Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

haasje

Ik heb hier een pc en een laptop staan, beide voorzien van windows 10 (laptop geupdate vanaf windows 8.1, pc vanaf windows 7). Op de laptop heb ik in het startmenu oa de mappen accessoires (met daarin oa calculator en paint), configuratiescherm en systeem. Op de pc staan deze mappen niet. Ik weet dat er in het verleden een mogelijkheid was om dit aan/uit te zetten, kan deze instelling in windows 10 alleen niet vinden. Is er iemand die weet waar dit in te stellen is?

viking_in_shorts

Start -> intypen "control panel" (als je taal engels is, anders neem ik aan "controle paneel" ) en daar staat software.
Onder software -> Add Remove programs aan de linkerkant "Turn Windows features on/off"

haasje

Daar had ik al aan gedacht, maar daar staat niets bij, zowel op de pc als op de laptop niet

FGG

Citaat van: viking_in_shorts op 21-03-2016 19:34:47
Start -> intypen "control panel" (als je taal engels is, anders neem ik aan "controle paneel" ) en daar staat software.
Onder software -> Add Remove programs aan de linkerkant "Turn Windows features on/off"

Configuratiescherm.

En idd bij Start intypen:

paint
calc
control panel

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

viking_in_shorts

Citaat van: haasje op 21-03-2016 19:42:46
Daar had ik al aan gedacht, maar daar staat niets bij, zowel op de pc als op de laptop niet

Oh nee - ik zie het nu ook bij mezelf. Maar bij mij verschijnen zowel paint als calculator als ik dat intyp na "start" .. Dus wáár ze staan weet ik niet, maar dát ze er zijn kan ik bevestigen. Ik heb overigens geen in-place gedaan, maar een clean win10 install.

viking_in_shorts

Citaat van: FGG op 21-03-2016 19:45:19

Configuratiescherm.

paint
calc
control panel

Thx - ik HAAT die vertalingen van die dingen. Ik ga nooit wennen aan het feit dat ctrl-F in het zweeds "Fet" is (=Bold) en om te vinden moet je ctrl-H (=Hitta) gebruiken ..   %¤#%TRET%¤T%¤

FGG

Citaat van: viking_in_shorts op 21-03-2016 19:50:02
Citaat van: FGG op 21-03-2016 19:45:19

Configuratiescherm.

paint
calc
control panel

Thx - ik HAAT die vertalingen van die dingen. Ik ga nooit wennen aan het feit dat ctrl-F in het zweeds "Fet" is (=Bold) en om te vinden moet je ctrl-H (=Hitta) gebruiken ..   %¤#%TRET%¤T%¤

;D

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

haasje

Ik heb nu (bijna) alles weer terug. Op de een of andere manier zijn er een hele hoop koppelingen uit mijn start menu verdwenen. Ik heb door het kopieren van de koppelingen nu de meeste weer terug.

Hans Duiven

Hier zijn vast wel goeroe's die mij kunnen vertellen welk portable OS ik op een usb-stick
kan plaatsen, zodat ik op elke computer mijn eigen OS(-je) kan draaien, zonder sporen achter te  laten op de ander PC

Tips zijn zeer welkom!

Hans

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

Hans Duiven

Dank je Marc!

Hans

elmarconi

--
Autogas Inside . . .

Hans Duiven

UserID6342

Jongens, wie weet er iets voor het volgende; in Firefox kan ik geen filmpjes meer rechtstreeks afspelen van Youtube ??  In explorer draait het gewoon normaal.  Heb even zitten kijken bij de add-ons en Java staat standaard aan, maar de Java Deployment Toolkit staat uitgeschakeld door Firefox zelf ??  Kan hem ook niet activeren.

Dacht even goochem te zijn en alles wat met Java te maken heeft eraf te donderen en opnieuw te installeren maar hij blijft die foutmelding geven op de Deployment kit ??  Weet ook niet zeker of het daar in ligt hoor dat deze niet wilt.....

Pak ik nu een filmpje van de Youtube.nl site zelf, speelt het allemaal normaal en goed af.  Maar druk ik nu op een link naar een Youtube filmpje dan krijg ik een raar menu te zien waar je niets mee kunt en waar er ook niets meer gebeurt.

Wel is het mogelijk om dat filmpje in de link af te spelen met realplayer (na download van het filmpje).  Snap even niet waar het fout gaat hier nu...

killerbee

Maak eens een nieuw profiel aan in firefox.
Kijk eens hoe het dan is.

Profiel beheer starten doe je op deze manier