Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

Marc O.

Citaat van: thuur op 14-12-2011 14:15:30
Citaat van: Marc O. op 14-12-2011 13:17:34
Citaat van: thuur op 14-12-2011 13:00:37
Citaat van: Haenzel op 14-12-2011 12:48:55
Citaat van: thuur op 14-12-2011 12:35:01
Citaat van: Marc O. op 14-12-2011 12:22:40
Denk dat de slechte ervaring wordt veroorzaakt door een slechte implementatie van betreffend OS door WD.

Dat weet ik wel zeker. Zelfs in MS-DOS had ik dat nog beter voor elkaar gekregen ::) Prutswerk! Ze moeten schijven maken en geen software. En nu ik toch bezig ben: hetzelfde geldt voor HP: blijf aub printers maken en laat de rest met rust! Jullie kunnen het niet!

Zo, dat lucht ook op :D

Gr :eusa_dance:

Hoef ik deze zeker niet te adviseren:

HP Proliant n36l. Een klein geruisloos AMD dual-core servertje met 4 bay's in combinatie met een passieve videokaart tevens perfekt als media center te gebruiken. Heb 'm zelf ook... Prima media center, webservertje, fileserver etc...

Misschien dat iemand er wat aan heeft, maar ik zoek echt een losse SAN ;) Zo heb ik ook de firewall los, routers los, AP's los, .. Minder SPOFs dus.

Gr 8)

Mínder?? Juist méér...

Als een onderdeel van 1 apparaat wat alles doet eruit knalt dan heb je niets. Als een onderdeel eruit knalt van een apart apparaat dan werkt de rest gewoon door..

Gr :eusa_eh:

Ik begrijp wat je bedoelt, maar da's volgens mij een wat andere definitie van SPOF :eusa_think:
...The Nile isn't just a river in Africa...

Haenzel

:P
Citaat van: elmarconi op 14-12-2011 14:47:35

HP Proliant n36l. Een klein geruisloos AMD dual-core servertje met 4 bay's in combinatie met een passieve videokaart tevens perfekt als media center te gebruiken. Heb 'm zelf ook... Prima media center, webservertje, fileserver etc...

Ik heb 'm ook. 3 x zelfs!

1 x NAS met FreeNAS. (Zakelijk)
1 x met ProxMox KVM voor virtueel werk (Prive)
1 x test en hobbybak, vwege de handige toegang en wisselbaarheid van schijven (Prive)

Kon er goedkoop aankomen, via vrienden in UK, 100GBP rebate per stuk!

Die cash back acties zijn prachtig in UK. De mijne had ik daar ook voor eur 130,=. :P Ik koop alleen maar HP via UK. Hebben daar een eigen vestigingen. Aangezien het id transportsector is, is transport ook geen probleem.....  Onlangs 15 HP ProBook laptops voor de helft vd prijs gekocht. (Van GBP 500,= voor 250,=) Vergt wel wat tijd maar is zeker de moeite waard...   ;D

thuur

Citaat van: Marc O. op 14-12-2011 15:48:17
Citaat van: thuur op 14-12-2011 14:15:30
Citaat van: Marc O. op 14-12-2011 13:17:34
Citaat van: thuur op 14-12-2011 13:00:37
Citaat van: thuur op 14-12-2011 12:35:01
Citaat van: Marc O. op 14-12-2011 12:22:40
Denk dat de slechte ervaring wordt veroorzaakt door een slechte implementatie van betreffend OS door WD.

Dat weet ik wel zeker. Zelfs in MS-DOS had ik dat nog beter voor elkaar gekregen ::) Prutswerk! Ze moeten schijven maken en geen software. En nu ik toch bezig ben: hetzelfde geldt voor HP: blijf aub printers maken en laat de rest met rust! Jullie kunnen het niet!

Zo, dat lucht ook op :D

Gr :eusa_dance:

Misschien dat iemand er wat aan heeft, maar ik zoek echt een losse SAN ;) Zo heb ik ook de firewall los, routers los, AP's los, .. Minder SPOFs dus.

Gr 8)

Mínder?? Juist méér...

Als een onderdeel van 1 apparaat wat alles doet eruit knalt dan heb je niets. Als een onderdeel eruit knalt van een apart apparaat dan werkt de rest gewoon door..

Gr :eusa_eh:

Ik begrijp wat je bedoelt, maar da's volgens mij een wat andere definitie van SPOF :eusa_think:

Geloof me, ik heb zakelijk genoeg SPOFs geidentificeerd, voorspeld en opgelost (helaas met een verzopen kalf maar je weet hoe het gaat..).

Gr ;)

razorx

De meeste NAS kastjes draaien onder Linux.
Hoeft zoals Marc al zegt geen punt te zijn. Een slechte implementatie wel.

Die Netgeartjes zijn leuke apparaten, maar je blijft zien dat die apparaten hinken tussen particulier en zakelijk.
QNAP heeft een heel goede naam.
Blijf ver uit de buurt van Iomega.
LaCie gebruikt graag Seagate, liever niet.
WD prima disks, maar de rest moeten ze inderdaad niet doen.

Voordat je tot aanschaf overgaat is het lonend even op de diverse fori te kijken.

Let ook op het type WD disk dat er in zit.
Het is door de ramp in Thailand overigens niet zo'n goed moment om disks te kopen.
Losse disks zijn erg duur geworden en inmiddels beginnen de prijzen van apparaten met disks ook al te stijgen.

De belangrijkste fabriek van WD staat in Thailand. WD is de grootste disk fabrikant ter wereld.
Tel daar een vergrootte vraag rond het einde van het jaar bij op (kerst, budgetten die op moeten), wat speculatie.

Wat shoppen kan de moeite waard zijn.

thuur

Citaat van: razorx op 14-12-2011 20:36:01
De meeste NAS kastjes draaien onder Linux.
Hoeft zoals Marc al zegt geen punt te zijn. Een slechte implementatie wel.

Die Netgeartjes zijn leuke apparaten, maar je blijft zien dat die apparaten hinken tussen particulier en zakelijk.
QNAP heeft een heel goede naam.
Blijf ver uit de buurt van Iomega.
LaCie gebruikt graag Seagate, liever niet.
WD prima disks, maar de rest moeten ze inderdaad niet doen.

Voordat je tot aanschaf overgaat is het lonend even op de diverse fori te kijken.

Let ook op het type WD disk dat er in zit.
Het is door de ramp in Thailand overigens niet zo'n goed moment om disks te kopen.
Losse disks zijn erg duur geworden en inmiddels beginnen de prijzen van apparaten met disks ook al te stijgen.

De belangrijkste fabriek van WD staat in Thailand. WD is de grootste disk fabrikant ter wereld.
Tel daar een vergrootte vraag rond het einde van het jaar bij op (kerst, budgetten die op moeten), wat speculatie.

Wat shoppen kan de moeite waard zijn.

Zeer compleet en duidelijk antwoord! Dank!

Gr :eusa_clap:

FGG

Misschien niet zo ICT, meer TV. De situatie is als volgt:

Vorige week heb ik mezelf getrakteerd op een nieuwe televisie, de oude is vervolgens opgehangen op 1 van de slaapkamers van de kinderen. Echter de wandcontactdoos voor de TV/Radio-aansluiting daar blijkt een dummy te zijn. Ik heb niet zo veel trek in het trekken van kabels naar boven dus ik zat te denken aan een draadloze oplossing. Zijn er mensen met ervaringen hier?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

viking_in_shorts

Citaat van: FGG op 16-12-2011 20:25:47

Vorige week heb ik mezelf getrakteerd op een nieuwe televisie, de oude is vervolgens opgehangen op 1 van de slaapkamers van de kinderen. Echter de wandcontactdoos voor de TV/Radio-aansluiting daar blijkt een dummy te zijn. Ik heb niet zo veel trek in het trekken van kabels naar boven dus ik zat te denken aan een draadloze oplossing. Zijn er mensen met ervaringen hier?

Ja.

Mn pa heeft ooit een draadloze SCART verbinding gekocht.
Aan de 1_e kant van de kamer de VCR en aan de andere kant de TV.

Kortweg:

Zaad!

FGG

Citaat van: viking_in_shorts op 16-12-2011 20:27:18

Ja.

Mn pa heeft ooit een draadloze SCART verbinding gekocht.
Aan de 1_e kant van de kamer de VCR en aan de andere kant de TV.

Kortweg:

Zaad!

Ik zal iig iets moeten hebben met een antenne-ingang. Ik kwam deze twee tegen bij Conrad:

http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=045827

http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=350546

Zal dan nog wel een splitter voor moeten.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Taranis

Bij m'n ouders in huis ook van alles geprobeerd. Uiteindelijk maar een digitenne-dinges boven neer gezet voor iets van 6 euro per maand (toen).

elmarconi

Citaat van: elmarconi op 16-12-2011 20:36:51
Heb ook zo'n ding gehad. Het is crap. Vaak werkt het, vaak ook niet.
Geen enkele mogelijkheid om een kabeltje te trekken? Da's altijd goedkoper en beter.

Volgens mij heb ik 'm nog wel ergens liggen, zal eens zoeken.

Behalve dat het matig werkt, is het een enorme dradenbende.
--
Autogas Inside . . .

razorx

Ik deel die ellendige ervaring. Veel gepruts met rommel van Marmitek. Veel verder dan een te slecht beeld kwam ik niet.

Hans Duiven

Kabel trekken is het meest effectief. Lastig maar ook niet dodelijk lastig, toch  ;D

viking_in_shorts

Volgens mij ben je het meeste geholpen met een streaming oplossing (=Apple TV bijvoorbeeld ;) ) een kabel trekken óf een nieuw digitenne abbo.

Hoe dan ook, het goat je geld kostuh! ;D

haasje

Ik heb het volgende situatie:

- een nas (seagate blackarmor 2TB) is verbonden met een gigabit router.
- laptop (zowel draadloos als bedraad geprobeerd) en pc (bedraad) verbonden met dezelfde router.

Bestandsoverdracht van pc en laptop naar de nas : ~50 MB/Sec
Bestandsoverdracht van de nas naar pc en laptop : ~75 KB/Sec

Zover ik weet staan er geen limieten ingesteld.

Heeft er iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

viking_in_shorts

Citaat van: haasje op 16-12-2011 21:48:46
Ik heb het volgende situatie:

- een nas (seagate blackarmor 2TB) is verbonden met een gigabit router.
- laptop (zowel draadloos als bedraad geprobeerd) en pc (bedraad) verbonden met dezelfde router.

Bestandsoverdracht van pc en laptop naar de nas : ~50 MB/Sec
Bestandsoverdracht van de nas naar pc en laptop : ~75 KB/Sec

Zover ik weet staan er geen limieten ingesteld.

Heeft er iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Hardware limieten van HDD's