Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

razorx

G
Citaat van: thuur op 09-05-2012 10:14:42
Nog iemand tips om data van een harde schijf te redden waarvan MFT en kopie MFT op een beschadigde sector staan?

Desktop / mailbox / etc zou toch wel fijn zijn om terug te hebben :-[

Gr :eusa_think:
Ghost32 doet veel retries dus heeft een kans.
Anders Ontrack Easy Recovery Pro.
Wel even een tweede disk paraat hebben.

Het booten kan je vanaf een ander systeem doen of van een Bart PE disk.

thuur

Citaat van: razorx op 09-05-2012 10:18:09
G
Citaat van: thuur op 09-05-2012 10:14:42
Nog iemand tips om data van een harde schijf te redden waarvan MFT en kopie MFT op een beschadigde sector staan?

Desktop / mailbox / etc zou toch wel fijn zijn om terug te hebben :-[

Gr :eusa_think:
Ghost32 doet veel retries dus heeft een kans.
Anders Ontrack Easy Recovery Pro.
Wel even een tweede disk paraat hebben.

Het booten kan je vanaf een ander systeem doen of van een Bart PE disk.

Ik heb mijn pc al bijna volledig opnieuw ingericht, zo slecht was de schijf te benaderen. Dus 2e schijf en booten is al geregeld.

Met Ontrack heb ik zulke slechte ervaringen dat ik het nooit meer geprobeerd zou hebben. Gaan we doen dus! Bedankt voor de tips!

Gr ;)

PS: het was ook een tijdbom: de enige Seagate schijf in mijn huis. Uit luiigheid laten zitten en daarop een werkstation gebaseerd :eusa_doh:

Sbv

Citaat van: Sbv op 09-05-2012 09:38:27
Na gisteren alle jobs opnieuw aangemaakt te hebben lijkt het er nu op de er op de achtergrond diverse oude spookjobs nog gaan draaien.
Ben inmiddels met powershell aan het &^& om die eruit te krijgen.

Als dat niet lukt, dan ben ik er echt klaar mee met deze versie.

Weer een stap verder, radicaal oude database files (BEDB) opnieuw aan laten maken en dan maar helemaal vanaf blanco beginnen. Gelukkig ben ik nu wel af van de Orphaned Jobs die erg lastig te verwijderen zijn.
Hopelijk ben ik morgen weer een wat blijer mens

razorx

Citaat van: thuur op 09-05-2012 10:21:45
..
PS: het was ook een tijdbom: de enige Seagate schijf in mijn huis. Uit luiigheid laten zitten en daarop een werkstation gebaseerd :eusa_doh:
Ik heb het vermoeden dat de consumenten disks van Seagate af fabriek defect zijn en dat de garantie de defectheid betreft. ;)

Broabander

Hier even een vraagje, niet voor mezelf maar eigenlijk voor mijn pa z'n audio-installatie. Is volledig werkend bij het oude huis ingepakt, en krijgen we nu niet aan de praat in het nieuwe huis van m'n ouders.

De situatie is als volgt:

Voor de audio staat er een aantal Sonos ZonePlayers in huis. Daar bent u al dan niet bekend mee, mooi systeem, te bedienen via iPhone, enfin, de 'hoofd'player (ZoneBridge) is aangesloten op de router (nieuwe KPN Experiabox ARV7591). Alle Sonos apparaten functioneren prima met het afspelen van internetradio; er is dus niets mis met de verbinding van de Sonos met het internet. Het probleem zit echter bij het afspelen van de muziekcollectie (die staat op een WD MyBookLive WEII (2TB) en die is ook aangesloten op de router). Deze krijgt hij niet geopend, zowel niet op de Sonos als op de PC als op de laptop. Bij het klikken op 'play' komt er een uPnP error. Heb inmiddels in de Experiabox eea aan uPnP instellingen ingeschakeld (KPN zet deze standaard uit) maar ook dan vind hij hem niet.

Heeft iemand een idee waar eens naar te kijken?

EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

viking_in_shorts

Boemeltje

Als ik het goed begrijp is de enige veranderde factor dus de Experiabox? Dan zou ik eens kijken welke poorten de Sonos apparaten gebruiken, en deze eens openzetten (als deze in ieder geval naar het internet verbinding moeten hebben). Waarschijnlijk zit het probleem ergens in een firewall :)

thuur

Kan ik ook op eBay zoeken naar objecten die niet uit een bepaald land zijn?

Ik zoek een laptop, maar in een duits toetsenbord habe ich kein bock.

Gr ???

volvobug

Citaat van: thuur op 03-06-2012 19:05:41

Gr ???
Geloof het niet, maar je kunt wel termen uitsluiten in een zoekopdracht, bijv

keyboard -tastatur

Wellicht dat je zo de duitse kunt uitsluiten.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Hans Duiven

Gr ???

Ander toetsenbordje aanschaffen kost je nog geen 30 euro's Thuur.

Mijn dochter heeft in haar 'Duitsche' Toshiba vorige maand een ander toetsenbord gezet.

thuur

Citaat van: volvobug op 03-06-2012 19:22:23

Geloof het niet, maar je kunt wel termen uitsluiten in een zoekopdracht, bijv

keyboard -tastatur

Wellicht dat je zo de duitse kunt uitsluiten.

Nee, dat gaat niet.

Citaat van: Hans Duiven op 03-06-2012 19:32:05
Ander toetsenbordje aanschaffen kost je nog geen 30 euro's Thuur.

Mijn dochter heeft in haar 'Duitsche' Toshiba vorige maand een ander toetsenbord gezet.

De laptop waar ik op zoek naar ben heeft nog een seriele poort, dat "toetsenbordje" zit over de helft van de dagwaarde van de laptop.

Mijn vraag staat nog open dus :D

Gr ;)

haasje

in ieder land afzonderlijk zoeken?

Lammert

Citaat van: thuur op 03-06-2012 22:38:59
De laptop waar ik op zoek naar ben heeft nog een seriele poort, dat "toetsenbordje" zit over de helft van de dagwaarde van de laptop.

Mijn vraag staat nog open dus :D

Gr ;)
Weet niet waar je precies naar op zoek bent, maar als het je alleen om een seriele poort gaat kan je ook een serieel naar USB converter gebruiken. Ooit zelf nog een serieel SMS-device mee aangesloten op een USB poort van een laptop. Bijv: http://www.sweex.com/nl/assortiment/connectivity/converters-data-linking/KB100021/ (ik weet 't, Sweex :-\ , maar was de eerste hit)

haasje

Er zijn een aantal apparaten die niet met deze converters willen werken, zelfde geldt overigens ook voor usb naar parallelpoort converters.

thuur

Inderdaad. Ik heb voor deze toepassing perse een seriele poort nodig. USB naar serieel werkt niet helaas.

Mijn huidige laptop (Thinkpad 570E *) werkt nog prima, maar hij is in het afgelopen jaar 2x stuk gegaan (inverter voor het backlight en de LCD kabel). Ik raak een beetje door mijn reservestukken heen langzamerhand.

Gr ;)

*) Overigens ver buiten de specs opgevoerd: ingebouwde WiFi (="onmogelijk"), 20Gb harddisk en anderhalf keer het "maximale" geheugen 8)