Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

pwassink

Geen meldingen hiervan kunnen vinden ..

Is het geen lokale (lees DNS) storing bij die provider ?
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Reitse

Thys

Citaat van: viking_in_shorts op 10-10-2008 23:06:43
zeg jongens ... daar heb je het IT-hoekje voor !

:eusa_naughty:

Wat jij wil:

Heb me er zojuist aan verheugd dat de prullenbak weer op mijn bureaublad staat ;D

MJH

Citaat van: thyzerrr op 10-10-2008 23:10:47
Citaat van: viking_in_shorts op 10-10-2008 23:06:43
zeg jongens ... daar heb je het IT-hoekje voor !

:eusa_naughty:

Wat jij wil:

Heb me er zojuist aan verheugd dat de prullenbak weer op mijn bureaublad staat ;D
Dacht altijd dat dat juist de enige was die er niet vanaf kon (althans, via de normale weg)

Over hackjes gesproken, 'k heb laatst de caps lock disabled. Het ding ergert me al jaren. :)
[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]

Reitse

question... ik wil in een MySQL query een NOT EXISTS clausule inbouwen... ik vind dat het moet kunnen maar kan het eigenlijk wel? MySQL server 4.0.12...

alternatief is dat ik alle tabellen overzet naar een Oracle SQL serveromgeving. Daar werkt het wel maar het overzetten is een enorm prutswerk...

thuur

Citaat van: Reitse op 21-10-2008 22:09:49
question... ik wil in een MySQL query een NOT EXISTS clausule inbouwen... ik vind dat het moet kunnen maar kan het eigenlijk wel? MySQL server 4.0.12...

alternatief is dat ik alle tabellen overzet naar een Oracle SQL serveromgeving. Daar werkt het wel maar het overzetten is een enorm prutswerk...

Ik vind Oracle een stuk minder gepruts dan MySQL :eusa_shhh:

Citeer
EXISTS is supported from 4.1 on. Earlier versions of MySQL can try rewriting the query using a LEFT JOIN.

Bron: http://dev.mysql.com/doc/refman/4.1/en/exists-and-not-exists-subqueries.html

Gr ;)

Reitse

Citaat van: thuur op 21-10-2008 23:03:30
Citaat van: Reitse op 21-10-2008 22:09:49

Ik vind Oracle een stuk minder gepruts dan MySQL :eusa_shhh:

Citeer
EXISTS is supported from 4.1 on. Earlier versions of MySQL can try rewriting the query using a LEFT JOIN.

Bron: http://dev.mysql.com/doc/refman/4.1/en/exists-and-not-exists-subqueries.html

Gr ;)
Tnx! Die had ik nog niet gevonden...  En het gepruts in het overzetten zit vooral in het opschonen van de code die door MySQL aangemaakt wordt.. (leve UltraEdit waarmee je in tekstbestanden kolomsgewijs dingen aan kan passen ;))

viking_in_shorts

Eindelijk weer eens gefocussed op het vervangen van mijn web-server-tje. Toch maar weer ubuntu een kans gegeven, terwijl ik weet dat de (lamp) server kernel niet op een pentium M draaien wil.

Install gedraaid, een apt-get install linux-386 commando, en een sudo apt-get install ubuntu-desktop later mijn systeem draaiend. Best wel gaaf eigenlijk ...

Marc O.

Citaat van: viking_in_shorts op 01-11-2008 11:38:31
Eindelijk weer eens gefocussed op het vervangen van mijn web-server-tje. Toch maar weer ubuntu een kans gegeven, terwijl ik weet dat de (lamp) server kernel niet op een pentium M draaien wil.

Install gedraaid, een apt-get install linux-386 commando, en een sudo apt-get install ubuntu-desktop later mijn systeem draaiend. Best wel gaaf eigenlijk ...

:eusa_clap:

Heb je de gisteren gereleasede versie 8.10 geïnstalleerd of een al oudere versie?
...The Nile isn't just a river in Africa...

viking_in_shorts

Nee - oude(re)  versie gepakt - 8.4 geloof ik dat t is. Maar zit te twijfelen om t opnieuw te doen. De upgrade vanaf de vorige web-server is niet helemaal schoon gelukt. En om nou met "bagger" te beginnen ... ?

Ronbroek

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

-D©©©L-

DLNA server ervaringen op een linux host systeem. Wie kan er wat vertellen ?

)()()sT

Vrienden,

aangezien hier ook wat computerfreaks zitten het volgende:
Ik kreeg vrijdag een brief van ZIGGO waarin zij een totaal internetbeveiligingspakket aanbieden (firewall, antivirus etc) aanbieden voor € 2,95 per maand.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Ik heb zelf nu (overigens naar tevredenheid) Norton Internet Security, maar dat kost per jaar altijd zo'n euri of 50 (of meer...  :eusa_shifty:)

Enno

wou vandaag net eens een LINUX Doos gaan opzetten.....leuk weekend klusje....en eens kijken of die aan te sluiten is op de LCD TV.....met werkende SAT ontvanger geintegreerd...

pwassink

Citaat van: Enno op 02-11-2008 12:27:04
wou vandaag net eens een LINUX Doos gaan opzetten.....leuk weekend klusje....en eens kijken of die aan te sluiten is op de LCD TV.....met werkende SAT ontvanger geintegreerd...

mythtv .. eitje  ;)
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂