Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

kevinwalter

En anders installeer je het Linux Subsysteem binnen Win 10. Werkt echt perfect! :-)
S80 V8 2006, EX-VCNL Directie auto.
V70R Handbak 2004
V60 CC 2020

Reitse

Grappig. Mijn W10 laptop sluit juist helemaal af maar mijn PC lijkt steeds in de sleepmode te duiken. Beide gaat overigens probleemloos.

Voor de rest draait het allemaal probleemloos en soepel. Office365, LightRoom/Photoshop, VisualStudio, SQL 2016 Dev, VMWare etc.
Geef toe, geen exoten maar die heb ik verder ook niet nodig.

Marc O.

Citaat van: kevinwalter op 10-02-2017 11:27:05
En anders installeer je het Linux Subsysteem binnen Win 10. Werkt echt perfect! :-)

Wat bedoel je met 'het linux subsysteem'?
...The Nile isn't just a river in Africa...

razorx

Je kan Microsoft Linux onder Windows draaien.

razorx

Ik hoor een aantal al denken ;D "Is dan niets meer heilig?"

Marc O.

MS Linux? Zou bijna zeggen dat het een foute grap is ;D

jellejas

Ben vandaag ook klaar met een migratie van een school van 500+/- leerlingen naar een nieuw systeem, overal windows 10 en ondanks dat er toch een aantal digibeten tussen de leraren zitten lijken ze het verassend goed te snappen en hoeven wij niks/nauwlijks wat uit te leggen.
BRAAAAAAAP STUTUTU

razorx

Eén van de redenen dat Microsoft al een tijdje bezig is met Linux is omdat ze hun SQL server ook onder Linux willen slijten.
Verstandig van ze zich niet te beperken tot één wereld. Office is onder Android nu ook gratis mits je scherm niet groter dan 10 inch is.

-edit- En Basch wordt in W10 ook ondersteund.

jellejas

Citaat van: razorx op 10-02-2017 19:41:19
Eén van de redenen dat Microsoft al een tijdje bezig is met Linux is omdat ze hun SQL server ook onder Linux willen slijten.
Verstandig van ze zich niet te beperken tot één wereld. Office is onder Android nu ook gratis mits je scherm niet groter dan 10 inch is.

-edit- En Basch wordt in W10 ook ondersteund.
Ik wacht nogsteeds tot dat je i3 goed kan draaien onder windows, lijkt mij uber cool.
BRAAAAAAAP STUTUTU

Marc O.

Het jammere is dat het volledig indruist tegen de oorzaak van de populariteit van linux. Die ligt namelijk in het feit dat je Windows helemaal niet nodig hebt, maar kunt werken met een überstabiel OS dat je niet om de haverklap hoeft te rebooten omdat het anders vastloopt of omdat je vers geïnstalleerde soft- of hardware anders niet werkt. Bovendien belast het je systeem zwaarder dan wanneer je alleen Windows of alleen linux draait. Kortom, ik zie het niet als vervanging van een native linux install. Hooguit een manier om ergens een poot aan de grond te krijgen omdat ze niet in staat zijn om dat op een cleanere manier te doen. ;)

elmarconi

Nou, als je bash shell addict bent is het een feest der herkenning! Google: bash windows10
Tuurlijk, PuTTy naar ssh-servertje en off you go, maar soms kan het wel handig zijn.
Ik had vandaag een moment of glory met een driedubbele sort/grep/uniq/awk om een textfile pasklaar voor import in een database te maken.
Dan ben je blij met je all be it basale kennis van linux/bash.
--
Autogas Inside . . .

razorx

Inderdaad. It gets the job done. ;)
Ik moet in beide omgevingen werken. Wat ik fijner vind is niet belangrijk.

viking_in_shorts

De NAS van m'n pa is overleden, na wat knutselen is de HDD weer beschikbaar, maar LEEG  :'(  En door omstandigheden is de backup ook naar de knoppen.

Zijn dus op zoek naar een data-recovery partner. Iemand een recommendatie?

Prijs is belangrijk, maar reputatie ook...

Marc O.

Ik heb zelf van verschillende schijven data kunnen redden met ddrescue (onder linux). Heb je die al geprobeerd?

viking_in_shorts

Citaat van: Marc O. op 07-03-2017 21:38:51
Ik heb zelf van verschillende schijven data kunnen redden met ddrescue (onder linux). Heb je die al geprobeerd?

Nee. Het is een schijf die in een NAS zit, en ik ben niet in NL op dit moment. Maar met een cradle zou het evt wel kunnen (mn pa heeft alleen maar laptops)
Je vind dat het proberen waard? Ik ga het eens proberen uit te vinden.