdat de verkeerde moederbordsoftware erin zit
- de rest van de OEM-versies zijn uitgeklede versies, na reset naar een legale installatie werkt het voor geen meter meer.
- 80% van je rekencapaciteit zit klem in je antivirus-programma's
en al die handige harries hangen een 2,3T blok gechipt en wel in een verder op diesel uitgerust blik.

Als die Gates een grote jongen is, en voor ieder uur dat ik achter die vastlopende troep van hem heb zitten vloeken en tieren mij één euro geeft, kan ik nog lang op vakantie.

enneh : duurbetaalde appjes?
of toch maar office vol ?

Ik ben erg blij voor jou dat er Apples zijn.
Denk inderdaad dat je dat beter ligt dan de PC.

Je laatste redenatie over de prijzen van die Apps daar raak je me even kwijt, wat is precies je punt ?

FGG

Ik denk dat v.w.b de prijzen je 't niet bij het rechter eind hebt. Een upgrade naar Lion kostte mij 29 euro, een Windows OS kost ff wat meer. En dan hebben we 't nog niet eens over Office.
V.w.b. het jailbreaken: voordeel van het Apple-spul is dat het dus geen open-source meuk is met alle gevolgen van dien, geen gezeik met virussen en andere toestanden, gewoon werken. Ja, dat levert wat beperkingen op, op mijn Nokia had lekker mijn eigen sms-tones, dat kan nu niet meer, maar daar kan ik prima mee leven. Als ik zie dat mijn iMac nog net zo snel opstart als anderhalf jaar geleden en dat mijn Win7-laptop nu, na 2 maanden al niet meer vooruit te branden is, kies ik toch maar mooi voor dat eerste.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

gerardgrobben

dat bedoelde ik.. er zei iemand dat je bij apple 3x betaalt voor dezelfde software.
voor die paar centen vind ik dat niet erg, Macrostof vraagt iets meer...

Misha

Denk dat die OS-upgrade niet is wat Sergio bedoelt.

Het gaat er denk ik meer om dat je voor sommige  functionaliteit die je standaard gewend bent, bij Apple apps moet kopen.

Zoals de ringtones die je aanhaalt Florian: dat kán dus best en ook zonder jailbreak, maar daar moet je dan een app voor kopen. Die zijn per stuk allemaal spotgoedkoop, maar na een jaar of 2 handige apps sparen zitten daar ook best een paar tientjes in.

En laten we wel zijn: mooi dat de OS upgrade maar 29 dollar kost: je hebt dan al wel een flink bedrag aan hardware betaald.
Niks mis mee, want de kwaliteit van een Mac en een iPhone .e.d staan buiten kijf, maar je betaalt er ook wel naar.

Betrouwbaarheid vind ik altijd een lastig punt, ik heb zelf eigenlijk nooit een probleem met mijn Windows systemen, ook traag worden herken ik niet.
Ja, Windows 2000 had dat zeker wel, en Vista was een drama , maar met NT4, XP en WIn7 heb ik eigenlijk nooit een probleem.

Had daarentegen wel laatst een mooie 'Kernel Panic' met textmode op mijn iPhone.  Die -for the record- niet gejailbreakt is.
Los van de af en toe toch versleutelde backups ook al heb je dat niet aangezet en de wekker die toch moeilijk blijkt te zijn na upgrades en de hele upgrade-hel van 4.5 naar 5.0 die twee keer stokte en uiteindelijk resulteerde in een telefoon die ik via DFU moest recoveren.

Kortom: er is altijd wat, geen enkel platform is feilloos en een ieder moet kiezen waar hij zich lekker bij voelt.

gerardgrobben

Die gespaarde apps zijn dan ook weer op alle apparaten te gebruiken die je op hetzelfde account hebt geregistreerd, oftwel 5 apples zijn gelijk qua apps, en tegelijk de 2 phones en 2 pads ook maar ff.
9x iWorks voor 27 euri, etc etc.

ik knoeide al
- 1983 met de philips P2000 met Basic-interpreter, (minicasette, vond er laatst nog eentje terug)
- 1985 Commodore
- 1987 XT met mathematische coprocessor  (1)
- 1989 At ( en eindeljk de 3,5" diskettes en en 10M HD! )

ben tot 2009 blijven knoeien met (legaal gekochte!) 95-98-2000-MEXP-home-XP-pro (en een uitstapje naar  OS2-Warp) totdat er weer een update weer mn printerdrivers destroyde.

zit op dit moment achter mn eerste I-mac, en die draait nu op 10.7.3beta en heeft nog geen enkele crash gehad.
Wel een keer een dag aan het knoeien geweest omdat iemand een printer op een vast - en bestaand IP-adres had gezet.
Maar ik heb nu eindelijk wat ik wil, een lekker werkend systeem.

Eerlijkheid gebied te zeggen dat er nog een laptop op XP en een touchscreen op 7-ultimate draaien, maar das vanwege client-software die niet op een apple past.
Zo gauw apple de win7 ondersteund via bootcamp gaat die laatste er weer uit, trouwens.

Misha

Citaat van: gerardgrobben op 02-12-2011 20:20:18
Zo gauw apple de win7 ondersteund via bootcamp gaat die laatste er weer uit, trouwens.

Dat doet ie volgens mij al wel even hoor, wij hebben een aantal iMac's staan die al sinds meer dan een jaar Win7 draaien via Bootcamp.

gerardgrobben

ik zag het net op google, op mogelijk wat grafische kaart problemen na.
Blijkt echter dat mn clientsoftware maar tot XP-pro gaat, en toen vervangen is door een ander pakket.
Dus dat heeft ff geen nut.

pwberg

Misschien kan iemand me (als ICT-n00b) hiermee helpen.

Ik heb een forum-probleempje. Als ik ingelogd ben zie ik de eerste categorie Volvo 850/70 Algemeen (met daarin Algemeen, Meetings, Wie ben ik? en Aankondigingen/mededelingen) niet. Als ik dan uitlog komt dit wel tevoorschijn. Heb al geprobeerd om een nieuw tabblad te openen en geschiedenis en cookies gewist, maar dit helpt niet.

Ik gebruik trouwens Chrome als browser, maar ook met IE zie ik dit.

Heb Ben hierover al aangeschreven, die kent het probleem niet en raadde me aan om hier eens om raad te vragen.

Mocht iemand enig idee hebben dan hoor ik het wel, thanx.
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

fpede

zie je in het balkje met volvo 850/70 algemeen geen zwart pijltje staan ervoor? normaal als je daar op klikt zou het item moeten uitklappen....