Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

FGG

Citaat van: fpede op 06-01-2013 13:21:22
gebruik je time machine eigenlijk? wat een goede back-up is het halve werk hé  ;)

Timemachine rulez! Werkt geweldig, helemaal mooi met de Timecapsule maar met een normale externe HD gaat 't ook prima.

V.w.b. het opruimen van de Mac: ik heb MacKeeper draaien, werkt op zich wel goed.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

peteRRR

Voor gelijk onderhoud aan de Mac,...van een forum geplukt.

unSOUND op 01 september 2008 #
Als je het toch perse beter wilt weten dan OS X zelf, is er altijd nog de Terminal... Open een Terminal venster en typ:
sudo periodic daily weekly monthly
Gevolgd door je wachtwoord. OS X voert nu het onderhoud gelijk uit.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

fpede

Omt.nl?

Die unsound heb ik daar nogal gehoord ;D

Goeie tip btw! :D

peteRRR

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Broabander

Even een vraag want ik word er niet vrolijk van op microsoft.nl ofzo;

Ik wil graag Win 7 op mijn (Vista) PC zetten. Wil sowieso al jaren van dat trage Vista af maargoed, ding is nu zo sloom geworden dat ik even een verse installatie erop wil en dan maar gelijk upgraden zodat 'ie effe een paar jaar mee kan. Dat gedrocht van een Win 8 wil ik niet want om met apps en andere ongein te werken heb ik m'n iPhone al.

Nu is het probleem dat ik nergens een fatsoenlijke versie gewoon kan downloaden ofzo. Vroeger kon dat nog via Surfspot oid, maar nu blijkbaar niet meer. Of je moet een CD'tje gaan halen voor 80 piek terwijl je 8 voor 3 tientjes kan downloaden.

Iemand een idee waar ik het gewoon kan downloaden zonder CD'tjes en niet voor de hoofdprijs? Ik ben student aan de UvT dus eventuele studentenkorting lijkt me geen probleem.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Sbv

Hebben jullie geen campus/studenten licentie. Ik weet in mijn tijd(lang geleden) op de TuD dat we dat gewoon hadden

Boemeltje

Citaat van: Sbv op 07-01-2013 13:33:30
Hebben jullie geen campus/studenten licentie. Ik weet in mijn tijd(lang geleden) op de TuD dat we dat gewoon hadden

Wij dus ook, maar vanwege mijn opleiding hebben we eigenlijk alle Microsoft producten gratis ter beschikking (afgezien van Office). Ik zou op de universiteit eens informeren :)

Domaso

Citaat van: Broabander op 07-01-2013 13:30:18
Even een vraag want ik word er niet vrolijk van op microsoft.nl ofzo;

Ik wil graag Win 7 op mijn (Vista) PC zetten. Wil sowieso al jaren van dat trage Vista af maargoed, ding is nu zo sloom geworden dat ik even een verse installatie erop wil en dan maar gelijk upgraden zodat 'ie effe een paar jaar mee kan. Dat gedrocht van een Win 8 wil ik niet want om met apps en andere ongein te werken heb ik m'n iPhone al.

Nu is het probleem dat ik nergens een fatsoenlijke versie gewoon kan downloaden ofzo. Vroeger kon dat nog via Surfspot oid, maar nu blijkbaar niet meer. Of je moet een CD'tje gaan halen voor 80 piek terwijl je 8 voor 3 tientjes kan downloaden.

Iemand een idee waar ik het gewoon kan downloaden zonder CD'tjes en niet voor de hoofdprijs? Ik ben student aan de UvT dus eventuele studentenkorting lijkt me geen probleem.

Via slim.nl?
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

sven0503

Vraagje voor de Wifi-expers :)

Sinds een lange tijd gooit m'n router iedere keer de internet verbinding plat.
Dit gebeurt voornamelijk bij het downloaden van files of streaming binnen het netwerk bijvoorbeeld naar de Apple tv vanaf de mac.
Dus in mijn ogen, bij het verzenden / binnenhalen van grotere bestanden over de wifi.

Merk router: Cisco (linksys)

Heb al een wifi scan gedaan in de omgeving en de router in ieder geval omgezet naar een vrij kanaal.

Welke instelling van de router zie ik over het hoofd?

Als ik de spanning van de router haal en na 30 sec. weer opstart is 't probleem voorbij .... voor een dag...

viking_in_shorts

MTU size?

<edit> firmware upgrade?

sven0503

firmware 2 weken geleden ge-update...

MTU size zal ik eens opzoeken

pwassink

Citaat van: sven0503 op 29-01-2013 22:34:06
Vraagje voor de Wifi-expers :)

Sinds een lange tijd gooit m'n router iedere keer de internet verbinding plat.
Dit gebeurt voornamelijk bij het downloaden van files of streaming binnen het netwerk bijvoorbeeld naar de Apple tv vanaf de mac.
Dus in mijn ogen, bij het verzenden / binnenhalen van grotere bestanden over de wifi.

Merk router: Cisco (linksys)

Heb al een wifi scan gedaan in de omgeving en de router in ieder geval omgezet naar een vrij kanaal.

Welke instelling van de router zie ik over het hoofd?

Vrij kanaal is vaak een relatief begrip.
Optimale snelheden en continuiteit krijg je alleen dan wanneer je 2 vrije kanalen onder en boven "jouw"  kanaal hebt.  
In veel stads-situaties heb je te maken met een brei van wifisignalen en is het soms lastig om je eigen access-point te vinden.
Een babyfoon, "bewakingscamera" of andere inferieure draadloze meuk gooien vaak zomaar de halve 2.4 Ghz band dicht.
Devolo's en aanverwante "ethernet over het stroomnet"  doosjes zouden simpelweg verboden moeten worden.

Kortom, als je het lekker rap en ongestoord wilt laten werken is het trekken van een goede kabel werkelijk de beste optie.  :eusa_shhh:

Ow en een linksys koelt via de bovenzijde, beschermfolie verwijderen en wat ruimte eromheen helpen soms.
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

ZC3rr0r

Klinkt alsof je router het begeft.
Meestal een buffer die volloopt, of in het specifieke geval van Linksys een probleem met koeling.

Welke merk heb je exact?

sven0503

ik heb de

Cisco - Linksys E1000

MTU bij m'n wifi instellingen op de mac staat op automatisch.
Handmatig in te voeren tot max 1500.

Onderstaan een scan van mijn omgeving, en ik ben zelf het bovenste kanaal ( 5 )

Marc O.

Ik had soortgelijke problemen met m'n Linksys. Bleek bij dat type een vaker voorkomend probleem te zijn. Nieuwe gekocht en daarna nooit meer gebeurd.
...The Nile isn't just a river in Africa...