Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

Misha

Citaat van: Claudia op 14-01-2012 15:38:04
Thx voor het meedenken!
Maar ik heb ooit begrepen dat je juist niets met Norton te maken moet willen hebben.
Yup. :D
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

viking_in_shorts

Ik zou zeggen: opnieuw installeren. Werkt (bijna) altijd.

Broabander

Kijk even hoeveel RAM je op dit moment hebt; wat het systeem aangeeft dus. Kan zijn dat één of meer plakjes RAM het begeven hebben.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

coyote1980

Citaat van: Claudia op 14-01-2012 17:51:33
Citaat van: Broabander op 14-01-2012 17:49:41
Kijk even hoeveel RAM je op dit moment hebt; wat het systeem aangeeft dus. Kan zijn dat één of meer plakjes RAM het begeven hebben.

En waar zie ik dat? :eusa_shifty:

Op een windows bak: toetscombinatie WINDOWS (dat vlaggetje) en PAUZE gebruiken - in de popup staan wat systeemeigenschappen waaronder RAM.
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic

elmarconi

Citaat van: Misha op 14-01-2012 15:44:39
Citaat van: Claudia op 14-01-2012 15:38:04
Thx voor het meedenken!
Maar ik heb ooit begrepen dat je juist niets met Norton te maken moet willen hebben.
Yup. :D

Plus veul...
--
Autogas Inside . . .

Daf46

Citaat van: coyote1980 op 14-01-2012 17:57:46

Op een windows bak: toetscombinatie WINDOWS (dat vlaggetje) en PAUZE gebruiken - in de popup staan wat systeemeigenschappen waaronder RAM.
He die kend ik nog niet
Ik had al: Win+E (explorer); Win+R (Run); Win+L(Lock)  zijn er zo nog eigenlijk ?

coyote1980

Citaat van: Daf46 op 15-01-2012 08:40:54
Citaat van: coyote1980 op 14-01-2012 17:57:46

zijn er zo nog eigenlijk ?

jazeker ;D
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic

razorx

@Claudia: Ik zou met wat antistatische voorzorgen het geheugen er uit halen, het geheugenlot schoonblazen en het geheugen weer terugdrukken.

haasje

Afhankelijk van de leeftijd zien ze er ongeveer zo uit:

ze staan meestal rechtop met aan iedere kant een klem (die je naar buiten moet duwen om hem los te maken).

Luc

Ook een vraagje : op onze redelijk nieuwe Medion-laptop zit zo'n welbekend trackpad. Maar wij gebruiken vrijwel altijd een trackball op een usb-poort, dus die trackpad zou ik willen uitschakelen.
Volgens het boekje, zou dat moeten kunnen middels de Fn-F9 toetscombinatie, maar dat werkt niet. Veel gegoogled, maar eigenlijk niet wijzer geworden.

Tevens moet ik bij deze laptop, steeds als ie stand-by of uitgeschakeld heeft gestaan, na het opstarten het WiFi aanzetten middels Fn-F2, vind ik ook vervelend. Valt dat ergens in Windows in te stellen, of is er een ander trucje voor?
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

FrankvdAa

Citaat van: Domaso op 12-01-2012 20:43:48
Klopt dat je ze door elkaar haalt; bij incrementeel heb je  alle incrementals+ de full backup nodig terwijl differential alleen full backup + de laatste differential nodig heeft.

Het grote nadeel van incremental is tevens dat, wanneer er eentje kwijt/corrupt is, je geen full restore meer kunt doen vanaf die corrupte backup. Je dient dus nog altijd regelmatig een full backup te maken.
'21 Volvo V90 T8 AWD R-Design, Platinum Grey, B&W, niveauregeling
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury Line, '92 Volvo 440 GLT 1.7i
--
Weblog    Volvo x70 R-register

viking_in_shorts

Citaat van: Luc op 15-01-2012 13:01:42
Ook een vraagje : op onze redelijk nieuwe Medion-laptop zit zo'n welbekend trackpad. Maar wij gebruiken vrijwel altijd een trackball op een usb-poort, dus die trackpad zou ik willen uitschakelen.
Volgens het boekje, zou dat moeten kunnen middels de Fn-F9 toetscombinatie, maar dat werkt niet. Veel gegoogled, maar eigenlijk niet wijzer geworden.

Tevens moet ik bij deze laptop, steeds als ie stand-by of uitgeschakeld heeft gestaan, na het opstarten het WiFi aanzetten middels Fn-F2, vind ik ook vervelend. Valt dat ergens in Windows in te stellen, of is er een ander trucje voor?

Die toetsencombinaties komen van Medion: zitten niet standaard in Windows. Dus hiervoor zal je van Medion drivers moeten installeren. Welke drivers weet ik niet, want ik ken Medion's niet. Meestal heet het iets van "quickkeys" of "hotkeys" of "softkeys" ....

Waarom je wifi uit staat is ws door power management. Maar hoe je dat uitzet / veranderd ... welke windows versie gebruik je?

Luc

Windows 7 Ultimate 64-bits.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

Broabander

Vraagje waar ik al wat langer last van heb:

Situatie:

In mijn appartement heb ik 2 vaste computers naast elkaar, een laptop met wifi en 2 iPhones met wifi. Internetmodem-en router met wifinetwerk staat in de meterkast, vanaf daar ligt er één internetkabel door het appartement naar het bureau waaronder de 2 PC's staan. Om voor die beide PC's internet te krijgen ligt er onder het bureau nog een router met wifinetwerk met 2 kabels, 1 naar elke pc. Probleem is echter dat beide PC's nu één IP delen en dat geeft conflicten waardoor ze allebei geen netwerk hebben. Welke moet ik nu de IP's toe laten wijzen, die onder het bureau of die in de meterkast? En welke instelling moet ik dan naar zoeken bij het inloggen op de routers?
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

thuur

Citaat van: Broabander op 19-01-2012 19:13:25
Vraagje waar ik al wat langer last van heb:

Situatie:

In mijn appartement heb ik 2 vaste computers naast elkaar, een laptop met wifi en 2 iPhones met wifi. Internetmodem-en router met wifinetwerk staat in de meterkast, vanaf daar ligt er één internetkabel door het appartement naar het bureau waaronder de 2 PC's staan. Om voor die beide PC's internet te krijgen ligt er onder het bureau nog een router met wifinetwerk met 2 kabels, 1 naar elke pc. Probleem is echter dat beide PC's nu één IP delen en dat geeft conflicten waardoor ze allebei geen netwerk hebben. Welke moet ik nu de IP's toe laten wijzen, die onder het bureau of die in de meterkast? En welke instelling moet ik dan naar zoeken bij het inloggen op de routers?

Voordat je je in het woud van DHCP servers en client gaat begeven: is een USB Wifi kaartje geen optie?

Gr ???