Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

elmarconi

Citaat van: gerardgrobben op 03-12-2011 16:53:14
Toen ik mn moeder uitlegde hoe een Mobo omgaat met de FWIW over haar IP-adres werd ze wat wit om haar neus...

Deze zin snap ik ook niet, please elaborate...

Citaat van: gerardgrobben op 03-12-2011 16:53:14
Lees trouwens je gebruikersovereenkomst met MS ff goed na, die truuk is duur als je gesnaaid wordt. ( klein bedrijfje hier in de buurt is laatst gesnaaid met 4 legale workstations, en 4 net niet legale stations als back-up. Schadepostje over de 100.000 euro. )

Dan staat er geen standaard office-software op, 25k per station. 3D geweld, video- of audio- tools?
--
Autogas Inside . . .

gerardgrobben

@ elmarconi :
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,28510.msg1126972.html#msg1126972

en idd, wat CAD-applikaties ertussen enzo. Maar dan nog : hoofdmoot was boetebedrag, en niet licentie oid. Je krijgt domweg een economisch delict aan je oren, want valse concurrentie.
tuba or not tuba, that's the question

Turbo-Geek

Een bedrijf is heel wat anders dan een simpele vent met 1x licentie die het wederom op zijn nieuwe machine zet.
De eerste veroordeling daarvoor moet ik nog zien.

Als je je daar druk om maakt dan neem ik aan dat alles verder op je computer 100% legaal is .... Me reet ...
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

gerardgrobben

Citaat van: Turbo-Geek op 03-12-2011 18:09:08

Als je je daar druk om maakt dan neem ik aan dat alles verder op je computer 100% legaal is .... Me reet ...

Das ook een reden dat ik Apple heb. Alles legaal, voor een prikkie, en één keer aanschaffen = op 5 machines toegelaten.

Heb net een TEKLA- licentie á 15.000,-  euro kunnen afschrijven.

hoop dat je je reet daarmee af kunt vegen...

Marc O.

Situatie: Dell laptop, Dell dockingstation, Logitech luidsprekers die via USB op het dock zijn aangesloten, Win7 Enterprise.
Probleem: Als ik streaming radio wil afspelen dan komt het geluid (volstrekt willekeurig) de ene keer uit de USB speakers, de andere keer uit de laptop speaker. Laptop is uiteraard gedocked.
Oplossing: Anyone?
...The Nile isn't just a river in Africa...

viking_in_shorts

Slechte kontakten docking station ..

Marc O.

Het spul is allemaal brandnieuw (en softwarematig volledig up-to-date). Heb afgelopen week al een paar andere USB poorten geprobeerd maar dat maakt geen verschil :(

Marc O.

Het is overigens niet zo dat het geluid wisselt van USB speakers naar laptop tijdens het gebruik. Maar als ik m'n laptop aanzet dan speelt ie de ene keer via de laptop en een dag later via de USB speakers.

Daf46

Op het moment dat de usb speaker niet werken, zijn ze dan wel aanwezig als geluidsapparaat ?
Configuratiescherm (klassieke weergave)-->Geluid , Tabblad Afspelen ...

viking_in_shorts

Citaat van: Marc O. op 05-12-2011 09:32:36
Het spul is allemaal brandnieuw (en softwarematig volledig up-to-date). Heb afgelopen week al een paar andere USB poorten geprobeerd maar dat maakt geen verschil :(

Dat is jammer genoeg geen garantie voor foutloze hardware ...

Marc O.

Citaat van: Daf46 op 05-12-2011 09:39:37
Op het moment dat de usb speaker niet werken, zijn ze dan wel aanwezig als geluidsapparaat ?
Configuratiescherm (klassieke weergave)-->Geluid , Tabblad Afspelen ...

Hmm... Bij USB Audio properties zie ik "This device cannot start (Code 10)"

heutink

???
heeft iemand ervaring met IFS 7.5 , een ERP/MRP systeem ?
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

Marc O.

Citaat van: ruubje op 05-12-2011 10:25:11
Bios ook up-to-date?

Onlangs gezien bij een HP Elitebook, had ook wazige usb problemen icm docking station. Na bios update geen gezeik meer mee gehad.

Yep, BIOS is up to date...

gerardgrobben

Citaat van: gerardgrobben op 18-11-2011 16:39:48
Citaat van: FGG op 18-11-2011 16:07:58
Citaat van: elmarconi op 18-11-2011 15:46:38
Citaat van: FGG op 18-11-2011 12:22:43
Vandaag even een run gedraaid met 3 nivo's, dus combinaties van 1, 2 of 3 regels:

- 2998199 unieke combinaties.
- 42272 combinaties die voldoen aan de 90-92 euro-regel.

Totaal heeft ie 1:30 nodig gehad om dit op te bouwen.

Die 42272 combinaties zal wel kloppen. Ik had een random dataset 0-92. Ik verwacht eigenlijk dat jij een distributie hebt ergens tussen de 10-92.

Maar eerst 2998199 combi's opbouwen, daarna weggooien is dat niet uiterst inefficient?

Valt wel mee. Schrijven gaat redelijk snel en ik had een key op bedrag dus die 90-92 had ik er zo uitgefilterd.

is da niet makkelijker te doen met een algorithmetje: -
1 Sorteer data van groot naar klein
2 set startpointerA  = veld 1, startpointerB =  veld 2
3 totaal = A+B
4 als totaal >92 set startpointerA  = startpointerA+1, b=b+1, return to 3
5 als totaal <90 then totaal = a+b+c,
6 etc voor a+b+c+d

dan zou-die er zo doorheen moeten fietsen. Omdat regel 1 al meteen je grote getallen vooraan zet zit je zo aan het laatste getal.

en? al verder mee?

thuur

Ik zoek een nieuw SAN/NAS. Eisen: WD-schijven, Data moet dubbel worden opgeslagen (RAID 3,5,10,1+0), mag absoluut niet op een linus variant draaien (dat heb ik al en werkt gewoon niet).

Prijs deze keer van minder belang..

Tips?

Gr :eusa_pray: