Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

Johann

Moet je 'm maar niet overklokken.

Nieuwe kost 85 Euro?

En praat eens gewoon Nederlands...  :eusa_think:

elmarconi

Citaat van: pwassink op 29-03-2009 17:30:33
Moest zowaar nog even graven, was wat weggezakt dit topic ..  ;)

Iemand ooit meegemaakt dat een asrock 4core 1333-e-sataII gewoon bij een herstart de pijp aan maarten geeft ?

Baal hiervan, is mijn hoofd web/file/print/mailservertje die nu morsdood is  :eusa_wall:

Het moederbordgeval geeft bij een startup nog wel de drives een slinger, negeert USB volkomen en vindt soms dat ik nog mag kiezen voor setup / bootmenu maar dan houdt het helemaal op.

t is net of hij de bios niet goed doorkomt, of er een check failt ofzo. wel ascii-info biosnummers enzo, verder nada

Staat nu met de spanning eraf en een clr-cmos jumper erop voor straf een uurtje in de hoek, mochten er nog ergens "oh was wat mee, wacht even "  of andere briljante ideeen opkomen houd ik me aanbevolen ..

Sowieso zoveel mogelijk componenten eruit/eraf/disable.
USB disconnecten/disablen, insteekkaarten eruit. Evt oude PCI videokaart insteken, ook alle (CD/DVD)-drives eraf.

--
Autogas Inside . . .

thuur

ICs in voetjes goed aandrukken (mag best even kraken) indien van toepassing. Geen soldeerresten op de onderkant van het bord? Batterij CMOS ook eruit? Doet ie het kaal ook niet (video/keyboard/floppy)?

Gr :eusa_think:

pwassink

Wat er geen nederlands aan was is mij niet duidelijk, en overklokken is iets dat je met een P100 deed miz.. :D

Maargoed,  heb de hele riedel aan opties en tips uitgeprobeerd, zonder resultaat,
ook de voeding nog even gewisseld (wil ook nog wel eens rare fouten veroorzaken) maar leverde ook niks op.

vrees dat hij gewoon overleden is, zal hem vd week even bij de dealer om de hoek zetten,
is wel de laatste keer dat ik iets van asrock neem, binnen een half jaar 3 maal feest is mij genoeg ..

dank aan alle meedenkers, t mocht helaas niet baten ..  ;)

# Update

Bord was idd overleden, rest was nog goed, na wat gerommel met sata-draadjes
om uit te vogelen welke disk nu in de raid zat en welke het os bevatte kwam hij vlot weer tot leven,
even de andere netwerkkaart configureren en hele ding draaide weer  ;D

Toch wel lekker dat Suse-linux ..  :eusa_dance:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

thuur

Ik zit al een uur te Googlen naar hoe ik het Welkom bij MSN Live Messenger scherm wegkrijg bij het opstarten/aanmelden van de 2009 variant :eusa_wall:

Iemand?

Gr :eusa_pray:

Johann

Citaat van: thuur op 17-04-2009 22:45:32
Ik zit al een uur te Googlen naar hoe ik het Welkom bij MSN Live Messenger scherm wegkrijg bij het opstarten/aanmelden van de 2009 variant :eusa_wall:

Iemand?

Verplaatsen naar de prullebak..  ;D ;D ;D

haasje

Iemand?

Opties - Aanmelden - Windows live today...

thuur

Citaat van: haasje op 17-04-2009 23:10:41

Iemand?

Opties - Aanmelden - Windows live today...

Dat staat uit, het is het "Welkom bij" scherm, niet het Today scherm.

Gr ;)

haasje

Heb die na het installeren maar 1 keer gezien, daarna nooit meer

viking_in_shorts

Zit er op het scherm zelf niet een klein lullig kruisje [Dont show this window again] ergens? Of was dat bij het [logged in to multiple locations] scherm? Ikzelf zie het ook niet meer, dus het moet redelijk makkelijk weg te krijgen zijn  :eusa_shifty:

Herminator

Welkomst scherm kun je instellen bij gebruikersaccounts. Daar kun je instellen of je het welkomst scherm wilt gebruiken en eventueel snel wisselen.

thuur

Citaat van: viking_in_shorts op 18-04-2009 06:27:30
Zit er op het scherm zelf niet een klein lullig kruisje [Dont show this window again] ergens? Of was dat bij het [logged in to multiple locations] scherm? Ikzelf zie het ook niet meer, dus het moet redelijk makkelijk weg te krijgen zijn  :eusa_shifty:

Kan het niet vinden.. Begin langzaam te denken dat mijn installatie wellicht niet gelukt is. Maar es opnieuw installeren als het me de volgende keer irriteert.

Citaat van: Herminator op 18-04-2009 10:13:05
Welkomst scherm kun je instellen bij gebruikersaccounts. Daar kun je instellen of je het welkomst scherm wilt gebruiken en eventueel snel wisselen.

Van Live Messenger?

Gr :D

pwassink

Vreemd,

Kreeg net een auto-update van Firefox naar 3.09 in m'n scherm voorbij, ding maar aangenomen en ja gedrukt
ineens is alles weer retesnel, met name de wat complexere php liep blijkbaar voor geen meter met de vorige..

Meerdere mensen met dit idee ?
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

thuur

Citaat van: pwassink op 23-04-2009 10:57:48
Vreemd,

Kreeg net een auto-update van Firefox naar 3.09 in m'n scherm voorbij, ding maar aangenomen en ja gedrukt
ineens is alles weer retesnel, met name de wat complexere php liep blijkbaar voor geen meter met de vorige..

Meerdere mensen met dit idee ?

Ik wil straks wel eens kijken voor de gein. Firefox is sinds een fors aantal maanden langzamer met opstarten dan Vista zelf...

Gr :-X

Ronbroek

http://web.archive.org/web

Backups van websites, cool !

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter