Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

mehn

Citaat van: 850-2.520V-Driver op 13-08-2013 11:23:21
Is dr iemand hier die wellicht een ISO-tje van Windows XP Home NL incl. SP2 kan uploaden?
Zit met een ''oud'' laptopje mét licentie maar zonder CD. Mijn 1st edition XP wordt niet geslikt door het ontbreken van een PCI Express driver die in SP2 wel zit.
Geen illegale vraag hoop ik?  ;D

Dat probleem heb ik ook ooit gehad. Je kunt SP2 in een 1st edition installatie CD "slipstreamen"
Google er maar eens op ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

850-2.520V-Driver

Citaat van: mehn op 13-08-2013 11:39:56
Citaat van: 850-2.520V-Driver op 13-08-2013 11:23:21
Is dr iemand hier die wellicht een ISO-tje van Windows XP Home NL incl. SP2 kan uploaden?
Zit met een ''oud'' laptopje mét licentie maar zonder CD. Mijn 1st edition XP wordt niet geslikt door het ontbreken van een PCI Express driver die in SP2 wel zit.
Geen illegale vraag hoop ik?  ;D

Dat probleem heb ik ook ooit gehad. Je kunt SP2 in een 1st edition installatie CD "slipstreamen"
Google er maar eens op ;)

Oei, das interessant! Dat lijkt mij een mooie optie idd, gaan we proberen! Thx!

Deniz

Hallo,
Op internet zie ik zo'n OBD2 kabel die aan de andere kant een soort VGA stekker heeft?
Ik neem aan dat deze in de com poort moet? ik hoop van wel ;D 1 van de redenen dat ik deze laptop heb gekocht...

het is dus deze kabel:

Moet ik er ook nog software bij hebben?
Omafiets -  Zwart, 26 inch velgen, CVT automaat en 1pk ((RIP))
Nu een Mountain bike...

Vader: Volvo 460 1.6i Experience line 1995 83pk handgeschakeld 131.598 km

hertogjan6

Citaat van: Deniz op 13-08-2013 13:23:22
Hallo,
Op internet zie ik zo'n OBD2 kabel die aan de andere kant een soort VGA stekker heeft?
Ik neem aan dat deze in de com poort moet? ik hoop van wel ;D 1 van de redenen dat ik deze laptop heb gekocht...

het is dus deze kabel:
http://allworldautomotive.com/images/userphotos/16596_22881.jpg

Moet ik er ook nog software bij hebben?
dit niet makkelijk ;)

http://link.marktplaats.nl/683568688 (en ja de VGA gaat in je PC ;) )
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Deniz

Die bluetooth OBD2 lezer moet je zeker gebruiken met de torque app?
zijn er ook programma's zodat je je pk's en koppel kan bekijken tijdens het rijden?
Nu een Mountain bike...

Deniz

Hoe kan je achter je PPL komen?
ik wil de computer overclocken naar 1ghz nu is het 700 mhz bij normaal gebruik en bij gaming en zo
draait ie op 900mhz. daar wil ik 1ghz van maken. maar nu moet ik de ppl vinden om te overclocken.
iemand enig idee?
Nu een Mountain bike...

Vulk

Citaat van: Deniz op 20-08-2013 20:53:08
Hoe kan je achter je PPL komen?
ik wil de computer overclocken naar 1ghz nu is het 700 mhz bij normaal gebruik en bij gaming en zo
draait ie op 900mhz. daar wil ik 1ghz van maken. maar nu moet ik de ppl vinden om te overclocken.
iemand enig idee?

De ppl?

Over welk type spreken we hier?
Ik ken weinig chips die standaard 700Mhz draaien die stabiel naar de 1Ghz gaan. Bepaalde duron's deden dat mits je de VCORE goed omhoog schroefde en de koeling aanpaste.

Als het overigens om een AMD gaat, kan je beter de L1-bruggen overbruggen (potlood) en de frontside bus verhogen en de multiplier verlagen. Zelfde kloksnelheid voor de CPU, een stuk sneller syteem. Dit truckje lukt niet met de intel-variant (een P3) of met gelockede CPU's.

Ik heb zeker al 10 van die chips opgefikt in mijn leven, maar dolle pret mee beleefd. ;D

Meer info nodig dus.

Deniz

Nouja welke ppl...
bij clockgen krijg ik een hele waslijst met 2/3 letters (bijvoorbeeld ICS) en dan een Hele boel getallen.
bij de ene keer begint de clock speed bij 700 de andere keer bij 0 (en de andere keer bij 99999999mhz ;D laat ik die maar niet gebruiken.)
welke amd processor is dat? (die amd) hij komt bij mij bekend voor :D
ik was ooit eens bezig met overclocken van een intel core 2 duo 2ghz naar 2.5ghz
alles ging goed en werkte een stuk sneller todat ik gta4 wou spellen toen had ik allemaal sneeuwvlokjes leek het, was ik vergeten dat als je de core 2 duo overclockt dat de snelheid van je intel x4500 ook omhoog ging en dat vondt ie niet leuk...
Nu een Mountain bike...

Vulk

Overclocken kan je het best via de bios doen, al die tooltjes zijn 'kaaiwerk', tenzij voor videokaarten.
Google is uw vriend en een wereld gaat voor je open. :)

Deniz

dat kan helaas niet met de bios van ibm :(
ik kan daarin niks aanpassen.
ook niet de fsb, clockspeed kan ik ook niet, eigenlijk helemaal niks.
anders moet ik het toch maar zo laten zoals het is voordat mijn laptop in de fik gaat :D
(en via google kwam ik op Clockgen en prime95 voor de stress test)
Nu een Mountain bike...

widebody

Wie heeft er ervaring met de ASUS RT-AC66U router?
Straks glasvezel en wil natuurlijk wel de snelheid goed doorgeven, ook draadloos. En de twee usb-poorten zijn ook makkelijk. De externe schijf en de 3in1 van HP eraan en klaar, toch??

Ben benieuwd wie hier enig zinnig antwoord op kan geven. Alvast bedankt!!

haasje

Ik heb een raar probleempje met mijn laptop (windows7). Als ik een van de volgende symbolen wil gebruiken worden er automatisch 2 neer gezet:
`en ~
^ (Shift + 6), maar de 6 geeft geen probleem
' en "

Het gaat om een US International toetsenbord. De rest van de toetsen heb ik geen problemen mee en lijkt dus ergens een instelling te zijn.
Het gebeurt in Opera (mijn standaard browser), maar ook in IE, kladblok, word en outlook

Deniz

Misschien staat je toetsenbord instellingen op NL,
Als het goed is moet die op EN staan.
dit kan je bij Windows 7 volgens mij op de bureaublad zien.
Nu een Mountain bike...

haasje

Als de instellingen op Nl zouden staan krijg je compleet verkeerde tekens indien je dit soort symbolen aanklikt. Alles klopt, enige dat fout gaat is dat hij bij deze 5 symbolen het symbool er 2 keer neerzet in plaats van 1 keer.

Sbv

Citaat van: haasje op 29-08-2013 04:35:02
Als de instellingen op Nl zouden staan krijg je compleet verkeerde tekens indien je dit soort symbolen aanklikt. Alles klopt, enige dat fout gaat is dat hij bij deze 5 symbolen het symbool er 2 keer neerzet in plaats van 1 keer.
Heb ik ook wel eens last van. Eigenlijk nooit naar oplossing gezocht