Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

Boemeltje

Dat kan natuurlijk ook met een Gmail account, maar goed punt inderdaad. Enige voordeel zou nu wel zijn dat hij zijn oude eerst synct met de telefoon, zodat hij daarna gevuld wordt!

Sbv

Citaat van: Marc O. op 08-05-2012 18:46:42
Citaat van: Misha op 08-05-2012 14:51:55
Citaat van: Sbv op 08-05-2012 08:57:56
Wat een ongelofelijk &#^&*)#$ pakket is Backup Exec 2012. Deze week nog ergeren en anders het weekend maar een rollback doen naar 2010R3

Vertel eens , desnoods per PB ? Men wil hier ook over namelijk. En ik nog liever niet.

Mag het in het ICT topic? Wij hebben vorig jaar een nieuw backup pakket in gebruik genomen maar zijn nu van plan om weer naar iets anders over te stappen.

Bij deze in het ICT topic

Wat stof tot lezen aangaande Backup Exec 2012
http://community.spiceworks.com/topic/206499-has-anyone-looked-at-backup-exec-2012-yet

Voorheen gebruikte ik bij beide werkgevers backup exec 2010R3 en bij beide de optie om te upgraden naar de 2012 versie.
de ene omgeving is wat simpeler dus daar maar uitgerold en nu al een dikke week aan het tobben.

http://www.symantec.com/connect/blogs/viewing-jobs-multiple-servers-once-backup-exec-2012

Sbv

UIteindelijk zijn alle backup programma's ellende dingen. Ik werk al jaren met Backup Exec en het doet wat het moet doen, backup doen en soms ook nog een kleine restore.

@Marc O. wat gebruiken jullie nu ?

viking_in_shorts

Waar in nu zit hebben ze een EMC san met een product dat heet avamar. Werkt ook niet.

Marc O.

Citaat van: Sbv op 08-05-2012 19:34:05
UIteindelijk zijn alle backup programma's ellende dingen. Ik werk al jaren met Backup Exec en het doet wat het moet doen, backup doen en soms ook nog een kleine restore.

@Marc O. wat gebruiken jullie nu ?

We hebben nu iets van CA, weet zo uit m'n hoofd effe niet hoe het heet.

Edit: Die software heet ARCServe. Nadeel is dat we in geval van een complete server restore eerst twee fysieke servers met in totaal zo'n 10 virtuele servers moeten inrichten en daarna pas de backups van iedere individuele VM kunnen restoren. Da's een redelijk tijdrovende klus.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Sbv

Recentelijk een gesprek gehad over o.a. Exagrid. Mooi systeem om naar dik te sturen en dan desnoods via netwerk of internet na andere plek te sturen

Momenteel doe ik niet aan complete server resore, eigenlijk enkel belangrijke data. Een complete server is handiger, maar dat is wat veel om naar tape te zetten

Misha

Ben het wel een beetje eens met SBV dat alle backuppaketten drama zijn.
BE2010r3 werkt meestal wel prima.
Van de meeste kritiekpunten  op BE2012 denk ik dat het wel meevalt.
Wij draaien niet met meerdere servers in een job: dat is niet efficient voor een ict omgeving van onze grootte. Wij stagen meestal 8 tot 12 servers parallel naar een 10 terabyte diskcabinet  en daarna naar de robotic library met 40 lto-5 tapes en 2 lto5 drives.

Dit gaat over een tweetal geclusterde gigAbit interfaces direkt op de coreswitch.
BackupExec kan dat soort omgevingen goed aan. Hiervoor hebben we hP dataprotector gehad en dat is pas echt een drama.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Misha

Overigens hebben we met BE altijd jaarlijkse disaster recovery tests gedaan, gaat prima.
Zowel full server restores als de losse data.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Sbv

BE doet het op zich prima, maar ik had een goede backup job en nu is het al een tijd tobben. Vandaag alles maar opnieuw aangemaakt, werkt het dan nog niet zoals ik wel, dan ga ik terug naar 2010R3. Een ander pakket zo niet, daar ieder pakket wel wat heeft.
Het is maar een kleine omgeving waar ik het over heb

razorx

Inderdaad is alle Back-up software, tenminste die ik ken, behept met na en voordelen en nukkigheid.
In MKB achtige omgeving werk ik het liefste met verschillende back-up systemen naast elkaar.

Het is lekker als je je basis systeem snel kan herstellen. Hiervoor gebruiken we simpel en effectief Drive Snapshot in VSS mode.
Het voordeel is dat je je basis, als het echt mis is, extreem snel kan herstellen.
Wat we daarnaast gebruiken hangt een beetje van de klant en zijn budget af.

Ik ben wel benieuwd naar Marc zijn ervaringen mer Arcserve. In de Novell tijd was het een must, maar het pakket een beetje uit het oog verloren.
Backup Exec gebruiken we veel maar niet uit liefde.

Marc O.

We zijn nu aan het testen met Veeam Backup&Replication (www.veeam.com). Zijn er vooralsnog erg positief over.
...The Nile isn't just a river in Africa...

marcoz84

Citaat van: razorx op 08-05-2012 20:55:23
Inderdaad is alle Back-up software, tenminste die ik ken, behept met na en voordelen en nukkigheid.
In MKB achtige omgeving werk ik het liefste met verschillende back-up systemen naast elkaar.

Het is lekker als je je basis systeem snel kan herstellen. Hiervoor gebruiken we simpel en effectief Drive Snapshot in VSS mode.
Het voordeel is dat je je basis, als het echt mis is, extreem snel kan herstellen.
Wat we daarnaast gebruiken hangt een beetje van de klant en zijn budget af.

Ik ben wel benieuwd naar Marc zijn ervaringen mer Arcserve. In de Novell tijd was het een must, maar het pakket een beetje uit het oog verloren.
Backup Exec gebruiken we veel maar niet uit liefde.

Arcserve is een redelijk pakket alleen erg uitgebreid en geeft echt wazige meldingen soms. Backupexec daarentegen (vroeger Veritas, nu Symantec) werkt wel lekker, HP dataprotector ben ik ook wel over te spreken.

marcoz84

Citaat van: Marc O. op 09-05-2012 09:23:50
We zijn nu aan het testen met Veeam Backup&Replication (www.veeam.com). Zijn er vooralsnog erg positief over.

Wij gaan daar ook mee testen, hebben vorige week er een presentatie over gehad. Lijkt mij een mooi pakket!

Sbv

Na gisteren alle jobs opnieuw aangemaakt te hebben lijkt het er nu op de er op de achtergrond diverse oude spookjobs nog gaan draaien.
Ben inmiddels met powershell aan het &^& om die eruit te krijgen.

Als dat niet lukt, dan ben ik er echt klaar mee met deze versie.

thuur

Nog iemand tips om data van een harde schijf te redden waarvan MFT en kopie MFT op een beschadigde sector staan?

Desktop / mailbox / etc zou toch wel fijn zijn om terug te hebben :-[

Gr :eusa_think: