Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

haasje

slechts 75 KB/Sec?

Marc O.

Router al een keer gereset?
...The Nile isn't just a river in Africa...

haasje

jep, evenals een firmwareupdate van de router en nas.

viking_in_shorts

Wacht even... Hoe meet je en hoe doe je de overdracht? Simultaan? Zijn laptop en desktop precies even snel?

haasje

De waardes die ik opgeef zijn de door windows 7 opgegeven snelheden. Opdrcahten geef ik in verkenner mbv kopieren/plakken. Alle metingen zijn 1 voor 1 uitgevoerd.

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

razorx

Zit er geen virusscanner met onderliggende narigheid in de weg?

viking_in_shorts

Zoals anderen ook al schreven: probeer eens een wat sterker programma zoals robocopy of ftp. Wat krijg je dan voor throughput?

haasje

ik denk smb

Virusscanner heb ik uitgeschakeld gehad snelheid kruipt dan naar ~90 KB/Sec

henry classic v70

Citaat van: Hans Duiven op 16-12-2011 20:57:13
Citaat van: FGG op 16-12-2011 20:25:47
Misschien niet zo ICT, meer TV. De situatie is als volgt:

Vorige week heb ik mezelf getrakteerd op een nieuwe televisie, de oude is vervolgens opgehangen op 1 van de slaapkamers van de kinderen. Echter de wandcontactdoos voor de TV/Radio-aansluiting daar blijkt een dummy te zijn. Ik heb niet zo veel trek in het trekken van kabels naar boven dus ik zat te denken aan een draadloze oplossing. Zijn er mensen met ervaringen hier?

Kabel trekken is het meest effectief. Lastig maar ook niet dodelijk lastig, toch  ;D

Als je dan toch uiteindelijk kabels gaat trekken gaat dit het makkelijkst langs de verwarmingsbuis van de CV, over de warmte van de buis hoef je geen zorgen te maken, gaat prima.
Mooiste is direkt uit de meterkast naar boven maar kan ook heel goed met een splitter vanuit de woonkamer, haal wel een kabel met een goeie dikke kern.
Heb dit in ons vorige huis ook gedaan; stonden boven 4 tv's (elke slpkamer 1) met telkens een splitter ertussen. Beeld bij de verste slaapkamer werd wel minder maar ze konden wel tv kijken ;D
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

haasje

Citaat van: viking_in_shorts op 16-12-2011 22:41:35
Zoals anderen ook al schreven: probeer eens een wat sterker programma zoals robocopy of ftp. Wat krijg je dan voor throughput?

Heb het via ftp geprobeerd, maar heb de server blijkbaar niet goed ingesteld, krijg geen verbinding via ftp.

elmarconi

--
Autogas Inside . . .

haasje

elmarconi

Pak maar eens een andere router of switch...
--
Autogas Inside . . .

haasje

Ik heb hier niets anders liggen (ben bij mijn moeder).