Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

daanium

Ligt het niet aan je Flashplayer?
Misschien even via Firefox naar https://get.adobe.com/nl/flashplayer/ en kijken of er een update is voor Flash
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

FGG

Citaat van: Dirk342 op 06-04-2016 21:30:28
Jongens, wie weet er iets voor het volgende; in Firefox kan ik geen filmpjes meer rechtstreeks afspelen van Youtube ??  In explorer draait het gewoon normaal.  Heb even zitten kijken bij de add-ons en Java staat standaard aan, maar de Java Deployment Toolkit staat uitgeschakeld door Firefox zelf ??  Kan hem ook niet activeren.

Dacht even goochem te zijn en alles wat met Java te maken heeft eraf te donderen en opnieuw te installeren maar hij blijft die foutmelding geven op de Deployment kit ??  Weet ook niet zeker of het daar in ligt hoor dat deze niet wilt.....

Pak ik nu een filmpje van de Youtube.nl site zelf, speelt het allemaal normaal en goed af.  Maar druk ik nu op een link naar een Youtube filmpje dan krijg ik een raar menu te zien waar je niets mee kunt en waar er ook niets meer gebeurt.

Wel is het mogelijk om dat filmpje in de link af te spelen met realplayer (na download van het filmpje).  Snap even niet waar het fout gaat hier nu...

Voor computers geldt hetzelfde als voor auto's:

Wat voor foutmelding krijg je?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

UserID6342

Ja, dat was stom van me... Had er even een printscreen van moeten maken maar niet gedaan helaas.  De 'foutmelding' is een wit scherm met een aantal vlakken links en keuzes (waaronder  o.a. registratie, film toch afspelen, etc.) maar niets daarvan werkte helaas.

UserID6342

Hoera, ik heb een zelfreparerende laptop ;D.  Alles werkt weer zoals het hoort, na een keer opnieuw opstarten ???

daanium

Goed om te horen dat het opgelost is.
Als je Windows 8(.1) of Windows 10 hebt, dan staat bij Energieinstellingen een optie standaard 'verkeerd'.
Bij die twee versies van Windows is het standaard ingesteld dat je laptop nooit uit gaat, maar telkens in slaap stand. Dus zet je je laptop uit, en daarna weer aan, dan ervaart Windows dat als een slaapstand (ipv een reboot).
Deze 'fail' is makkelijk aan te passen;
Klik met de rechter muisknop op het startmenu (links beneden)
Kies voor Energieinstellingen (bijna helemaal boven in het menu)
Klik daarna in de linker kolom op 'gedrag van aan/uit-knop bepalen'
In het pulldown menu van 'afsluiten' staat nu 'slaapstand', dat moet gewoon 'afsluiten' worden.

Dit lost vaak veel flauwekul op in Windows ;)

UserID6342

Thanks Daan, maar draai met Win 7 pro ;D

daanium

dan is het gewoon goed om te horen dat je laptop zichzelf heeft hersteld :eusa_dance:

Domaso

Gratis upgrade naar Windows 10 loopt op 29 juli a.s. af. Hoe zijn de ervaringen met 10 tot nu toe? Zijn de kinderziektes er 'n beetje uit?
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

daanium

Hier loopt het nu goed. Behalve als je nog oude programma's of randapparatuur hebt (printer, scanner, enz) wil dat nog wel een problemen geven.
Mijn ervaring is ook dat een upgrade vanuit Windows 7 vaak minder mooi loopt dan een upgrade vanuit Windows 8/8.1
Maar volgens mij komt ook dat weer door de oude (en vele) programma's die in Windows 7 al geïnstalleerd waren.
Windows 10 draait het mooist als je je even de tijd neemt om 'm helemaal 'kaal' te installeren.
Eigenlijk zoals dat bij elk besturings systeem het geval is ;)

classicT5

Vind win 10 goed. Geen crashes meer (echt waar ;)), snel opstarten, werkt snel.

Werk er vanaf de release al probleemloos mee.

Marc O.

Ik gebruikte Windows al bijna 20 jaar nauwelijks, werkte altijd met linux. Had wel altijd de actuele Windows versie geïnstalleerd (dual boot, met uitzondering van Windows ME). Sinds Windows 10 zit ik echter voornamelijk in Windows te werken en boot ik nauwelijk meer in linux. Dat zegt genoeg wat mij betreft. Prima OS, heb volgens mij nog nooit een serieuze crash gehad.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Reitse

Enige issues die ik had waren met Skype, die gaf wel eens een geheugen error bij het afsluiten. Skype verwijderd en issue opgelost ;D. Laatste tijd zo nu en dan hetzelfde maar dan met OneDrive.
Maar dat is op 1 PC. Overige laptops die geupgegrade zijn geen issues gehad (allemaal vanaf W7 PRO)

viking_in_shorts

Ik gebruik graag Firefox, maar dan meestal wel naast Edge. Firefox is wat mij betreft niet erg stabiel - misschien dat Chrome beter is.

Ik ben een beetje teleurgesteld over de LAN-performance van mijn MS Surface (cat6 bekabeling, gigabit switch en dubbel-gbit NAS en nog steeds minder dan 200 Mbit throughput) maar verder draait alles als een zonnetje. Zelfs mijn werk PC die in de fast ring zit doet het nog steeds ....

FGG

Edge is nog niet optimaal. Er zijn nog een aantal sites die onder Edge niet werken, ook Citrix remote had problemen met Edge.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

viking_in_shorts

Citaat van: FGG op 09-05-2016 15:52:29
Edge is nog niet optimaal. Er zijn nog een aantal sites die onder Edge niet werken, ook Citrix remote had problemen met Edge.

Vooral met de preview versie heb ik veel problemen gehad. Sinds de nieuwe OS versie (update 1511, build 14295.1)  heb ik weinig meer gevonden wat niet met edge werkt   :o