Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

Misha

Juniper maakt daar erg mooie alternatieven voor. :eusa_whistle:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

razorx

Inderdaad, ik zit alleen aan het Microsoft Cisco certificate enrollment protocol vast.

Misha

Ik woon in een gat waar de GSM dekking vrijwel nihil is.
Maar ik wil wel bellen / gebeld kunnen worden.
Nu zit ik te denken om een VOIP client op mijn Nokia N97 te gaan gebruiken en zo via mijn wireless lan te kunnen bellen. Ik snap dat dat op een ander nummer is.

Iemand ervaring met iets dergelijks ? Skype lijkt voor de hand liggend, maar aangezien het hier om een zakelijk abonnement gaat wil ik de kosten wel binnen de perken houden.

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Gr,
MIsha

Overigens werkt de Wireless Bridge uit een paar pagina's terug uit de kunst, dus iedereeen daarvoor dank voor het meedenken.

razorx

Er bestaan draadloze skype en voip telefoons die geen computer nodig hebben alleen een wireless lan.

In Nederland, voor zover ik weet, niet te krijgen.

De vrouw van mijn collega heeft er één. Werkt goed.
Google op wifi phone.

Misha

Citaat van: razorx op 05-09-2009 08:49:04
Er bestaan draadloze skype en voip telefoons die geen computer nodig hebben alleen een wireless lan.

Wil eigenlijk een client op mijn huidige Nokia hebben. heeft ingebouwde VOIP-hardware, dus zou perfket moeten werken

razorx

Thuis gebruiken wij Xeloq als voip provider. Tarieven iets gunstiger dan Skype. Bevalt goed. De Fritzbox fungeert als VOIP gateway.

razorx

Citaat van: Misha op 05-09-2009 08:53:49
Citaat van: razorx op 05-09-2009 08:49:04

Wil eigenlijk een client op mijn huidige Nokia hebben. heeft ingebouwde VOIP-hardware, dus zou perfket moeten werken
Hoever gaat de voip ondersteuning voor je nokia?
Alleen hardware?

elmarconi

Citaat van: Misha op 05-09-2009 08:10:10
Ik woon in een gat waar de GSM dekking vrijwel nihil is.
Maar ik wil wel bellen / gebeld kunnen worden.
Nu zit ik te denken om een VOIP client op mijn Nokia N97 te gaan gebruiken en zo via mijn wireless lan te kunnen bellen. Ik snap dat dat op een ander nummer is.

Iemand ervaring met iets dergelijks ? Skype lijkt voor de hand liggend, maar aangezien het hier om een zakelijk abonnement gaat wil ik de kosten wel binnen de perken houden.

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Heb een E51 met Nokia voip-client. Werkt prima thuis via Alice internet met Budgetphone nummer. Ook voipbuster werkt, iets minder stabiel.

Zakelijk is het icm een Siemens HOOME centrale erg leuk speelgoed, ook vwege de faciliteiten in de HOOME. Zodra je binnen bereik van 't werkWiFi netwerk bent, registreert 'ie dat ipv alleen je deskphone, parallel ook je WiFi phone moet rinkelen.
Siemens WiKi
Uitbellen uiteraard via dezelfde centrale. In principe zou eea ook vanaf huis via VPN moeten werken, maar dan is de vertraging op voice hoog. Beetje walkie-talkie.

Groot nadeel: batterijverbruik mobiel...

--
Autogas Inside . . .

thuur

WD MyBook World Edition II. Heeft altijd gewerkt zonder omkijken. Na de vakantie (2 weken zonder stroom dus) startte het Book gewoon op maar maakte geen netwerkverbinding (vast IP). Middels de knop uit- en aangeschakeld en werkte weer perfect. Tot gisteravond.... Ik kan de drive niet via de share benaderen (Vista en XP), wel kom ik gewoon via 192.168.ip.ip op de beheerpagina en die meld dat alles OK is. Rebooten helpt niet. Overigens kan Vista het Netwerk niet doorzoeken, normaal zie ik alle computers, nu nog eens m'n eigen laptop.. XP kan wel het Netwerk doorzoeken, maar ziet de MBWE ook niet.

Wie o wie? ???

Workgroup probleem?

Gr :eusa_pray:

elmarconi

--
Autogas Inside . . .

viking_in_shorts

Weet je zeker dat het probleem bij de MyBook ligt? Niet 1 of andere update op de PC's geïnstalleerd?

razorx

Kan je de share wel via het ip adres benaderen?
\\192.xxx.xxx.xxx\sharenaam

Vulk

Ik heb hier ook nog een mooie. Op onze huistuinenkeuken-laptop draait windows XP en wordt outlook gebruikt.
Wekelijks vraagt de pc tijdens het opstarten of ik de berichten van outlook EXPRESS wil archiveren. Ik heb outlook express nooit gebruikt en het programma is zelfs verwijderd (via software--> windows onderdelen). Iemand een idee hoe ik dit weg krijg?

Niks ernstig, maar toch. :)

razorx

Citaat van: Vulk op 06-09-2009 20:01:28
Ik heb hier ook nog een mooie. Op onze huistuinenkeuken-laptop draait windows XP en wordt outlook gebruikt.
Wekelijks vraagt de pc tijdens het opstarten of ik de berichten van outlook EXPRESS wil archiveren. Ik heb outlook express nooit gebruikt en het programma is zelfs verwijderd (via software--> windows onderdelen). Iemand een idee hoe ik dit weg krijg?

Niks ernstig, maar toch. :)
In je internet opties Outlook als standaard mailprogramma selecteren. Onder het tabblad programma's. ;)
Yits

Vulk

Staat op outlook. "Nieuwsgroepen" staat wel op outlook express, maar kan ik wel niet verzetten.