Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

elmarconi

Citaat van: MJH op 26-01-2009 20:23:52
Iemand een idee?

google eens op RequireSignOrSeal
--
Autogas Inside . . .

MJH

Citaat van: elmarconi op 26-01-2009 20:36:18
Iemand een idee?

Gedaan, op 0 gesteld, reboot, maar geen enkel verschil. Jammer, klonk hoopvol...
[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]

elmarconi

Citaat van: MJH op 26-01-2009 20:59:21
Iemand een idee?

Gedaan, op 0 gesteld, reboot, maar geen enkel verschil. Jammer, klonk hoopvol...

smb logfiles? Zit vast wel ergens in de instellingen...
--
Autogas Inside . . .

MJH

Citaat van: elmarconi op 26-01-2009 21:17:47
Citaat van: MJH op 26-01-2009 20:59:21
Iemand een idee?

smb logfiles? Zit vast wel ergens in de instellingen...
uh?  :eusa_shifty:

Waar vind ik die logfiles? Moet ik zeker de schijf rechtstreeks aan m'n laptop koppelen? De web interface van het apparaat blinkt niet uit in opties, wel in het gebrek eraan...

btw, toen ik daarnet het probeerde met die registerwaarde, klapte m'n hele netwerk eruit. harde reboot van router en network drive waren nodig...
Ik kijk 1 dezer dagen wel of ik de logfiles kan vinden. Bedankt zover.
[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]

haasje

Weet er iemand nog welk virus het was dat de pc's na aantal minuten in standby gooide? antivirus is uitgeschakeld etc.

viking_in_shorts

blaster?  (start | run | "shutdown -a")

haasje

gaat wel een belletje rammelen :D, gank u, even zoeken of de oplossing nog steeds werkt (gelukkig niet mijn eigen pc)

Daf46

Heb sinds een paar dagen een vreemd probleempje HP laptop, Windows Vista Business. De accustatus indicator in de system tray is verdwenen. Rebooten helpt niet en ik vind nergens een optie om het weer tevoorschijn te toveren.

Vervelend als je midden in een support sessie vaststelt dat je laptop uitschakeld wegens accu leeg (voorheen kreeg ik een kwartiertje op voorhand een melding van accu bijna leeg).

Iemand een idee ?

Jur

Rechtermuisknop op de taakbalk, eigenschappen dan 3e tabblad daar kun je bij Systeem Iconen bij Power(?) een vinkje zetten. Ik heb het vrij vertaald.

Soulfly

I.d.d. eigenschappen van de taakbalk -> 'systeemvak' -> 'Energie' aanvinken. Moet werken.

Daf46

Citaat van: Soulfly op 27-01-2009 19:59:43
I.d.d. eigenschappen van de taakbalk -> 'systeemvak' -> 'Energie' aanvinken. Moet werken.
Dank u !

Het vreemde van de zaak is dat ik deze settings gisteren ook al bekeken had, maar toen waren de checkboxes disabled (grijs), en heb er na herstarten niet meer aan gedacht om daar te kijken.

Soulfly

Nou, dank Jur...
Ik heb alleen even 'geholpen' met z'n vrije vertaling :D

thuur

Citaat van: Ben op 19-01-2009 22:04:38
Ik vermoed dat ik een heleboel bestandjes dubbel op m'n computer heb.
Is er een tooltje dat kan 'ontdubbelen'?

Eindelijk gevonden: deze gebruik ik:

http://www.freedownloadscenter.com/Utilities/Disk_Analysis_Utilities/Check_Identical_Files.html

Wederom niet ideaal, maar doet wat het moet doen. Dubbelcheck voordat je definitief verwijdert.

Gr 8)

Herminator

Ik ga hier even een leuk verhaaltje neerzetten. Ik hoop dat iedereen het kan volgen.  :eusa_dance:

Aangezien ik op mijn werk veel met vmware bezig ben, heb ik nu ook mijn oude linux servertje virtueel gekregen. De welbekende acronis true image en vmware converter hebben me hier goed in bij kunnen staan. Ook al wordt debian niet officieel ondersteund door vmware. Maar het lukte. Halve dag werk inclusief kopieren en converten etc. En nog een paar uur de virtuele netwerkkaart weer aan de praat te krijgen. Zijn 3 commandootjes achteraf...

Nu de hardware server zien te upgraden met een grotere schijf.
Gister zitten stoeien met een sata 1tb schijf van samsung. Ja, dat is wel 1000 gigabyte! Mijn a7v8x-e deluxe ondersteunt dit niet. Maargoed, ik had em al gekocht. Tja vooronderzoek doe ik meestal niet aan. Zo oud is die hardware nou ook weer niet. Dus toch proberen om het WEL aan de praat te krijgen.

Asus had geloof ik geen zin meer in een update voor de sata controller. Maar gelukkig waren er een paar hobbyisten die de nieuwe sata bios konden invoegen in de normale bios. Dus nu werkt mijn schijf ook. Dit heeft me al 2 uur gekost aangezien ik geen floppydrive heb. Ja een kapotte..... En een usb floppydrive werkt weer niet via de F6 functie bij het installeren. Via asustools in winxp met een oudere schijf 40 gig waar xp nog opstond, kon ik wel de bios flashen zonder floppy's. (Wie wat bewaard heeft wat.) Koste weer een half uur ofzo.

Trouwens best leuk als je je oude mediacenter configuratie weer na 2 jaar ziet opstarten  ;D

Toen kwam probleem 2.
De drivers zien te vinden van de satacontroller. Want zelfs windows server 2008 had ze niet standaard. Gelukkig heb je hier geen floppy's meer voor nodig maar kun je gewoon je usb stick gebruiken. (De welbekende f6 functie is er niet meer). Dit is dus een stuk verbeterd.
Goed, weer een half uur verder.

Eindelijk windows server 2008 installeren. Hmm het lijkt erg veel op vista. Alleen dit werkt wel!
Dan Vmware server 2.0 installeren. Mijn virtuele xp client en linux server kopieren en opstarten.

Wat heb ik nu bereikt?
1 redelijk snelle machine met 2 gig geheugen. Een athlon xp 3000. 1Tb aan opslagruimte.
De mogelijkheden:

Een windows server 2008 om mee te klooien.
NAS mogelijkheden voor het gebruik van mijn Media center. Eentje die wel snel kan kopieren.
Een virtuele xp installatie zodat ik overal in de wereld mijn eigen desktopje heb voor msn, irc, het volvo850 forum etc.
Een linux webserver voor mijn emailserver en websites. O.a. gallaries voor foto's om hier mijn mooie volvo te kunnen showen.

Soms lijken die computers net auto's. Zonder goed voorwerk en de juiste gereedschappen en onderdelen duurt alles 10 keer langer.
Het is allemaal zo makkelijk achteraf.

Ja, ik weet dat velen van jullie bij bovenstaand verhaal al snel zullen afhaken. Dus ik wil alleen ff zeggen. 1 technische hobby is zat. Waarom heb ik er 2?  :eusa_whistle:

viking_in_shorts

Dus jij draait server 08, met 2 virtuele machines op 2 GB ram  :eusa_think: