Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

Deniz

Ik heb een Hp Vectra VL400DT vandaag gekocht, er zat nog geen agp kaart in wel onboard,
ik heb nu een Geforce 4 mx 420 liggen die ik er in wil doen, maar de agp heb niet van die (ja hoe zou ik het zeggen...) plastic dingetjes in de sleuf het is zeg maar net een pci maar dan agp,
de videokaart heeft wel van die gleufjes, dus kan ik die er in doen? of blaas ik mijn pc op? want volgens  mij heeft het met volts te maken.

alvast bedankt
Omafiets -  Zwart, 26 inch velgen, CVT automaat en 1pk ((RIP))
Nu een Mountain bike...

Vader: Volvo 460 1.6i Experience line 1995 83pk handgeschakeld 131.598 km

Marc O.

Is het een pci of een agp videokaart, want dat volgt echt niet duidelijk uit jouw omschrijving? Als het pci is, dan kun je hem toch gewoon in een pci slot op je moederbord steken?
...The Nile isn't just a river in Africa...

Deniz

Sorry ;D het is een agp kaart, in iedere agp slot heb ik gezien dat er een soort ding in zit die volgens mij de voltage bepaalt,
deze heeft helemaal geen plastic iets in de slot... de videokaart heeft 2 sleufjes voor 1.5v en 3.3v volgens mij bij de specificatie's staat ook dat het een agp 4x is,
dus ik weet niet of mijn moederbord dit kan.
Nu een Mountain bike...

Deniz

dit stond er bij:Upper card with notch on the left for AGP 3.3 V. Middle: universal card with two notches (one for AGP 3.3 V, the other for AGP 1.5 V). Bottom card with notch on the right for AGP 1.5 V.
mijne heeft dus precies het zelfde als de middelste op de foto.(de videokaart) dus... ik weet het niet zou het kunnen of gaat de pc plof zeggen ;D
Nu een Mountain bike...

Deniz

en de slot ziet er zo uit;
Nu een Mountain bike...

Marc O.

... heb je al eens gegoogled?
...The Nile isn't just a river in Africa...

Deniz

Ja maar ik kom er niet uit. Want ze zeggen de ene keer dat het alleen 1.5v universal kan zijn en de andere keer dat alle kaarten er in passen.
anders moet ik het maar gewoon proberen, heb net gevonden dat er origineel al een matrox millenium g450 in kan zitten en die is ook agp 4x met 2 notches voor 1.5 en 3.3 volt.
Nu een Mountain bike...

Vulk

Als het fysiek past (zonder hamer), dan is het geen probleem.

Jij speelt wel met heel oude hardware zeg. Is dat spul ondertussen niet meer dan 10-15 jaar oud?

Deniz

Idd zo rond de 10 jaar oud ;D
ik vindt dat veel leuker dan de nieuwe spul ;D
wat ik ook nog graag wil leren is hoe te werken met dos maar dat komt later nog wel,
de videokaart zit er in, werkt (wel heel erg  trillende handen ;D) nu nog even drivers downloaden en gamen maar ;D
Nu een Mountain bike...

Vulk

Eerst overclocken uiteraard!

fpede

Deniz

Haha, maar waarschijnlijk is de videokaart kaduuk :( bij iets wat met 3d heeft te maken geeft het allemaal rare kleuren... meteen eruit gehaal en de onboard maar gebruiken.. misschien binnenkort een andere kopen. Of ligt het misschien aan de voeding?
Die is maar 120w
Nu een Mountain bike...

Deniz

de pc is al weer kapot...  :eusa_wall: vanochtend wou ik hem aan doen en toen ik op het aan knopje drukte ging ie aan en meteen weer uit, en daarna helemaal niks meer.
weer tijd voor een nieuwe ;D
Nu een Mountain bike...

The Demon

Citaat van: Deniz op 19-09-2013 20:08:59
de pc is al weer kapot...  :eusa_wall: vanochtend wou ik hem aan doen en toen ik op het aan knopje drukte ging ie aan en meteen weer uit, en daarna helemaal niks meer.
weer tijd voor een nieuwe voeding

Deniz

alleen de voeding?... er was ook wat zooi op de condensatoren en sommige waren opgezet, voor een voeding ben ik 30 euro kwijt en voor dat kan ik er 1 kopen met een pentium4,
want hier moet weer zo'n achterlijke sfx voeding in. maar de kast houd ik gewoon misschien voor een latere computerbuild,.
Nu een Mountain bike...