Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

Marc O.

Ik heb daar destijds ook een cradle voor gebruikt. Betrof echter geen NAS schijven, ik weet niet of dat nog wat uitmaakt.

Oh, en je hebt er wel wat geduld voor nodig. Mijn pc heeft toen bijna een week non-stop staan ratelen op een schijf van volgens mij 1TB.
...The Nile isn't just a river in Africa...

elmarconi

Laatst een bijna volledige backup kunnen trekken van een schijf met http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Download
--
Autogas Inside . . .

Lammert

Citaat van: elmarconi op 07-03-2017 23:34:14
Laatst een bijna volledige backup kunnen trekken van een schijf met http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Download
Is echt een topper inderdaad 8) en gaat al heel lang mee. Ik gebruikte het in de tijd dat ik voor TNO werkte (zal 2005/2006 zijn geweest) en heb er inderdaad data van ettelijke schijven mee kunnen redden (blije eindgebruikers!)

razorx

Citaat van: viking_in_shorts op 07-03-2017 21:08:29
De NAS van m'n pa is overleden, na wat knutselen is de HDD weer beschikbaar, maar LEEG  :'(  En door omstandigheden is de backup ook naar de knoppen.

Zijn dus op zoek naar een data-recovery partner. Iemand een recommendatie?

Prijs is belangrijk, maar reputatie ook...

Heel kort gezegd en zeker niet lullig bedoeld:
Als de data echt belangrijk is, niet prutsen. Bedoel ik echt niet lullig.
Je verkleint de kans op herstel enorm door zelf pogingen te doen.

Laat het vanaf hier over aan iemand met vakkennis.
Is de data extreem belangrijk, dan moet je je steun zoeken bij bedrijven als Ontrack.

Het allerbelangrijkste is dat je niets veranderd aan de nu onleesbare schijf.

haasje

Weet er iemand of windows 10 een lettertype heeft waar oa de symbolen voor AC en DC power bij zitten. Of heeft er iemand een bruikbaar lettertype.

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

elmarconi

Citaat van: haasje op 14-03-2017 19:26:27
Weet er iemand of windows 10 een lettertype heeft waar oa de symbolen voor AC en DC power bij zitten. Of heeft er iemand een bruikbaar lettertype.

https://docs.microsoft.com/en-us/windows/uwp/style/segoe-ui-symbol-font ?
--
Autogas Inside . . .

forbert

Zijn er in dit hoekje nog Piratenpartijstemmers?

JodocusFlint

haasje

Citaat van: elmarconi op 14-03-2017 19:43:24
Weet er iemand of windows 10 een lettertype heeft waar oa de symbolen voor AC en DC power bij zitten. Of heeft er iemand een bruikbaar lettertype.

https://docs.microsoft.com/en-us/windows/uwp/style/segoe-ui-symbol-font ?
daar staan veel symbolen in, maar niet die ik zoek.

haasje

Citaat van: maruska op 14-03-2017 19:32:18
https://i.stack.imgur.com/s8yI1.jpg  :evil:

Dat is bliksem, daar gaat alles van kapot ;) (maar wel lekker muziek op zijn tijd)

Maestro12

Weet er iemand of windows 10 een lettertype heeft waar oa de symbolen voor AC en DC power bij zitten. Of heeft er iemand een bruikbaar lettertype.

Het schijnt dat in Microsoft Visio er een partij van die dingen zitten (dat heb ik dus alleen 'van horen zeggen')
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt langer dan de vreugde over de lage prijs!
V70, 1999, 481481km
7700 pk en 300.000 nm, is dat wat?

viking_in_shorts

Citaat van: viking_in_shorts op 07-03-2017 21:08:29
De NAS van m'n pa is overleden, na wat knutselen is de HDD weer beschikbaar, maar LEEG  :'(  En door omstandigheden is de backup ook naar de knoppen.

Zijn dus op zoek naar een data-recovery partner. Iemand een recommendatie?

Prijs is belangrijk, maar reputatie ook...

Voor degene die het interesseert: de hdd ligt nog bij een externe partij (ik weet niet welke) maar de Sandisk Rescue Pro software heeft wat magie kunnen uitvoeren op de backup stick. Jammer genoeg 1 lange directory met _alle_ bestanden in 1 rij (dus zonder structuur, extensie of directory-info) maar het lijkt erop dat alles er is. Nu nog hopen dat de externe partij met wat beter hanteerbare data terugkomt.

Wat er dus is gebeurt:

Het was een NAS met 1 HDD en een (backup) USB stick.

De NAS HDD is gecrashed (?) of in ieder geval niet gezien door de bios van de NAS, en de USB-stick is toen als primaire HDD aangezien. "Oh - dit ken ik niet" dacht de NAS -> Format en NAS-OS recovery naar de USB stick.  Gevolg: een niet leesbare HDD en een overschreven USB stick.

Vanaf nu dus maar een nieuwe NAS kopen en een andere manier om de USB te benaderen. Misschien (ook) wel een cloud-backup.

daanium

Echt balen dat de nas die USB overschreven heeft, wel goed om te horen dat je het meeste terug hebt, al is het een rommeltje qua structuur, het is er op z'n minst weer.
Succes met de externe partij, ze kunnen veel!
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Marc O.

Citaat van: viking_in_shorts op 20-03-2017 21:55:55
Vanaf nu dus maar een nieuwe NAS kopen en een andere manier om de USB te benaderen. Misschien (ook) wel een cloud-backup.

Ik heb hier nog een Netgear NAS staan met ruimte voor 2 HDD's. Overbodig geworden omdat ik zelf een NAS heb gebouwd op basis van Freenas (ruimte voor wat meer schijven en wat sneller dan de Netgear). Doe maar een pb'tje bij interesse, hoef er niet de hoofdprijs voor te hebben.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Luc

Alvast sorry als ik lopende onderwerpen onderbreek...
Ik heb al sinds ik mn eigen huis heb, steeds een laptop gehad voor internet en zo, en een game-pc, een computer alleen voor spellen.
De laatste game-pc die ik gebouwd heb, in 2013, draait ook al sinds 2013 op Windows 8.1. Zit met een kabel aan internet, en dus heb ik alle aanbiedingen om up te graden naar 10 gehad, en afgewezen, want, destijds draaide het ding perfect, superstabiel, gewoon niks mis mee.

Tis geen betaalde Windows, laten we zeggen dat t een "grijs gebied" is, met dank aan KMSpico.
Nooit problemen mee gehad, mn laptop draait al jaren langer op dezeflde versie, die gaat als een trein.
Nu komt de Windows op mn game-pc opeens telkens met de melding : "de licentie voor Windows verloopt binnenkort".
Ik kan op online activeren klikken, maar het resultaat is nihil, en de code waarmee Windows voorheen probleemloos en goed heeft gewerkt, schijnt t nu niet meer te doen.

Ik heb ook alle updates van afgelopen maanden nagelopen, daar zit niks bij dat dit getriggered zou kunnen hebben.
Wie kent t probleem? En hoe los ik het op?
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet