Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

viking_in_shorts

Citaat van: Kingfisher op 29-05-2014 14:30:45
Citaat van: viking_in_shorts op 28-05-2014 21:25:26
Zwart/wit printer gebruiken?
Goed idee, als ik er een had....

Ik zal nog eens beter graven in de opties en printerproggy's.... moet toch kunnen zou je inderdaad zeggen...

Weet niet waarvandaan je probeert te printen, maar als je print dan geeft je programma meestal een printopdracht door aan de windows queue die vervolgens met de driver praat. (=lees: nieuw venstertje) en in dát venstertje moet het aan te geven zijn dat je in z/w wilt printen.
termen die ik vaak lees zijn "grayscale" en "autocolor" aan of uit

Arjanestate

Mijn nieuwe laptop wil het internet niet meer op, geen foutmeldingen oid, hij blijft maar laden en er gebeurt niets. Storingsdiagnose er overheen, geen problemen ondervonden.

Rechtstreeks dmv een kabeltje help ook niet (dit kabeltje zit normaalgesproken op mn desktop, dus kabeltje werkt ook). En op mijn werk het zelfde verhaal.
Het is iig niet de vliegtuigstand die per ongeluk ingeschakeld staat

Wifi werkt (wel op mn telefoon, tv, Xbox etc.)

Besturingssysteem is windows 8..
854 T-5 ROOD 1994

elmarconi

Citaat van: Arjanestate op 23-06-2014 16:36:35
Mijn nieuwe laptop wil het internet niet meer op, geen foutmeldingen oid, hij blijft maar laden en er gebeurt niets. Storingsdiagnose er overheen, geen problemen ondervonden.

Rechtstreeks dmv een kabeltje help ook niet (dit kabeltje zit normaalgesproken op mn desktop, dus kabeltje werkt ook). En op mijn werk het zelfde verhaal.

Niet meer? Heeft het wel gedaan?

Trek eens een command prompt open:

ipconfig
en
ping 8.8.8.8

post resultaat hier.

Vast IP-adres ingesteld?

Merk / type router?
Merk / type laptop / WiFikaartje?

--
Autogas Inside . . .

viking_in_shorts

Als je toch met ipconfig en ping bezig bent, doe dan meteen even een:

tracert 8.8.8.8

Arjanestate

Citaat van: elmarconi op 23-06-2014 17:51:45
Citaat van: Arjanestate op 23-06-2014 16:36:35

Niet meer? Heeft het wel gedaan?

Trek eens een command prompt open:

ipconfig
en
ping 8.8.8.8

post resultaat hier.

Vast IP-adres ingesteld?

Merk / type router?
Merk / type laptop / WiFikaartje?

Hierna kreeg ik een pop-up om mn windows te updaten, dit gedaan en ik kan weer op internet :eusa_dance:

geen idee of dit de bedoeling was via het prompt gebeuren maar doel is bereikt

het gaat in ieder geval om een HP Pavilion laptop.
854 T-5 ROOD 1994

volvobug

Heeft iemand Whatsapp 2.8.4 ipa voor mij, kan per mail.  ;D

Weet iemand zo een linkje naar de versie 2.8.4. van Whatsapp zodat ik deze weer op een iPhone 3G kan installeren? Een direct linkje, geen gedoe met vage downloadsites waarvoor je eerst allerlei torrent meuk moet installeren waardoor je browser volgetuft wordt met sidebars, ongewenste zoekmachines en andere onzin...
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Justin _850T5

Helaas bij het upgraden van mijn laptop, een verkeerde geheugenmodule besteld.
Verpakking is open geweest, dus terugsturen gaat dan niet meer  :eusa_wall:. Maar module is niet gebruikt.

Iemand interesse?
Gaat om de volgende geheugen module:
Kingston SODIMM DDR3,1333-4GB (1x4GB)
KTA-MB1333S/4G
Product ID: 804455
Model: KTA-MB1333S/4G
Barcode: 740617216035
iMac,Mac Mini,MacBook Pro

Graag een PB bij interesse. Heb er €39,99 voor betaal bij Dixons.
ex. : 360 GLT, 440 2.0i, 850 T5 aut LPI; V70 2.5T aut LPI '98
nu: S60 2.4 Summum

GeertG

Mijn zoon wil graag een Macbook kopen. Nu kwam hij het volgende tegen:
http://store.apple.com/us/product/FE864LL/A/refurbished-133-inch-macbook-pro-24ghz-dual-core-intel-i5-with-retina-display?afid=p231%7Ccamref%3AikMu&cid=AOS-US-AFF-PHG

Zijn er anderen die hier ervaring mee hebben of meer van weten?
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

CorB

Geert,

Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar Apple verkoopt ze zelf, inclusief de normale garantie. Het zou dus op zich ok moeten zijn.
De link die jij laat zien is de Amerikaanse Apple Store, ik weet niet of je vanuit Europa hier zo maar makkelijk kan bestellen.
De Nederlandse Apple store heeft wel refurbished apparaten staan, zoals iPad's e.d. maar geen laptops.
Ik weet niet welke prijsklasse hij zoekt en of hij erg graag een retina scherm wil, maar voor € 1029,00 heeft hij ook een nieuwe MacBook Air met een 13" scherm. Ik heb de Airs altijd de Apple laptops met de beste prijs kwaliteit verhouding gevonden en als enige loopt de voorkant van heel dun, mooi schuin op, waardoor je handen niet op zo'n 'stoeprand' liggen.
Er zijn ook verschillende aanbieders van tweedehands macs, maar over het algemeen zijn deze in verhouding erg duur voor wat je krijgt.

Cor

big ben

::)

Malware  :eusa_wall:............ dat zit er op de computer uitermate vervelend en niet wenselijk.
Van die dik gedrukte onderstreepte woorden in zinnen .
Met daarachter één of andere reclametoestand.
Nu heb ik de computer terug in tijd gezet, en alles lijkt weer zoals het moet zijn  :eusa_dance:.
Toch ben ik er niet gerust op, welke actie moet ik nog meer ondernemen om er helemaal vanaf te zijn, of is dit niet nodig  :eusa_think:

Vulk

Deze eens installeren en laten scannen kan zeker helpen:

https://www.malwarebytes.org/

big ben

:D  Ga ik direct downloaden scannen, bedankt !

UserID25761

Je kan Spybot proberen of hitman pro  ;)

daanium

En natuurlijk een goede virusscanner installeren ;)
Wij zien weinig problemen met Norton en/of Kaspersky antivirus, beide voor 30 dagen gratis te proberen.

Edit: en een beetje opletten wat je aanklikt op het grote boze internet
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

Ik weet niet of hier mensen zijn met een Synology NAS (netwerk harddisk, voor de duidelijkheid ;) )
Er is een vies virus aan het huishouden, die je bestanden gaat encrypten.
Synology is er inmiddels mee bezig, ze raden aan om de NAS helemaal uit te zetten, of als dat niet mogelijk is om de verbindingen vanaf internet te blokken (dus geen port forward naar je NAS) totdat er een oplossing is voor dit probleem.

Mijn buurman is helaas getroffen, de NAS staat sinds gisteren bij mij (sinds enkele uren na de infectie).
Synology is op afstand aan het kijken of ze er iets mee kunnen.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]