Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

Jur

Citaat van: Johann op 04-03-2009 17:21:59
VMware server, de gratis download, op welk OS?

Ben op het moment even met Ubuntu server aan 't stoeien, kan ik daar iets mee?

Gewoon lekker op een windows bak. Meeste hardware komt met een Windows licentie toch?
Ik heb het een paar jaar op Centos gedraaid opzich prima maar zit nu weer lekker op Windows met VMware Workstation in dit geval. Als je geen ervaren Linux gebruiker bent heb je af en toe veel uit te zoeken.

XenServer is ook gratis tegenwoording.

ESXi is ook stoer inderdaad.

Marc O.

Of Virtualbox proberen.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Domaso

Citaat van: gerardgrobben op 05-03-2009 12:11:47
Citaat van: Domaso op 05-03-2009 12:00:19
Beste mede forummers,

Voor school moet ik de meterstanden gaan bijhouden. Een eerste opzetje heb ik in Excel gemaakt. Echter mijn kennis van Excel is nogal beperkt. Wie wil voor mij een Excel sheet maken?

reactie graag via pb; dan kan ik ook specifieke wensen kenbaar maken.

al vast bedankt, Jean-Pierre

de volvo-huiswerk-service-dealer heeft ff geen tijd ivm de aanstaande examens en tentamens ..

Citaat van: Reitse op 05-03-2009 13:51:59
Citaat van: Domaso op 05-03-2009 12:00:19
Beste mede forummers,

Voor school moet ik de meterstanden gaan bijhouden. Een eerste opzetje heb ik in Excel gemaakt. Echter mijn kennis van Excel is nogal beperkt. Wie wil voor mij een Excel sheet maken?

reactie graag via pb; dan kan ik ook specifieke wensen kenbaar maken.

al vast bedankt, Jean-Pierre

School := je moet iets leren... dus niet klakkeloos iets van iemand anders kopiëren maar zelf uitzoeken ;) Of hoeft dat tegenwoordig niet meer.....

Bedankt voor jullie reacties maar misschien was ik niet helemaal duidelijk. Het is geen schoolopdracht maar een werkopdracht. Ik werk nl op 'n school. En ook ik wil nog altijd iets leren maar sommige dingen moet je gewoon aan experts overlaten.  :eusa_whistle:

En btw, er wordt al werk van gemaakt.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Johann

Citaat van: Marc O. op 05-03-2009 14:52:51
Of Virtualbox proberen.

Bedankt voor de tips.

Heb nu VMware server 1.0.7 op Ubuntu 8.10 aan 't draaien. Installatie verliep vlekkeloos mag ik wel zeggen.
Daarna virtualisatie gedaan van een oudere Windows 2000 rommel server met VMware converter. Server moest alleen een service pack update hebben anders wou ie niet converteren. vervolgens als gast in de VMware server starten en hij deed 't ook nog..  :eusa_doh:  :o

Leuk spul wel  ;D

thuur

Ok, ik draai al lang genoeg mee om te weten dat geheugenmodules spontaan stuk kunnen gaan. Ik weet ook het gedrag wat een computer vertoont vlak voordat het definitief voorbij is. En ik weet ook dat leveranciers hun modules testen voordat de garantie in gaat.

Maar nu heb ik een Toshiba Satellite Pro, XP machientje, niet te snel maar wel haast-Duits degelijk. Een origineel 128 Mb geheugenkaartje aangevuld met een Kingston 256 Mb. Zat voor surfen en mailen/MSNen. Paar maanden geleden spontaan rebooten, vage maar consequente Windows paniekbeelden, etc. MEMTEST liet geen twijfel bestaan: geheugen defect. Teruggestuurd, getest en een nieuwe gekregen. Draait weer maanden goed. En vandaag na koud 10 minuten draaien.....

PCI.SYS corrupt ??? Spontaan rebooten, zwarte schermen, Hiren's Boot CD werkt niet :o, Windows Repair ook niet.. De originele geheugenmodule eruit gegooid en weer zo strak als een trein draaien (en ook zo snel) :P

Kan het zijn dat er een defect op het mobo is waardoor het kreng geheugenmodules "vreet"? Of is dit echt toeval?

Gr :eusa_eh:

viking_in_shorts

Citaat van: thuur op 06-03-2009 14:54:36
Ok, ik draai al lang genoeg mee om te weten dat geheugenmodules spontaan stuk kunnen gaan. Ik weet ook het gedrag wat een computer vertoont vlak voordat het definitief voorbij is. En ik weet ook dat leveranciers hun modules testen voordat de garantie in gaat.

Maar nu heb ik een Toshiba Sattelite Pro, XP machientje, niet te snel maar wel haast-Duits degelijk. Een origineel 128 Mb geheugenkaartje aangevuld met een Kingston 256 Mb. Zat voor surfen en mailen/MSNen. Paar maanden geleden spontaan rebooten, vage maar consequente Windows paniekbeelden, etc. MEMTEST liet geen twijfel bestaan: geheugen defect. Teruggestuurd, getest en een nieuwe gekregen. Draait weer maanden goed. En vandaag na koud 10 minuten draaien.....

PCI.SYS corrupt ??? Spontaan rebooten, zwarte schermen, Hiren's Boot CD werkt niet :o, Windows Repair ook niet.. De originele geheugenmodule eruit gegooid en weer zo strak als een trein draaien (en ook zo snel) :P

Kan het zijn dat er een defect op het mobo is waardoor het kreng geheugenmodules "vreet"? Of is dit echt toeval?

Gr :eusa_eh:

Als je al zo lang meedraait, zou je ook moeten weten dat "toen" no-name niet echt geaccepteerd was. Sterker nog - vaak nog steeds niet.
Probeer het eens met officieel geheugen zou ik zeggen ...

thuur

Kingston is inmiddels een A-merk in mijn ogen. De levenslange garantie onderstreept dat. Het originele geheugen (wat nu stuk is!) is van Samsung. Dat was toen toch echt geen A-merk volgens mij...

Gr ;)

viking_in_shorts

Citaat van: thuur op 06-03-2009 15:10:19
Kingston is inmiddels een A-merk in mijn ogen. De levenslange garantie onderstreept dat. Het originele geheugen (wat nu stuk is!) is van Samsung. Dat was toen toch echt geen A-merk volgens mij...

Gr ;)

De IBM modules komen van Memorex. Maar Memorex geheugen vreten veel IBM Thinkpads (nog steeds) niet. Nu jij weer :P

thuur

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

viking_in_shorts

Citaat van: thuur op 06-03-2009 15:47:58
Citaat van: thuur op 06-03-2009 14:54:36
Toshiba Satellite Pro

Gr ???

Waarom zou Toshiba anders zijn dan IBM in deze?

thuur

Omdat er heel groot SAMSUNG in de SO-DIMM chips staat geetst?

Gr ;)

viking_in_shorts

Citaat van: thuur op 06-03-2009 16:11:00

Gr ;)

Het gaat mij niet om het woord samsung. Het gaat mij om het missen van het woord Toshiba (certified)

Marc O.

Citaat van: thuur op 06-03-2009 15:10:19

Gr ;)

Kweenie hoe antiek die Samsung module is, maar Samsung is al jaren de grootste afnemer van ASML (chipmachines dus) en tevens een van de meest veeleisende, zo niet dé meest veeleisende afnemer. ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

thuur

Citaat van: viking_in_shorts op 06-03-2009 16:14:09
Citaat van: thuur op 06-03-2009 16:11:00

Gr ;)

Het gaat mij niet om het woord samsung. Het gaat mij om het missen van het woord Toshiba (certified)

Er staat Designed for Toshiba op ja. Vandaar dat ik zei het 'originele geheugen'.

Komen we al in de buurt van het probleem of gaan we zo verder over de gebruikte productiemethode?

Gr ???