Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

Domaso

Citaat van: Domaso op 02-12-2016 15:21:07
Voor mijn dochter, die volgend jaar naar het voortgezet onderwijs gaat, ben ik op zoek naar een gebruikte/refurbished/demo laptop. Door het gigantische aanbod in merken en verkopers zie ik door de bomen het bos niet meer. Must: 14"of 15", prijs ongeveer € 250, minimaal Pentium i5, SSD schijf en minimaal 4 GB geheugen. Welk merk is goed en welk kan ik beter links laten liggen. Welk (internet)bedrijf wel en welk niet. Kwam tijdens mijn zoektocht o.a. bij asbascomputers.nl terecht. Echter na nogal wat slechte reviews te hebben gelezen over dit bedrijf ze maar verder links laten liggen.

Alvast bedankt voor alle tips/adviezen.

Is uiteindelijk een Dell Latitude E6430 i5 3e Gen.-2,6Ghz: 8GB, 180 GB SSD met Windows 10 geworden. Erg snelle laptop.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

razorx

innocenti

Citaat van: Domaso op 07-12-2016 18:03:28
Citaat van: Domaso op 02-12-2016 15:21:07
Voor mijn dochter, die volgend jaar naar het voortgezet onderwijs gaat, ben ik op zoek naar een gebruikte/refurbished/demo laptop. Door het gigantische aanbod in merken en verkopers zie ik door de bomen het bos niet meer. Must: 14"of 15", prijs ongeveer € 250, minimaal Pentium i5, SSD schijf en minimaal 4 GB geheugen. Welk merk is goed en welk kan ik beter links laten liggen. Welk (internet)bedrijf wel en welk niet. Kwam tijdens mijn zoektocht o.a. bij asbascomputers.nl terecht. Echter na nogal wat slechte reviews te hebben gelezen over dit bedrijf ze maar verder links laten liggen.

Alvast bedankt voor alle tips/adviezen.

Is uiteindelijk een Dell Latitude E6430 i5 3e Gen.-2,6Ghz: 8GB, 180 GB SSD met Windows 10 geworden. Erg snelle laptop.

Fijne laptop. Heb ik ook al 2 jaar en bevalt super.

UserID6342

Leuke machine  :eusa_clap: :eusa_clap:

Domaso

Citaat van: Dirk342 op 08-12-2016 08:10:05
Leuke machine  :eusa_clap: :eusa_clap:

Ben nog bezig geweest met jouw tip (computeroutlet.nl) maar hadden net niet wat ik zocht. Waren wel zeer klantvriendelijk en geven standaard 2 jaar garantie.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

UserID6342

Is een erg leuk bedrijf in mijn opinie en werken erg netjes is mijn ervaring er mee.

BBS

Weet iemand of er een programaatje is waarmee je een PDF bestand kunt openen, tekstueel bewerken en weer opslaan?
Maakt in principe niet uit op welk platform, Windows 10, Macbook, iphone of eipet zijn voor handen...
Volvoloos....

FrankvdAa

Met LibreOffice kan het in ieder geval.
'21 Volvo V90 T8 AWD R-Design, Platinum Grey, B&W, niveauregeling
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury Line, '92 Volvo 440 GLT 1.7i
--
Weblog    Volvo x70 R-register

Domaso

Citaat van: BBS op 11-12-2016 20:13:34
Weet iemand of er een programaatje is waarmee je een PDF bestand kunt openen, tekstueel bewerken en weer opslaan?
Maakt in principe niet uit op welk platform, Windows 10, Macbook, iphone of eipet zijn voor handen...

Doe ik met Foxit Phantom PDF. Hiermee kan ik in een  PDF formulier typen. Weet je zeker dat het leesbaar is want soms is er op zo'n formulier erg weinig ruimte om te schrijven (met pen).
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

daanium

Effe een andere PDF vraag, welke PDF reader gebruiken jullie?
In mijn hoofd zit ik nogal vast geroest met Adobe Reader, maar die is de laatste versies toch wel wat lomp (zwaar/traag) geworden en de DC versie heeft de laatste weken wat print problemen (strepen ipv tekst).
Dus op zoek naar een leuk, gratis, licht PDF lees programma.
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Domaso

Citaat van: daanium op 13-12-2016 08:12:56
In mijn hoofd zit ik nogal vast geroest met Adobe Reader, maar die is de laatste versies toch wel wat lomp (zwaar/traag) geworden en de DC versie heeft de laatste weken wat print problemen (strepen ipv tekst).

Foxit Reader dus.  ;)
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

UserID6342

Ook hier een vraagje, sinds kort problemen met de Flash player in Firefox... Plugin loopt vast en geeft dit ook op het scherm aan, moet pagina diverse malen herladen voordat hij het bewuste filmpje laat zien.  Dan nog kan hij midden in het filmpje vastlopen en begint het gezeik weer opnieuw.

De software is de volgende die op de laptop zitten:

Firefox versie 50.0.2 november 2016
Shockwave Flash 23.0.0.207 van 4 december 2016
Shockwave for Director 12.2.5.195 van 20 september 2016
Adobe 15.20.20039.7108 van 1 oktober 2016

Alles lijkt dus up-to-date maar sinds kort dus die problemen (volgens mij sinds de update van Shockwave Flash).  Ik kan helaas niet meer terug naar een oudere versie want die weigert hij om te installeren.  Als ik eerst alles verwijder en dan opnieuw een oudere versie installeer gaat het eventjes goed, totdat de update komt.

Wie weet of heeft een idee, hoe ik dit kan oplossen ?

Marc O.

Citaat van: Domaso op 13-12-2016 08:23:37
Citaat van: daanium op 13-12-2016 08:12:56

Foxit Reader dus.  ;)

+ 1
...The Nile isn't just a river in Africa...

haasje

in windows 10 worden pdf bestanden standaard geopend in de webbrowser (standaard edge, maar ik gebruik opera en die kan dat ook)

Luc

Misschien kent iemand dit verschijnsel: de (HKC 24 inch breedbeeld) monitor van mijn game-pc vertoont sinds een week of twee spontaan een roze verticale streep, precies door het midden van de monitor.
Aan- en uit zetten helpt niet, alleen de pc helemaal uitschakelen en minstens 10 minuten uit laten doet de streep weer verdwijnen. Voor even, meestal is ie binnen een half uur weer terug.

Is dit een hardware-probleem, van de monitor zelf? Of moet ik t in de videokaart zoeken?
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet