Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

viking_in_shorts

Citaat van: viking_in_shorts op 20-03-2017 21:55:55
Citaat van: viking_in_shorts op 07-03-2017 21:08:29
De NAS van m'n pa is overleden, na wat knutselen is de HDD weer beschikbaar, maar LEEG  :'(  En door omstandigheden is de backup ook naar de knoppen.

Zijn dus op zoek naar een data-recovery partner. Iemand een recommendatie?

Prijs is belangrijk, maar reputatie ook...

Voor degene die het interesseert: de hdd ligt nog bij een externe partij (ik weet niet welke) maar de Sandisk Rescue Pro software heeft wat magie kunnen uitvoeren op de backup stick. Jammer genoeg 1 lange directory met _alle_ bestanden in 1 rij (dus zonder structuur, extensie of directory-info) maar het lijkt erop dat alles er is. Nu nog hopen dat de externe partij met wat beter hanteerbare data terugkomt.

Nou, het verhaal is bijna klaar. De primaire schijf van de NAS is echt gecrashed. Voor het luttele bedrag van €100 kreeg mn pa ca 50% van de data terug (moest wel eerst bij hun een USB stick kopen om de data op te zetten) en de data die hij heeft gekregen was niet de data waarin hij interesse had.

Via Sandisk een ander stuk software gekocht (€60 euro) en die kon een recovery inclusief map-struktuur terugkrijgen van de (backup) USB stick. Dus daar doen we het nu mee.

NinaPaul

Citaat van: Luc op 30-03-2017 12:42:01
Alvast sorry als ik lopende onderwerpen onderbreek...
Ik heb al sinds ik mn eigen huis heb, steeds een laptop gehad voor internet en zo, en een game-pc, een computer alleen voor spellen.
De laatste game-pc die ik gebouwd heb, in 2013, draait ook al sinds 2013 op Windows 8.1. Zit met een kabel aan internet, en dus heb ik alle aanbiedingen om up te graden naar 10 gehad, en afgewezen, want, destijds draaide het ding perfect, superstabiel, gewoon niks mis mee.

Tis geen betaalde Windows, laten we zeggen dat t een "grijs gebied" is, met dank aan KMSpico.
Nooit problemen mee gehad, mn laptop draait al jaren langer op dezeflde versie, die gaat als een trein.
Nu komt de Windows op mn game-pc opeens telkens met de melding : "de licentie voor Windows verloopt binnenkort".
Ik kan op online activeren klikken, maar het resultaat is nihil, en de code waarmee Windows voorheen probleemloos en goed heeft gewerkt, schijnt t nu niet meer te doen.

Ik heb ook alle updates van afgelopen maanden nagelopen, daar zit niks bij dat dit getriggered zou kunnen hebben.
Wie kent t probleem? En hoe los ik het op?

Het probleem heet "gierig" en is te verhelpen door originele software te kopen.....
In de het volvo850forum jargon: "dan is die 850 pc gewoon te duur, koop een fiets telraam."
Het kost je "2 games" of "1,5 keer benzine tanken" of "2 keer olie wissel" etc.

En ik kan best snappen dat een programma dat je 3 keer per jaar gebruikt "te duur" is om aan te kopen.
Maar iets dat je dagelijks uren gebruikt, nee, dat gaat er bij mij niet in.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Thys

Kijk even bij digitallicense.nl, daar heb je voor ik meen 28 euro een legitieme win10 installatie inclusief downloadlink.

Piet

Is dat wel 100% zeker legitiem bij digitallicense ?

razorx

Citaat van: Piet op 30-03-2017 16:01:16
Het zijn eerder gebruikte licenties. Kan je over discusseren.

classicT5

Daar heeft Microsoft toch een rechtszaak over verloren? Vooral in zakelijke licenties, server software ed, wordt dat toch best wel vaak gedaan?

razorx

Staat mij ook iets van bij. De fijne details weet ik niet.

Marc O.

Windows 10 is nog steeds gratis te downloaden voor mensen die 'visually or hearing impaired' zijn. Je krijgt echter gewoon een normale W10 installatie. Google even op "windows 10 visually impaired upgrade". Je hoeft dus alleen maar te bevestigen dat je slechtziend of slechthorend bent.
...The Nile isn't just a river in Africa...

mehn

Citaat van: Marc O. op 30-03-2017 18:49:49
Windows 10 is nog steeds gratis te downloaden voor mensen die 'visually or hearing impaired' zijn. Je krijgt echter gewoon een normale W10 installatie. Google even op "windows 10 visually impaired upgrade". Je hoeft dus alleen maar te bevestigen dat je slechtziend of slechthorend bent.

Dat slechthorend zijn komt hier op het forum regelmatig voor, dus niks illegaals aan deze tip ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

maruska

slechtziend ook hoor Maikel ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Thys

Citaat van: razorx op 30-03-2017 16:14:10
Citaat van: Piet op 30-03-2017 16:01:16
Het zijn eerder gebruikte licenties. Kan je over discusseren.

Dat wist ik dan weer niet, maar het verklaart wel de prijs :) Dank voor je uitleg

Marc O.

Citaat van: mehn op 31-03-2017 09:52:30
Citaat van: Marc O. op 30-03-2017 18:49:49

Dat slechthorend zijn komt hier op het forum regelmatig voor, dus niks illegaals aan deze tip ;D

;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

hilko73

Hier nog iemand met de gouden tip om een gekloond systeem weer up and running te krijgen?
Ik ga van een ATA HDD naar een SATA SSD via een kloon, gemaakt met Acronis.
Het klonen lukt prima, maar Windows wil niet meer starten. Krijg een stop-fout (BSOD): inaccessible disk.
't Is een soort van systeem! (© Buurman & Buurman)

jellejas

Citaat van: hilko73 op 09-04-2017 20:20:32
Hier nog iemand met de gouden tip om een gekloond systeem weer up and running te krijgen?
Het klonen lukt prima, maar Windows wil niet meer starten. Krijg een stop-fout (BSOD): inaccessible disk.
Heb je al een ander clone programma gebruikt?
Heb je geverifieerd of alle partities aanwezig zijn, juist zijn en data bevatten?
Kan je in de veilige modus komen, of kan je opstart herstel uitvoeren?
Welk besturing systeem is het en heb je in de bios de sata controller als legacy of ide staat of ahci?
BRAAAAAAAP STUTUTU

razorx

Citaat van: hilko73 op 09-04-2017 20:20:32
Acronis is goed en betrouwbaar.
Het lijkt er op dat je nieuwe systeem niet weet dat hij SATA drivers moet laden om bij de disk te komen.

Opstart herstel is inderdaad een goed advies.
Afhankelijk van de Windows versie kan je de boel ook redden met een upgrade.

Verder de punten van Jellejas.