Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

CorB

Citaat van: Hans Duiven op 15-05-2014 15:19:18

Hier ook een blije Apple gebruikert.

EDIT: Cor, doe je vrouw even de groeten. Ik heb nog even naar haar gezwaaid op de N375
thv Meppel. Mooi ding!  .....

die 854  ;D

Hans,

Mooi hé dat je gewoon blij kan worden van het gebruiken van een computer :)

Ik zal eens peilen of ze onderweg 'gestalkt' is door een blije zwaaiende Volvo rijder :)
Als het aan haar ligt werd de 854 eergisteren omgeruild voor een V70N in een bescheiden kleur. Ze vindt het een vreselijke auto.

:)

Cor

FGG

Citaat van: Hans Duiven op 15-05-2014 15:19:18
Topspul maar wel saai. Vroeger kocht je elke twee jaar een nieuwe windhoos desktop
en dat heb je nu niet meer.

Vergelijkbaar met zeg maar een Renault of zo, na 2 jaar moet je wat anders hebben omdat 't allemaal niet meer werkt. De Apple kun je dan onder hetzelfde kopje als Volvo scharen.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

daanium

Ik wil niemand voor zn kop stoten, maar dat Apple vs Windows verhaal, is toch altijd een beetje Apple's met peren vergelijken vind ik.
Als men een Windows computer koopt, beginnen ze al te zuchten en te klagen als het 500 of 600 euro kost, terwijl een Apple zonder probleem 1600 mag kosten.
Koop je echter een Windows pc van een vergelijkbaar bedrag, dan doe je daar toch ook net zo lang mee als met een Apple?
Ik moet daar wel bij zeggen dat ik nooit een Apple heb gehad, maar er ook niets tegen heb ofzo. Maar ik vind het altijd zo vreemd dat mensen die vergelijking op pakken (instap pc tegenover mid range Apple)

En hoe je het ook ziet, pro Apple of pro pc, Apple ziet er wél altijd super gelikt uit !
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Broabander

Mijn €800 Dell PC doet het na 6 jaar nog steeds prima (al heb ik er een SSD en nieuwe grafische kaart in gezet voor in totaal €120). Hoe mensen binnen 2 jaar een windows PC naar de klote helpen, géén idee, kwestie van onderhoud.... PC van mijn ouders (uit 2003!) doet het na 11 jaar nog steeds prima, ondanks dat hij tot 2008 ongeveer non-stop in gebruik was door mij en mijn broer en daarna nog halve dagen.

Tuurlijk, ik wil ook wel een Macbook Pro, maar heb geen €800 extra over voor een beetje hip design en zo.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

-D©©©L-

Citaat van: Johann op 15-05-2014 09:35:42
Heeft toch geen zin om uit te leggen joh. Feit is dat Apple de IT boys niet genoeg marge en uren doet opleveren. Ze zetten liever brak Wintel spul neer om die elke 6 maanden te kunnen aanpassen. (Buiten de garantie om) Nog even een rookgordijn opgooien met overcomplex AD spul waar het merendeel zelf de balen van snapt en goed leren wijzen met de vinger en voilà. De ultieme uurtje factuurtje constructie.
Moet je wel niet Nederlands leren praten trouwens. 

Heb jij wel eens geprobeerd om op bijvoorbeeld een school op 1 dag 100 ipads te activeren ?

Ludo

Hoe breng je op een simpele manier gegevens/bestanden over van de ene pc naar een andere?.
Kan dat met kabel?, welke?.

peteRRR

Kan dat niet met dropbox,...https://www.dropbox.com/

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

viking_in_shorts

Citaat van: Ludo op 25-05-2014 12:53:08
Hoe breng je op een simpele manier gegevens/bestanden over van de ene pc naar een andere?.

Netwerkje bouwen of naar elkaar mailen.

Vulk

Router tussen steken en beide pc's verbinden aan elkaar met een netwerkkabel.
Daarna moet je twee mappen delen op elke pc en gaan.

Of werken met een externe harde schijf.

FGG

Je kan ze direct met elkaar verbinden met een netwerkkabel, moet dan niet crossed zijn, maar als t eenmalig is zou ik of een ftp-site of iets van dropbox of een externe HD gebruiken. Afhankelijk van de hoeveelheid data is een usb-stick nog een optie. De meeste sticks zijn tegenwoordig toch al 16+Gb

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

maruska

Citaat van: Vulk op 25-05-2014 14:49:43

Router tussen steken en beide pc's verbinden aan elkaar met een netwerkkabel.
Daarna moet je twee mappen delen op elke pc en gaan.

Of werken met een externe harde schijf.
gaat goed als netwerk op beide pc's hetzelfde is (dus domein/omgeving), en ze beide een user met password hebben. openbare deling kan, maar dat hangt af van je instellingen
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

maruska

Citaat van: FGG op 25-05-2014 14:55:10
Je kan ze direct met elkaar verbinden met een netwerkkabel, moet dan niet crossed zijn, maar als t eenmalig is zou ik of een ftp-site of iets van dropbox of een externe HD gebruiken. Afhankelijk van de hoeveelheid data is een usb-stick nog een optie. De meeste sticks zijn tegenwoordig toch al 16+Gb
direct verbinden is wel oldskool. beide pc's een vast eigen ip adres geven met hetzelfde subnetmask. juist wel een crosslink kabel toch ? router imho het snelste en makkelijkste.
T-5R

viking_in_shorts

Citaat van: maruska op 25-05-2014 15:02:42
direct verbinden is wel oldskool. beide pc's een vast eigen ip adres geven met hetzelfde subnetmask. juist wel een crosslink kabel toch ? router imho het snelste en makkelijkste.

Windows PC's kunnen tegenwoordig met auto-ip gewoon met elkaar praten. Doen ze niet moeilijk over. Zelfs niet met/zonder cross-over

maruska

Citaat van: viking_in_shorts op 25-05-2014 15:07:05
Citaat van: maruska op 25-05-2014 15:02:42

Windows PC's kunnen tegenwoordig met auto-ip gewoon met elkaar praten. Doen ze niet moeilijk over. Zelfs niet met/zonder cross-over
weer wat geleerd. Vroegah is voor mij win2k migraties ;D
T-5R

Ludo

Graag conversatie in het Nederlands, chinees begrijp ik niks van.   ;D

Denk dat het een nieuwe externe HD word, lijkt me wel het gemakkelijkste.
De oude word plots niet meer herkend, evenals een HD uit een oude computer via sata/ide. 
Een USB stick dan weer wel op dezelfde poort.