Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

daanium

Heerlijk ja, dat was genieten toen":P
die toolkit wat je voorstelt zijn we tegengekomen, maar dan een oudere versie.
misschien kunnen we nog iets met die nieuwere, thnx voor de tip!
ik heb hier een gecodeerd bestand en een originele bestand (uit een oude back-up)
misschien kunnen we er nog iets mee :)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

daanium

helaas staat 'hun versie' er niet bij.
gelukkig is het grootste deel van de verloren data wel weer terug.

maar aangezien hier toch wel wat kenners mee lezen, heb ik nog een vraag.
ze werken nu dus in de cloud, maar persoonlijk vind ik dat het niet mooi loopt.
vaak worden ze eruit gegooid (verbinding verbroken met rpd, na een of twee pogingen wel weer verbinding)
en vandaag was er een ddos aanval op hun switch in het data center en daarnaast was de connector op de switch niet lekker.
allemaal dingen die niet een impressie geven waarvan ik onder de indruk ben.

hebben jullie ervaring met cloud werken, daarmee bedoel ik eigenlijk gewoon inloggen op terminal server via remote desktop.
de klant werkt in office (word/excel/outlook) en heeft 60gb aan documenten/foto's.
is het inderdaad gebruikelijk dat de verbinding wel eens hapert of er uit klapt?

classicT5

Dropbox business, werkt als een zonnetje, offline, syncen, online. Heb dacht ik nu 1TB per gebruiker.

Heb alleen nog niet geprobeerd of je teglijk in een file kunt werken.

Voordeel, heb geen crashes, is secure, overal toegang; any device, any place.

Was geen voorstander van de cloud, nsa enzo, maar ach wat voor interessants doe ik eigenlijk ;)

Reitse

Citaat van: daanium op 17-07-2015 20:09:30
helaas staat 'hun versie' er niet bij.
gelukkig is het grootste deel van de verloren data wel weer terug.

maar aangezien hier toch wel wat kenners mee lezen, heb ik nog een vraag.
ze werken nu dus in de cloud, maar persoonlijk vind ik dat het niet mooi loopt.
vaak worden ze eruit gegooid (verbinding verbroken met rpd, na een of twee pogingen wel weer verbinding)
en vandaag was er een ddos aanval op hun switch in het data center en daarnaast was de connector op de switch niet lekker.
allemaal dingen die niet een impressie geven waarvan ik onder de indruk ben.

hebben jullie ervaring met cloud werken, daarmee bedoel ik eigenlijk gewoon inloggen op terminal server via remote desktop.
de klant werkt in office (word/excel/outlook) en heeft 60gb aan documenten/foto's.
is het inderdaad gebruikelijk dat de verbinding wel eens hapert of er uit klapt?
Voor vrijwel al onze klanten maken we gebruik van inbelmogelijkheden via VPN en RDP. Vaak gaat het goed, soms hapert het. In 99 van de 100 gevallen te verklaren door drukte op de lijn. Ofwel drukte in de lijn naar het datacenter, ofwel drukte in het datacenter zelf. Verbindingen die eruit klappen hebben vaak last van time-outs die optreden. Probeer eens na te gaan welk verkeer er over de lijn gaat (fiddler en wireshark zijn daar leuke tools voor). Kijk ook eens welke processen er draaien, vooral backups en on-access scans van virusscanners zijn berucht om hun resource behoefte. Verder is het wel handig om te weten hoeveel sessies de terminal server mag hebben. Als je maar 4 actieve clients mag hebben en er komt een vijfde bij, dan hoop je maar dat het zo ingesteld is dat de vijfde een waarschuwing krijgt. Anders is de sessie van 1 van de vier weg... Dat geldt overigens ook voor de eventuele VPN.

Domaso

Wie is al overgestapt van Windows 7 naar 10 en wil z'n ervaringen delen? Via automatische update werd wel een en ander gedownload maar uiteindelijk in de downloadlijst als "mislukt" aangemerkt. Via Microsoft een download tool gedownload waarmee ook het installeren lukte. Valt mij op dat heel veel (prive) info op automatisch delen met o.a. Microsoft staat. Gelukkig kun je dit allemaal uitschakelen. Verder is het wel ff wennen maar tot nu toe niet veel vreemde dingen tegen gekomen (of het moet de windows defender zijn die je wel kunt uitschakelen maar die zichzelf na verloop van tijd weer zelf inschakeld).
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Vulk

Hier lukt het voorlopig nog niet. Hij staat ook als 'mislukt' in de windows update.
Welke tool heb je gebruikt?

edit: gevonden. Kreeg tijdens de installatie wel een heel duidelijke foutmelding.

Ze zullen het wel nooit leren.  :eusa_whistle:

daanium

Haha ;D Begint al goed

[edit]
Hier kun je de 'offline installer tool' downloaden, werkt mooi :)
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10
[/edit]

Vulk

Die heb ik gebruikt en die geeft dus die komische foutmelding. Ik wacht wel even af. Wordt vanzelf wel door ons strot geduwd.

daanium

True, ik vraag me trouwens af als je Windows 10 niet wil, kun je dat irritante witte icoon ook weg krijgen?

Domaso

Ik heb ook de door Thomas genoemde "MediaCreationToolx64" gebruikt.

Ik heb wel 'n vraag die ongetwijfeld iemand kan beantwoorden. Enkele jaren geleden gelijktijdig pc en laptop van Dell gekocht. Zelfde besturings systeem: windows 7 home. Upgraden naar 10 lukt op de laptop niet: "Neem contact op met fabrikant voor een Bios update". Is dit zelf te doen of moet ie daarvoor weg? Prijs?
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

daanium

Op zich is een BIOS update tegenwoordig niet zo spannend.
Helemaal met een moderne laptop of pc.
Die BIOS update is gewoon te vinden op de website van Dell.
Even bij support je product laten detecteren, of je servicetag invullen, dan komt het helemaal goed :)

Dennis1974

Heb 5 apparaten met legitieme Windows 8.1.

1 ervan heb ik via de tool succesvol geupgrade naar windows 10. Is ook geactiveerd.
Andere 4 zijn succesvol geupgrade maar willen zich niet activeren. Ik krijg een foutmelding dat de code (die ik niet heb gezien windows er al opstond bij aanschaf laptop) niet legitiem is?

30 min. met Microsoft aan de lijn. U heeft een niet geldige product code is de boodschap...hij wordt door ons niet geaccepteerd. Heel appart gezien ik legitieme versies heb.

Of ik de fabrikant van de laptop wil aanspreken wat het probleem zit hem in een verschil van de ingebakken code in de chip en de OEM versie ofzo die er daadwerkelijk op staat...die corresponderen niet.

Later vertelde een andere medewerker dat ze meer van dit soort klachten hebben....zal wel een bug ofzo zijn.

via internet en forums lees ik heeeeeel veel over activatie problemen. Ik heb dus een rollback gedaan en nu is alles op windows 8.1 weer geactiveerd. Ik wacht het wel ff een paar dagen af.

Ik vind het weer een slecht begin van windhoos.

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

daanium

Wij raden onze klanten ook aan om even te wachten, kijken wat de mensen om u heen er van vinden ;)
Blijkbaar dus activatie ellende... Het zou ook eens in één keer goed gaan ;D

viking_in_shorts

Bij mij is het op mijn Surface in 1 keer zonder problemen goed gegaan .. Mijn HP Envy is nog even bezig, maar die gebruik ik ook zo vaak niet meer ...

leons850

Win 10 heeft ook nog wat privacy gevoelige kwesties open staan toch?  :eusa_think:
Ik las iets over key-loggers e.d.
Persoonlijk wacht ik er ook nog even mee.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein