Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

Hans Duiven

Citaat van: peteRRR op 01-10-2015 12:37:21
Update El Capitan,....en alle ingaande en uitgaande mails verdwenen. ???

Door de Applecare geholpen en naar optie - Mail/voorkeuren account IMAP en POP geactiveerd en daarna via Optie Postbus
bouw opnieuw op ( gescheiden ) activeren.

Alle mails kwamen weer terug! :eusa_dance:
Alle lof aan Bart! :eusa_clap:

Groet.

Edit:werkt ook als je geen backups hebt gemaakt.

Je zat toevallig niet op een gastaccount? Dat had ik namelijk

peteRRR

Citaat van: Hans Duiven op 01-10-2015 17:54:36

Door de Applecare geholpen en naar optie - Mail/voorkeuren account IMAP en POP geactiveerd en daarna via Optie Postbus

Groet.

Nee Hans het was geen gast account.
Gewoon de hele update gedaan en de installatie en weg waren alle mails.
Geen backup op de mail en Ziggo kon niets betekenen,...2x met Applecare waarvan de 2de keer succes
want er was nog geen oplossing behalve als er een backup was via Timemachine en de hele boel er eerst af halen
en als de mails er nog stonden een backup maken en dan weer El Capitan.

Deze oplossing liep geweldig goed. ( met een beetje speuren komt dat mail gebeuren meer voor na deze update )

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Hans Duiven

Citaat van: peteRRR op 01-10-2015 18:47:28
Citaat van: Hans Duiven op 01-10-2015 17:54:36

Groet.

Nee Hans het was geen gast account.
Gewoon de hele update gedaan en de installatie en weg waren alle mails.
Geen backup op de mail en Ziggo kon niets betekenen,...2x met Applecare waarvan de 2de keer succes
want er was nog geen oplossing behalve als er een backup was via Timemachine en de hele boel er eerst af halen
en als de mails er nog stonden een backup maken en dan weer El Capitan.

Deze oplossing liep geweldig goed. ( met een beetje speuren komt dat mail gebeuren meer voor na deze update )

Groet.

Oké  Mooi dat het weer goed is opgelost

hilko73

Voor diegenen die nog eens een probleem hebben met het benaderen/verwijderen/wachtwoord bekijken van hun W7-W8 thuisgroep, hier de oplossing die voor mij werkte:

Open als administrator een command prompt.
Type de volgende regel:

net stop p2pimsvc /y

(De peer2peer service zal dan gestopt worden)

Ga dan naar:

(uitgaande van Windows op drive C)
C:\Windows\ServiceProfiles\LocalService\AppData\Roaming\PeerNetWorking\idstore.sst
en verwijder idstore.sst

Opnieuw opstarten en je kunt je thuisgroep weer beheren.
Ik ben tijden op zoek geweest nadat ik ge-upgrade had naar W10. De hele thuisgroep lag op z'n gat. Bovenstaande oplossing werkte super. Overal de oude thuisgroep verwijderd en een nieuw aangemaakt.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

Dikkie

Ik wil graag het beeld van mijn laptop (wifi) of pc (lan) direct streamen naar mijn samsung smart tv. Ik ben al zo ver dat dat echt niet gaat lukken.

Maar.. nu heb ik mijn oog laten vallen op een Chromecast. Het word mij alleen niet helemaal duidelijk of het daarmee wel kan. Kan dat? Zo nee, wat voor andere opties (op 1 vrije HDMI poort v.d. tv) heb ik dan nog om direct te streamen zonder kabel?
Huidig: V70 T-5 2.3 automaat 019 zwart 1998
Voorheen: V70 T-5 2.0 handbak 426 grijs 1997
Overige speelgoed: Suzuki Swift 2006, Yamaha XJ900S Diversion 1996, DAF YA126 1955, DAF YB626 1968, Dodge WC52 1945

llinssen

ja, vanuit chrome als browser kun je casten met chromecast naar je tv.
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

Broabander

Maar let dus op dat chromecast geen screen mirroring is dus hij kan niet overweg met let's say een VLC of windows media player. Of met je homescreen for that matter.

Workaround: zoek het pad van het bestand dat je wilt streamen en typ dat in chrome over, werkt bij sommige bestandsextensies niet (volgens mij mp4 bijv niet).

Als je bijv wilt gamen via je tv gaat dat dus iig niet werken met chromecast.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

classicT5

Kijk ook eens naar miracast, werkt erg icm w10.

volvobug

Samsung Allshare al geprobeerd?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Dikkie

Chromecast heeft schijnbaar wel een whole desktop cast optie maar die blijkt nog in testfase te zijn.
Miracast is een algemene techniek (net een hoop pagina's over gelezen), die vergelijkbaar is met de Intel WiDi die ik op mijn laptop heb, maar die ziet de TV niet. Samsung Allshare redirect me naar Samsung Smart View 2.0, die mijn TV eveneens.. niet ziet.

Het blijkt lastiger dan poepen om dit op mijn Win7 installatie voor elkaar te krijgen.  Het gaat niet om gamen, maar puur om bij wijze van screen mirroring het beeld over te zetten voor bijvoorbeeld films in een formaat die de tv niet kan lezen en de laptop wel. Laptopje heeft helaas geen beelduitgang, vandaar de vraag.

Ik wil binnenkort toch eens een upgrade naar Win10 proberen, die heeft schijnbaar een optie automatisch ingebakken. Ik ben erg benieuwd of het dan wel gaat werken.
Huidig: V70 T-5 2.3 automaat 019 zwart 1998
Voorheen: V70 T-5 2.0 handbak 426 grijs 1997
Overige speelgoed: Suzuki Swift 2006, Yamaha XJ900S Diversion 1996, DAF YA126 1955, DAF YB626 1968, Dodge WC52 1945

classicT5

Met win10 moet dat met miracast lukken. Ms heeft zelf een miracast oplossing speciaal hiervoor, vind je bij bol.com rond de 50 euris.

Ik heb er net 1 besteld in china, 20 euro, maar nog niet binnen dus nog geen ervaring.

RoelNL

Hallo,

Ik ben op het werk bezig een document te maken van een schip wat afleverd is.

Daar maken we aan boord allerlei foto's die later aan het document toegevoegd worden. Als het document klaar is zijn de foto namen veranderd naar hyperlinks met een formule. Als ik dan in Exel de foto's open krijg ik ze alleen geopend in windows Internet Explorer (IE) terwijl ik ze wil openen in Windows Picture Viewer (WPV) omdat alle mensen die bij ons werken dit programma op de computer hebben staan.

Nu heb ik op internet al zitten zoeken en vond ik al dat ik iets moest aanpassen in "REGEDIT" dit heb ik gedaan en helpt niet. Daarna heb ik nog in het Control Panel het default open programma gewijzigd naar WPV.
Het probleem zit hem volgens mij in Exel dat de hyperlinks bedoeld zijn voor IE.

Weten jullie nog een manier om zelf te bepalen welke programma Exel gebruikt voor het openen van foto's en opslaat in het document zelf, zodat andere mensen het ook met dat programma kunnen openen?
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

viking_in_shorts

Hmmm .. begrijp ik goed dat je eerste dokument een .xlsx doc is?
Wat bedoel je met "als het dokument klaar is" ? -> wat doe je ermee om het "klaar" te maken?

FGG

Als je in Excel een afbeelding invoegt, vervolgens met de rechter muisknop op de afbeelding klikken, kiezen voor "Hyperlink" en de afbeelding kiezen die je net ingevoegd hebt.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

RoelNL

Citaat van: viking_in_shorts op 05-11-2015 16:51:27
Hmmm .. begrijp ik goed dat je eerste dokument een .xlsx doc is?
Wat bedoel je met "als het dokument klaar is" ? -> wat doe je ermee om het "klaar" te maken?

Bedankt voor je hulp.

Ja het klopt dat het een .xlsx file is.

Met "klaar" bedoel ik dat complete configuratie van het schip in het Exel document verwerkt is met: type aanduiding, serie nummers. Zeg maar de losse componenten aan boord van het schip denk aan: de hoofdmotor, keerkoppelingen, Fuel pumps, bilge pumps, seweage treatment systems, radar systemen.

Je hebt een rij in exel van 1 component. De radar scanner bijvoorbeeld. Ziet er ongeveer zo uit.

822     radar system         Radar scanner unit               JRC            nke 1532          45532728                   DSC01572

De DSC.... is het foto nr waarbij via de server en een aantal vooraf ingestelde mappen zijn waar de foto in plaatst.

G:\services\Yard Numbers\549615 pictures\822 Radar System\DSC01572

Vervolgens is de hyperlink gecreeerd en als ik op de foto klik komt deze naar boven via IE.

Het nadeel is echter dat je niet kunt doorklikken naar de volgende foto in IE.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023