Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

FGG

Citaat van: peteRRR op 06-01-2013 12:29:36
Ik heb geen G-Mail maar de mail van de Mac zelf dan zou ik een G-Mail moeten aanmaken,....is dat niet overbodig?

Mail is natuurlijk niet van de Mac zelf, en ook Gmail kun je gebruiken met het mailprogramma van de Mac.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

peteRRR

Citaat van: FGG op 06-01-2013 12:31:11
Ik heb geen G-Mail maar de mail van de Mac zelf dan zou ik een G-Mail moeten aanmaken,....is dat niet overbodig?

Mail is natuurlijk niet van de Mac zelf, en ook Gmail kun je gebruiken met het mailprogramma van de Mac.

Kan ik niet het Avast programma er uit gooien en dan gewoon de firewall van de computer gebruiken,...is dat niet veilig zat?
Of allen het Mail Shield uitzetten van Alvast ?

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

FGG

Citaat van: peteRRR op 06-01-2013 12:34:19

Kan ik niet het Avast programma er uit gooien en dan gewoon de firewall van de computer gebruiken,...is dat niet veilig zat?

Groet.

Ik heb 4 macs in huis, niet één met een virusscanner, en nergens problemen.

Boemeltje

Citaat van: FGG op 06-01-2013 12:36:08

Groet.

Virussen zijn natuurlijk behoorlijk afhankelijk van de gebruiker, maar geen virusscanner installeren 'omdat je een Mac hebt' gaat tegenwoordig niet echt meer op. In deze tijden wordt het zelfs nuttig om een virus/malware scanner op je smartphone te hebben, helaas :(

FGG

Citaat van: Boemeltje op 06-01-2013 12:37:48

Groet.

Virussen zijn natuurlijk behoorlijk afhankelijk van de gebruiker, maar geen virusscanner installeren 'omdat je een Mac hebt' gaat tegenwoordig niet echt meer op. In deze tijden wordt het zelfs nuttig om een virus/malware scanner op je smartphone te hebben, helaas :(

Mee eens, en hangt idd enorm van de gebruiker af. Maar ik moet zeggen dat 't bij Apple nog steeds minimaal is. Klein voorbeeldje: wij gebruiken behoorlijk intensief de WorldOfWarcraft-app, en dat gaat zonder problemen, totdat mijn zoon met zijn android-tablet de app ook installeerde. Binnen een week was mijn account gehacked. Tablet eruit geknikkerd en weer probleemloos.

confruo

Nee, niet nog een g-mail account aanmaken, maar even vertalen naar de instellingen van je eigen provider, meestal wordt daar ook imap.provider.nl en smtp.provider.nl voor gebruikt.  

Avast eraf halen is wellicht wel verstandig, er zijn betere pakketten als ik de reviews zo moet geloven.  Verder is de firewall van de Mac meer dan voldoende voor thuisgebruik, maar is wel wat anders als een virusscanner.  Het beschermd je niet tegen software die wordt geinstalleerd als je langs websites surft die gehackt zijn bijvoorbeeld.

fpede

het gaat er bij die virusscanners voor de mac ook meestal niet om de mac te beschermen, vooral om virussen/mal-ware in mails die kwaadaardig zijn voor de windows pc's tegen te gaan. dus zodat jij met je mac geen onbedoelde virussen zelf kunt doorsturen naar pc's.

in de meeste gevallen toch!

ik zelf heb op beide mac's ook geen virusscanner,... als je oplet wat je download heb je die (op een mac) niet nodig, en de laatste versie van mac os x heeft ook wel een degelijke ingebouwde bescherming + firewall en zo gaat het al een jaar of 5 goed hier! ;)

confruo

Citaat van: Boemeltje op 06-01-2013 12:37:48
In deze tijden wordt het zelfs nuttig om een virus/malware scanner op je smartphone te hebben, helaas :(

Wat denk je als in 2012 het betaalverkeer per smartphone verdubbeld is, daar is wel weer wat te verdienen denk ik zo.

peteRRR

Groet.

Hier ook nul mako,s met de Mac en ook nooit gehad met alle ander Mac,s daarvoor,maar als je zo,n scan doet lijkt de comp toch niet helemaal zuiver te zijn.

Groet.

peteRRR

Laatst met het dowloaden van de gebruik,s aanwijzing van een AEG droger zat er ook ( dit kan schadelijk zijn op uw computer ) maar dan klik ik wel
gewoon door,jammer dan denk je.

Groet.

peteRRR

Citaat van: confruo op 06-01-2013 12:45:59

Nee, niet nog een g-mail account aanmaken, maar even vertalen naar de instellingen van je eigen provider, meestal wordt daar ook imap.provider.nl en smtp.provider.nl voor gebruikt.  

Avast eraf halen is wellicht wel verstandig, er zijn betere pakketten als ik de reviews zo moet geloven.  Verder is de firewall van de Mac meer dan voldoende voor thuisgebruik, maar is wel wat anders als een virusscanner.  Het beschermd je niet tegen software die wordt geinstalleerd als je langs websites surft die gehackt zijn bijvoorbeeld.

Ja dat dacht ik ook van die mail,wil ook niet met een dubbele mail zitten,de mac maakt zich toch zelf schoon rond een bepaalde tijd in de nacht als je em aan laat staan?

Groet.

Edit: net van een forum geplukt.

hendrik ijzerbroot
En om even de vraag van de TS te beantwoorden: De opruimscripts worden alleen automatisch uitgevoerd op bepaalde tijden. Ik heb dat al eens aangetoond in een eerdere thread. Dat betekent dat de Mac op die tijden aan moet staan *). Anders worden ze in tegenstelling tot wat men denkt niet uitgevoerd! Daily script: s'nachts rond 3:15 Weekly script: zondag op maandag Montly script: 1e v/d maand *) OS-X is een systeem dat ontworpen is om continue aan te staan

http://www.onemorething.nl/community/topic/is-de-imac-onderhoudsvrij

confruo

Citaat van: peteRRR op 06-01-2013 13:03:21
,de mac maakt zich toch zelf schoon rond een bepaalde tijd in de nacht als je em aan laat staan?

Die feature ken ik niet, maar nooit te oud om te leren.   ik haal altijd in het weekend er even een doekje overheen.

fpede

het is idd zo, dat de mac zelf z'n onderhoud doet, ik weet zelf ook niet wat daar allemaal onder valt, maar dat is bijvoorbeeld onder andere de reden dat je bij een mac de harde schijf niet moet defragmenteren,...

het enige wat je zelf soms eens kan doen is in het schijfhulpprogramma, je Macintosh HD selecteren, en daar je bevoegdheden herstellen, kan vooral helpen als je mac nogal traag opstart/afsluit  ;)

peteRRR

Bedankt mensen heb de Avast er uit gegooid en doe af en toe eens een schrijfhulp er door heen en dan zal het wel goed zijn.
En die Firewall aan.

Groet.

fpede

gebruik je time machine eigenlijk? wat een goede back-up is het halve werk hé  ;)

;D