Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Citaat van: daanium op 05-08-2014 18:09:04
Ik weet niet of hier mensen zijn met een Synology NAS (netwerk harddisk, voor de duidelijkheid;))
Er is een vies virus aan het huishouden, die je bestanden gaat encrypten.
Synology is er inmiddels mee bezig, ze raden aan om de NAS helemaal uit te zetten, of als dat niet mogelijk is om de verbindingen vanaf internet te blokken (dus geen port forward naar je NAS) totdat er een oplossing is voor dit probleem.

Mijn buurman is helaas getroffen, de NAS staat sinds gisteren bij mij (sinds enkele uren na de infectie).
Synology is op afstand aan het kijken of ze er iets mee kunnen.
ook een specifieke versie van DSM ?

daanium

Helaas niet, alle versies zijn kwetsbaar.
Er gaan geruchten dat het alleen om versie 4.3 zou gaan.
Echter heeft m'n buurman 5.0.9344 (zonder verdere update, er zijn intussen nog drie updates, maar ook die zijn dus kwetsbaar)
En die NAS van hem is dus ook de klos
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

elmarconi

Ik herhaal het maar eens:

1 backup is geen backup...
--
Autogas Inside . . .

daanium

Als mensen al eens één backup hadden.
Mijn buurman heeft hele hebben en houden op dat ding, en een jaar geleden een backup gemaakt.
Ofja, backup... Hij is toen over gegaan naar het NAS systeem, en het origineel staat nog op zijn oude computer.

Domaso

Ik heb thuis breedband van Ziggo. Modem is een UBEE EVW 321B. Achter dit modem staat TP-Link WR 1043ND router. PC zit bedraad op de router. Laptop zit via Wifi aan de router.

Downloadsnelheid via de router is 106,31

PC rechtstreeks op het modem geeft een downloadsnelheid van 175.71.

Als ik echter mijn PC rechtstreeks op het modem aansluit heb ik geen Wifi meer voor laptop en telefoons.

Hoe kan ik de downloadsnelheid van de PC via de router vergroten?

Edit: type van Modem aangepast!
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

viking_in_shorts

Volgens mij zeg je het zelf al: het probleem ligt waarschijnlijk aan de WR1043ND

Kans dat het de bekabeling is lijkt me kleiner.

Je kan proberen of het helpt om dd-wrt te installeren, anders een snellere router kopen.

<edit: of accepteren dat dit je downloadsnelheid is: ikzelf heb nog steeds niet meer dan zo'n 6 mbit  :eusa_sick: >

peteRRR

Je kan bij de Ziggo gratis een Wifi modem aan vragen,...je hebt nog een ouder modem.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Domaso

Doe ondertussen een poging Ziggo telefonisch te bereiken. Mijn modem had de geest gegeven en heb dus sinds gisteren een nieuwe van Ziggo gekregen. Is wel een wifi modem maar dat gedeelte heb ik laten uitzetten zodat ik mijn eigen router kan gebruiken voor de wifi. Wifi gedeelte van de Ziggo modems is (ook volgens Ziggo zelf) niet zo goed.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Domaso

Citaat van: Domaso op 06-08-2014 12:00:25
Ik heb thuis breedband van Ziggo. Modem is een UBEE EVW 321B. Achter dit modem staat TP-Link WR 1043ND router. PC zit bedraad op de router. Laptop zit via Wifi aan de router.

Downloadsnelheid via de router is 106,31
http://www.speedtest.net/result/3671688873.png

PC rechtstreeks op het modem geeft een downloadsnelheid van 175.71.
http://www.speedtest.net/result/3671671529.png

Als ik echter mijn PC rechtstreeks op het modem aansluit heb ik geen Wifi meer voor laptop en telefoons.

Hoe kan ik de downloadsnelheid van de PC via de router vergroten?

Edit: type van Modem aangepast!
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

elmarconi

http://www.smallnetbuilder.com/wireless/wireless-reviews/31630-new-to-the-charts-tp-link-tl-wr1043nd-ultimate-wireless-n-gigabit-router?start=1

ik quote:

our router test process measured 123 Mbps WAN to LAN, 113 Mbps LAN to WAN and 121 Mbps total with up and down tests running simultaneously

Lijkt me wel te kloppen...
--
Autogas Inside . . .

Domaso

Citaat van: elmarconi op 06-08-2014 17:42:49
http://www.smallnetbuilder.com/wireless/wireless-reviews/31630-new-to-the-charts-tp-link-tl-wr1043nd-ultimate-wireless-n-gigabit-router?start=1

ik quote:

our router test process measured 123 Mbps WAN to LAN, 113 Mbps LAN to WAN and 121 Mbps total with up and down tests running simultaneously

Lijkt me wel te kloppen...

Zover had ik nog niet gekeken. Misschien eens de firmware upgraden naar v2.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

daanium

Ondanks ik een groot fan ben van tplink, en specifiek van de 1043, moet je er toch rekening mee houden dat het een budget router/merk is.
Ditzelfde probleem had een klant met 500mbps glasvezel. Die topinkomens kwam niet veel hoger dan 100mbps. Ondanks het een gigabit router is.
Klanten die hoge snelheden willen, raden wij de Asus router aan. Ik zal zo even het model opzoeken.
Kost iets van 140,- maar die houdt het wél bij als je 500mbps glasvezel hebt (of snel internet van ziggo)

viking_in_shorts

Citaat van: daanium op 05-08-2014 18:09:04
Ik weet niet of hier mensen zijn met een Synology NAS (netwerk harddisk, voor de duidelijkheid ;) )
Er is een vies virus aan het huishouden, die je bestanden gaat encrypten.
Synology is er inmiddels mee bezig, ze raden aan om de NAS helemaal uit te zetten, of als dat niet mogelijk is om de verbindingen vanaf internet te blokken (dus geen port forward naar je NAS) totdat er een oplossing is voor dit probleem.

Mijn buurman is helaas getroffen, de NAS staat sinds gisteren bij mij (sinds enkele uren na de infectie).
Synology is op afstand aan het kijken of ze er iets mee kunnen.

Kom net deze link tegen. Moest gelijk aan jou denken ...  http://bit.ly/1oypNfE

daanium

Inderdaad, dat synolocker had mn buurman op zijn NAS. Blijkbaar door niet te updaten. Eerst was ik er van overtuigd dat hij DSM 5.x had, maar na onderzoek door Synology, bleek er toch nog een oude, ongepatchte versie op te staan.
Net zoals in Windows is het dus ook op je NAS belangrijk om alert te blijven, installeer altijd updates maar zorg vooral voor goede back-ups

confruo

Wij gebruiken die dingen juist vaak als backup apparaat, dus vergeet ook niet de off-line backup van de backups :D