Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

Hans Duiven

Citaat van: Vulk op 19-08-2015 09:41:46
Citaat van: Reitse op 19-08-2015 08:59:53
Ook ik ben echt geen Apple disliker. Qua design lopen ze ver voor op dat wat voor Windows aangeboden wordt. Ook de gui op zich ziet er mooier uit dan Windows 7, 8.1 of 10.

Maar het is echt veel te kort door de bocht om te stellen dat een systeem wat nul onderhoud vergt beter is dan Windows. Anders gezegd, is Apple wel zo open over de updates of worden die via een backdoor gewoon neergezet zonder dat je er erg in hebt?
Programmeren is en blijft mensenwerk, een foutje is zo gemaakt. Dat kan je oplossen met een patch of update. Niks ergs aan. Als Apple dat totaal niet zou doen, dan hebben ze ofwel machines in dienst die perfecte software schrijven (wat inhoudt dat er nooit een nieuwe versie uitgebracht hoeft te worden) of ze ontkennen alle fouten.

Een systeem wat actief gebruikt wordt, waar feedback op komt, waar men verbetermogelijkheden ziet krijgt patches. Dat gebeurt bij SAP, VMWare, MicroSoft en vele Apps in de Apple Appstore. Ik vind het heel bijzonder dat er voor een OS van Apple niks gebeurd en vraag me dan echt af waar Apple mee bezig is.

Er komt toch af en toe een update langs hoor. Alleen niet zo frequent als bij windows en ik vermoed meer geconcentreerd.

Ik had m'n smoel moeten dichthouden!

Vandaag deze update uitgevoerd.

Backups via TimeMachine op ene externe schijf, dus wie doet je wat?

Na de herstart:
Leeg bureaublad, mijn mail accounts van het programma Mail waren gewist, incluis alle mail.

Backupje draaien wil niet want TimeMachine weigert doodleuk een selectie uit te voeren van de back up.

:eusa_whistle: :eusa_whistle: :eusa_whistle: :eusa_whistle: :eusa_whistle: :eusa_whistle: :eusa_whistle: :eusa_whistle:

CorB

Béta staat er Hans  ;D

Hans Duiven

Citaat van: CorB op 21-09-2015 20:18:34
Béta staat er Hans  ;D

Klopt, weet ik maar ik dacht dat Time Machine mijn vriend was. Boohoooo!

CorB

Wil je met TimeMachine weer terug naar je vorige OS?

Hans Duiven

Citaat van: CorB op 21-09-2015 20:20:06
Wil je met TimeMachine weer terug naar je vorige OS?

Dat zou ook moeten kunnen want ik draaide al op El Capitan Beta.

CorB

Mis je alleen je bureaublad en de mail?

Hans Duiven

Shame modus: On

Terwijl ik de update heb uitgevoerd, kwamen hier mensen de keuken ophalen. In die tijd is
mijn oudste dochter achter de pc gaan zitten op het gastaccount  

Daar staat inderdaad nix en ook geen mailaccount.

Toen ik opnieuw wou opstarten kwam ik daar achter
:eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:

FGG

Citaat van: Reitse op 19-08-2015 08:59:53
Programmeren is en blijft mensenwerk, een foutje is zo gemaakt. Dat kan je oplossen met een patch of update. Niks ergs aan. Als Apple dat totaal niet zou doen, dan hebben ze ofwel machines in dienst die perfecte software schrijven (wat inhoudt dat er nooit een nieuwe versie uitgebracht hoeft te worden) of ze ontkennen alle fouten.

Je vergeet 1 klein detail: testen.

Programmeren = 1/3 programmeren + 1/3 testen + 1/3 documenteren. Dus misschien hebben ze het testen beter onder de knie en brengen ze niet om de haverklap nieuwe updates uit waarbij ze met de handen iets opbouwen en vervolgens met de kont wat anders omgooien.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

CorB

Citaat van: Hans Duiven op 21-09-2015 20:36:50

Shame modus: On

Terwijl ik de update heb uitgevoerd, kwamen hier mensen de keuken ophalen. In die tijd is
mijn oudste dochter achter de pc gaan zitten op het gastaccount 

Daar staat inderdaad nix en ook geen mailaccount.

Toen ik opnieuw wou opstarten kwam ik daar achter
:eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:

:) Perfect spul hé die Apples. Zelfs Beta's draaien als een zonnetje :)

peteRRR

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

FGG

Citaat van: peteRRR op 22-09-2015 16:40:12
Moeten wel even aan de bak,...http://nieuws.nl/trending/20150921/apple-apps-gehackt-lijst-met-gedupeerde-programmas/

Ik had 't gezien. Waarschijnlijk hebben ze wat personeel van Microsoft overgenomen. :eusa_whistle:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Flunk

Nee die developers hebben een gebackdoorde versie van Xcode gebruikt die ze dus niet bij apple zelf gedownload hebben.
It's not about the miles per gallon... It's about the SMILES per gallon! :D

peteRRR

Update El Capitan,....en alle ingaande en uitgaande mails verdwenen. ???

Door de Applecare geholpen en naar optie - Mail/voorkeuren account IMAP en POP geactiveerd en daarna via Optie Postbus
bouw opnieuw op ( gescheiden ) activeren.

Alle mails kwamen weer terug! :eusa_dance:
Alle lof aan Bart! :eusa_clap:

Groet.

Edit:werkt ook als je geen backups hebt gemaakt.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Flunk

Thanks voor de headsup peter, ik wacht nog eventjes met updaten denk ik.
It's not about the miles per gallon... It's about the SMILES per gallon! :D