Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

daanium

Citaat van: daanium op 06-08-2014 19:40:41
Ondanks ik een groot fan ben van tplink, en specifiek van de 1043, moet je er toch rekening mee houden dat het een budget router/merk is.
Ditzelfde probleem had een klant met 500mbps glasvezel. Die topinkomens kwam niet veel hoger dan 100mbps. Ondanks het een gigabit router is.
Klanten die hoge snelheden willen, raden wij de Asus router aan. Ik zal zo even het model opzoeken.
Kost iets van 140,- maar die houdt het wél bij als je 500mbps glasvezel hebt (of snel internet van ziggo)
Ik bedoelde de ASUS RT-N66U
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Marc O.

Citaat van: daanium op 08-08-2014 09:52:25
Citaat van: daanium op 06-08-2014 19:40:41
Ondanks ik een groot fan ben van tplink, en specifiek van de 1043, moet je er toch rekening mee houden dat het een budget router/merk is.
Ditzelfde probleem had een klant met 500mbps glasvezel. Die topinkomens kwam niet veel hoger dan 100mbps. Ondanks het een gigabit router is.
Klanten die hoge snelheden willen, raden wij de Asus router aan. Ik zal zo even het model opzoeken.
Kost iets van 140,- maar die houdt het wél bij als je 500mbps glasvezel hebt (of snel internet van ziggo)
Ik bedoelde de ASUS RT-N66U

Yep, perfect ding, heb 'm zelf ook. Prima bereik en super stabiel (lees: crasht nooit).
...The Nile isn't just a river in Africa...

daanium

Nog een kleine update voor het Synology virus;
in opdracht van m'n buurman hebben we toch maar het bedrag overgemaakt, en we hebben de decrypt sleutel ontvangen.
Toch nog een beetje goed nieuws.

V70geRwin

Citaat van: daanium op 14-08-2014 12:30:41
Nog een kleine update voor het Synology virus;
in opdracht van m'n buurman hebben we toch maar het bedrag overgemaakt, en we hebben de decrypt sleutel ontvangen.
Toch nog een beetje goed nieuws.

Nette criminelen hoor  :eusa_clap:

daanium

ja, nette criminelen.. het moet niet gekker worden

daanium

Heeft hier nog iemand een leuk servertje staan?
Liefst HP of Dell, waar server 2008 op kan draaien.
En als het helemaal effe kan, dan ook nog met een sbs2008/2011 licentie op de kast.
Hoeft uiteraard niet voor niets.

Domaso

Bedankt voor alle adviezen betreffende een nieuwe router. Heb uiteindelijk een Asus RT-AC68U gekocht. Zat ik met mijn vorige router rond de 108 Mb/s....

FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

daanium

haasje

Ik ben op zoek naar een nieuwe router. Dit omdat de huidige (nu ca 1 jaar oud) het alweer begeven heeft. Aangezien dit al een garantie omruiling was is nu de garantie verlopen. Ik heb nu al veel verschillende merken en types gehad, echter gaan ze bijna allemaal na ongeveer 1-1,5 jaar kapot (over het algemeen allemaal het draadloze deel dat defect gaat).
merken waarvan ik zo uit mijn hoofd weet die ik hier gehad heb, van sommige meer dan 1 type gehad:
- eminent (huidige)
- d-link
- edimax
- linksys (ook al ooit de semi-professionele lijn gehad)

Het zijn er nog wel meer geweest, weet alleen zo even niet welke.
Het huidige netwerk bestaat uit ca 5 bedraadde (pc, printer en nas) en tussen de 15 en 20 draadloze (variërend van telefoons tot laptops en printers).

Ik zoek dus nu een router die het hopelijk iets langer uithoudt dan 1 jaar.

elmarconi

Citaat van: haasje op 26-08-2014 22:56:02
Ik ben op zoek naar een nieuwe router.

Ik ben erg gek op de MikroTik Routerboard RB2011UiAS-2HnD-IN.

Goedkoop: http://www.interprojekt.com.pl/mikrotik-routerboard-rb2011uias2hndin-level-p-1282.html 
--
Autogas Inside . . .

viking_in_shorts

Ben tevreden met mijn NetGear R620

Gekocht omdat ons huis vrij groot is en ik niet overal wifi had. Deze lukt het ook niet om het hele huis te bedienen maar hij is wel beter en stabieler dan mijn vorige.

V70geRwin

Citaat van: haasje op 26-08-2014 22:56:02
Ik ben op zoek naar een nieuwe router. Dit omdat de huidige (nu ca 1 jaar oud) het alweer begeven heeft. Aangezien dit al een garantie omruiling was is nu de garantie verlopen. Ik heb nu al veel verschillende merken en types gehad, echter gaan ze bijna allemaal na ongeveer 1-1,5 jaar kapot (over het algemeen allemaal het draadloze deel dat defect gaat).
merken waarvan ik zo uit mijn hoofd weet die ik hier gehad heb, van sommige meer dan 1 type gehad:
- eminent (huidige)
- d-link
- edimax
- linksys (ook al ooit de semi-professionele lijn gehad)

Het zijn er nog wel meer geweest, weet alleen zo even niet welke.
Het huidige netwerk bestaat uit ca 5 bedraadde (pc, printer en nas) en tussen de 15 en 20 draadloze (variërend van telefoons tot laptops en printers).

Ik zoek dus nu een router die het hopelijk iets langer uithoudt dan 1 jaar.

mijn 3com router is eruit gegaan omdat hij max 50mbs deed anders stond hij er nog na 15 jaar.
nog echte kwaliteit met een metalen behuizing.
nu een netgear en geen omkijken naar al 5 jaar, wndr3700.

elmarconi

Citaat van: V70geRwin op 26-08-2014 23:05:15
Netgear en geen omkijken naar al 5 jaar, WNDR3700.

Netgear is ook prima. Heb enkele 24 poort switches en idd ook de WNDR3700 al jaren lopen. Nooit wat mee.
Incidenteel een firmware update, verder niks.

--
Autogas Inside . . .

haasje

Oh ja en snel internet van ziggo, dus wel een goede doorgifte aub.

zal eens wat opties gaan bekijken

Mijn ervaringen met mijn huidige was (tot een week geleden) ook goed. Sinds een aantal dagen een haperend internet en sinds vanavond wel een signaal, maar helemaal geen dataoverdracht meer

Domaso

Citaat van: haasje op 26-08-2014 23:41:40
Oh ja en snel internet van ziggo, dus wel een goede doorgifte aub.

zal eens wat opties gaan bekijken

Mijn ervaringen met mijn huidige was (tot een week geleden) ook goed. Sinds een aantal dagen een haperend internet en sinds vanavond wel een signaal, maar helemaal geen dataoverdracht meer

Ik heb ook breedband van Ziggo. Met mijn tp-link kwam ik tot zo'n 108Mb/s. Onlangs op zoek naar een nieuwe router voor achter mijn Ziggo modem. Na wat forumadviezen gekeken naar Asus. Uiteindelijk een Asus RT-AC68U gekocht. Niet de goedkoopste maar wel een "krachtpatser"!
Zit nu op zo'n 175 Mb/s.

Edit: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,28510.msg1527837.html#msg1527837
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!