Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

Misha

Citaat van: MJH op 12-11-2008 21:56:16
Citaat van: elmarconi op 12-11-2008 21:54:30
Citaat van: MJH op 12-11-2008 21:44:59
Maarreh, wat is je Ubuntu vraag?

Mooi he ?  ;D

LMAO

Doet me denken aan dat konijntje dat dagen achtereen bij de bakker vraagt naar worteltjestaart...

Konijnen praten niet, Marc.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

razorx

Herminator

Ik mag morgen beginnen met ESX.  :eusa_dance:

Misha

Citaat van: Herminator op 12-11-2008 22:00:34
Ik mag morgen beginnen met ESX.  :eusa_dance:

Volgens mij haal je de letters door elkaar.
:evil:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Herminator

Nee dat is sex voor een it'er  :P

viking_in_shorts

Misschien beetje laat - maar ik heb ubuntu 8.10 draaien. Nu alleen nog een mooie manier vinden om mn wordpress te upgraden en over te hevelen.
Draait lekker en installeerd prima, was alleen even zoeken naar de "server opties" (lamp en samba) en een aantal dingen zijn niet correct geinstalleerd. Zou eigenlijk wel moeten op een erg standaard laptopje.

Marc O.

Citaat van: Misha op 12-11-2008 21:31:45
Citaat van: elmarconi op 12-11-2008 20:39:42
Wie heeft (X)Ubuntu 8.10 draaien?

<duikt weg voor flames>
wasdah ?

;D

Nee, 8.10 nog niet. Al wel gedownload maar het feit dat je alleen maar KDE 4.1 hebt houdt me vooralsnog tegen. Voorlopig blijf ik 8.04 gebruiken.
...The Nile isn't just a river in Africa...

thuur

HELP!

Mijn PC is er zomaar mee gestopt. Scherm op stand-by en HDD LED brandde continu. Uitgezet en als ik m nu aanzet krijg ik niet eens een power LED, enkel de HDD LED?

Ik heb spanning op alle pinnen van de voeding, hele IDE circus uitgetrokken, geheugen en video opnieuw geplaatst: niets! >:(

Albatron px865pe pro.

Iemand tips? Of een goed forum?

Gr :-\

daytonawim

Ai Ai, mij klinkt dit toch als een voedings storing.

Die nieuwe pc's staan eigenlijk altijd onder stoom en krijgen om op te starten een puls van de power buton
of zelfs van je keybord of Lan kaart.

stekker er uit even wachten, stekker er in, powerbutton indrukken, dan zou ie moeten piepen als er iets mis is
met Processor, Video of geheugen ?

pwassink

Citaat van: thuur op 13-11-2008 23:53:45
HELP!

Mijn PC is er zomaar mee gestopt. Scherm op stand-by en HDD LED brandde continu. Uitgezet en als ik m nu aanzet krijg ik niet eens een power LED, enkel de HDD LED?

Ik heb spanning op alle pinnen van de voeding, hele IDE circus uitgetrokken, geheugen en video opnieuw geplaatst: niets! >:(

Albatron px865pe pro.

http://64.233.183.104/search?q=cache:2WULrElVpQ8J:www.techsupportforum.com/hardware-support/motherboards-bios-cpu/39316-albatron-px865pe-pro-no-post-screen-ide-channels-unresponsive.html

zoiets ?
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

razorx

Citaat van: daytonawim op 14-11-2008 00:00:02
Ai Ai, mij klinkt dit toch als een voedings storing.
...
stekker er uit even wachten, stekker er in, powerbutton indrukken
...

Kans is groot.
Komt me helaas te bekend voor.

Ik zie dit de laatste tiijd met regelmaat van de klok gebeuren.
Met name bij AMD systemen, zet je er een vervangende voeding van het zelfde vermogen er in: Binnenkort of meteen komt het probleem terug.

Zwaardere voeding (schrik niet 550W): Probleem voorbij.

Heb, en thuurlijk het hoeft niet voor jou te gelden, dit iets te veel gezien.
Verschillende moederborden, verschillende fabrikanten PSU en uitsluitend AMD systemen.

Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat we daar het meeste van verkopen.

Meet je het daadwerkelijke gebruik van het systeem, dan valt het nog wel mee.

Voorlopig houd ik het op twee mogelijkheden:
-Piekverbruik AMD processor stijgt (onwaarschijnlijk)
-Voedingen hebben gemeenschappelijk zwak onderdeel (waarom hebben wij dan alleen last bij AMD systemen?)

We hebben inmiddels een paar honderd PSU's mogen vervangen.
Tot nu toe geen klachten, maar het blijft voor mij onbevredigend.

thuur

Citaat van: pwassink op 14-11-2008 00:06:47
Citaat van: thuur op 13-11-2008 23:53:45
HELP!

Albatron px865pe pro.

http://64.233.183.104/search?q=cache:2WULrElVpQ8J:www.techsupportforum.com/hardware-support/motherboards-bios-cpu/39316-albatron-px865pe-pro-no-post-screen-ide-channels-unresponsive.html

zoiets ?

Lijkt erop, ook al ben ik nergens aan geweest (deze keer).. Gewoon geen reactie meer. Omdat het de stabielste pc was in dit huis sluit ik een sluiting ergens uit. Dan had ik er al eerder last van moeten hebben.

Overeenkomst is wel dat ik zoiets ook nog nooit heb meegemaakt (en ik heb wat pc's voorbij zien komen..). Geen power LED, maar wel reactie op de power button ???

Net de PSU gewisseld: same result :(

Het is trouwens een Intel systeem, AMD komt er hier niet meer in: ik heb een cv-ketel om mijn huis te verwarmen.

Gr :eusa_wall:

razorx

Om alles uit te sluiten:

-Alle apparaten PCI e.t.c. kaarten hd's er uit en dan kijken of je een bios beep hebt?
-Staan er elco's bol op je moederbord?
-Geheugen opnieuw aandrukken
-Heb jij een boxed versie van die Intel processor en is de koeling wel in orde (Oude Boxed P4's berucht hierom, veel stof in koellichaam, slechte heat pad))

thuur

Citaat van: razorx op 14-11-2008 00:32:42
Om alles uit te sluiten:

-Alle apparaten PCI e.t.c. kaarten er uit en dan kijken of je een bios beep hebt?
-Staan er elco's bol op je moederbord?
-Geheugen een opnieuw aandrukken
-Heb jij een boxed versie van die Intel processor en is de koeling wel in orde (Oude Boxed P4's berucht hierom, veel stof in koellichaam, slechte heat pad))

- Zit niets in: enkel een exotische AGP kaart (zou graag willen testen maar die 700 AGP kaarten wat ik heb liggen passen niet ??? Zonder video kaart trouwens geen verschil: geen biepje: niets!). PC is niet overgeklokt en toen ie op standby stond waren alle componenten kamertemp. Geen enkel IDE apparaat is aangesloten (los doen de Plextors het wel maar de WD spint niet?).
- Nee, alles ziet er keurig uit. Ondanks een redelijke uptime heeft deze PC relatief weinig werk verzet in de jaren. Zeker nergens hitte-plekken.
- Geheugen heb ik er nu 3x in en uit gehad. Geen verschil, 0, 1 of 2 modules.
- CPU is los met losse koeler. Weinig stof, fan draait prima zonder bijgeluiden.

Zet mijn schoen maar op het dak ???

Gr :eusa_eh:

viking_in_shorts

Ik had een bijna vergelijkbaar probleem. MoBo laten testen en uiteindelijk de gelegenheid genomen de spullenboel te upgraden...