Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

elmarconi

--
Autogas Inside . . .

haasje

Zit net even recensies van de mikrotik te bekijken, moet zeggen dat het er erg veelbelovend uitziet.

haasje

vandaag de mikrotek binnen gekregen. Alles werkt zoals verwacht (de basis dingen instellen is goed te doen), alleen eens even gaan puzzelen hoe ik bepaalde poorten open zet (oa voor ftpserver)

elmarconi

Citaat van: haasje op 29-08-2014 01:54:11
vandaag de mikrotek binnen gekregen. Alles werkt zoals verwacht (de basis dingen instellen is goed te doen), alleen eens even gaan puzzelen hoe ik bepaalde poorten open zet (oa voor ftpserver)

http://wiki.mikrotik.com/wiki/Forwarding_a_port_to_an_internal_IP

Maar maak 't nog gekker: http://wiki.mikrotik.com/wiki/Spam_Filtering_with_Port_Forwarding_and_Geo-Location

Oh, als je door die WIKI heengaat kom je op allemaal geweldige ideeen... Daar gaat de nachtrust...

--
Autogas Inside . . .

haasje

Zal er volgende week eens kijken, ben dit weekend niet thuis.

razorx

Voor de mensen die een groter WiFi bereik zoeken:
Probeer eens een Enginious. Sommige modellen gaan tot 800mW i.p.v. de toegestane 100mW.
De ECB350 gebruik ik zelf en een aantal klanten.
Wel even instellen. ;) E.v.t. de US firmware gebruiken. en auto 20/40MHz switching uitzetten.
De receiver is ook wat gevoeliger dan gemiddeld. Een aanrader!

UserID25761

Citaat van: razorx op 30-08-2014 13:49:12
Probeer eens een Enginious. Sommige modellen gaan tot 800mW i.p.v. de toegestane 100mW.
Wel even instellen. ;) E.v.t. de US firmware gebruiken. en auto 20/40MHz switching uitzetten.

mee eens   ;D

FrankvdAa

Moeten je Wifi clients ook wel een hoger vermogen hebben, anders heb je er weinig aan; zie je wel betere dekking, maar zijn je client nog steeds even traag. Als je met twee van die units een Wifi bridge bouwt, is het uiteraard een ander verhaal.

Externe antennes kunnen ook een aardige verbetering geven.
'21 Volvo V90 T8 AWD R-Design, Platinum Grey, B&W, niveauregeling
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury Line, '92 Volvo 440 GLT 1.7i
--
Weblog    Volvo x70 R-register

Sbv

Ik heb dat ding zelf draaien en heerlijk groot bereik

confruo

-D©©©L-

daanium

Nice! 30" zal wel lekker werken
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

-D©©©L-

Ja, is wel lekker decadent. Had hiervoor een 29" monitor op 21:9 formaat. mooi scherm maar toch niet helemaal mijn ding. 16:10 formaat werkt fijner.

Barry_C70

Yosemite op mijn late 2009 17" Macbook Pro geïnstalleerd. Ben er blij mee, anderen ook?

Sbv

hier draait het prima op Macbook air 13" mid 2011 en mid 2012