Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Citaat van: Johann op 13-09-2009 20:45:00
Citaat van: razorx op 13-09-2009 20:36:48
Citaat van: Johann op 13-09-2009 20:30:39
ZyXEL's gaan op de bek met alles WDS.
..
Goed om te weten.

Maar ik neem aan dat Misha geen WDS gebruikt.

Is toch WDS als je een andere AP wilt gebruiken om je netwerk door te lussen via wireless ipv kabeltje?
Eh nee.

WDS is het uitbreiden van je netwerk met behulp van een wireless repeater.
Een wireless bridge is eigenlijk alleen maar een wireless "client", met ethernet aansluiting.

Als Misha inderdaad die ellende heeft sinds die wireless bridge zou hij kunnen kijken of er een firmware update voor dat apparaat is.

Of misschien doodgewoon een slecht kabeltje waardoor een apparaat gaat "gillen" op het netwerk.

razorx

Op luchthavens is WDS leuk om het bereik te vergroten.
Grootste nadeel is dat je met nieder apparaat dat het signaal naar de volgende repeater doorgeeft de snelheid halveert.
Daarnaast, zal je in dat extended gebied met half duplex zitten. Een ramp voor streaming media.

Vond het leuk dit toe te lichten.

t5karel

Citaat van: killerbee op 13-09-2009 20:06:48
volg deze stappen even Karel meld je daar even aan en ik help je graag verder  ;D ;D
Heb het huftertje al vernietigt hoor :evil:
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

thuur

Citaat van: thuur op 07-09-2009 23:10:30
Gaf geen oplossing. Computer tig keer opnieuw opgestart en tenslotte de MBWE maar uit/aangezet.

Werkt weer ???

En ligt er weer uit >:( :eusa_wall:

Ik zie dat ik op alle PC's de werkgroep 'ABC' heb, en op de MBWE 'AbC'. Ik kan deze naam niet wijzigen (ook niet naar iets compleet anders) en ik kan er niets over vinden via Google of de supportpagina's van wdc.com ???

Iemand met WfW 3.11 ervaring? :eusa_pray:

Gr :eusa_wall:

pwassink

Citaat van: thuur op 14-09-2009 00:46:54
Gaf geen oplossing. Computer tig keer opnieuw opgestart en tenslotte de MBWE maar uit/aangezet.

Werkt weer ???

Ik zie dat ik op alle PC's de werkgroep 'ABC' heb, en op de MBWE 'AbC'. Ik kan deze naam niet wijzigen (ook niet naar iets compleet anders) en ik kan er niets over vinden via Google of de supportpagina's van wdc.com ???

Gr :eusa_wall:

wfw / 311 werkt nog niet met encrypted passwords,  is ergens met een servicepack op 95/98 begonnen
is dat mogelijk de reden ?
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

thuur

Citaat van: pwassink op 14-09-2009 00:49:50

Werkt weer ???

wfw / 311 werkt nog niet met encrypted passwords,  is ergens met een servicepack op 95/98 begonnen

Ik werk ook niet met passwords op mijn intranet (ja, zone aangegeven in Vista en XP). Ik denk dat er iets misgaat met het opzetten van de workgroup, tenslotte bestaan deze niet echt maar worden door Windows 'gemaakt'.

Ik vraag me af hoe ik nu mijn MBWE zo gek krijg om een andere workgroup naam te accepteren ???

Gr :-\

pwassink

Citaat van: thuur op 14-09-2009 00:54:23
Citaat van: pwassink op 14-09-2009 00:49:50

Werkt weer ???

Ik werk ook niet met passwords op mijn intranet (ja, zone aangegeven in Vista en XP). Ik denk dat er iets misgaat met het opzetten van de workgroup, tenslotte bestaan deze niet echt maar worden door Windows 'gemaakt'.

Ik vraag me af hoe ik nu mijn MBWE zo gek krijg om een andere workgroup naam te accepteren ???

Gr :-\

Als dat ding intern op samba draait even via de achterdeur kijken wat er in de smb.conf file staat geen optie ?
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

thuur

Geen idee. Die hele hack site werkt niet bij mij. Wat een gepruts weer met commandotjes en tekstfile-tjes ::) De jaren 70 hebben we echt gehad..
http://mybookworld.wikidot.com/first-steps-with-mbwe

Gr :eusa_snooty:

edit: niet om je goede bedoelingen af te vallen, maar ik zit me echt gruwelijk te ergeren hier >:(

viking_in_shorts

En even de andere kant op: alle PC's in workgroup AbC zetten?

thuur

Citaat van: viking_in_shorts op 14-09-2009 09:35:53

Heb ik zeker aan gedacht, maar mijn voorkeursnaam ligt op ABC. Daarbij: wat als ik straks een hele andere werkgroepnaam wil? Hoe krijg ik die MFBWE dan zo gek? Moet ik eerst in een bepaalde groep zitten?

Gisteravond trouwens stekker eruit gejast en erin gepropt. Je raad het al: het werkt weer gewoon :eusa_wall:

Ik denk dat Samba niet goed werkt of blijft hangen want de drive blijft perfect benaderbaar via IP. Ook de oplossingen op de hacksites gaan over het herstarten van Samba. Dat is zeker Linuxgepruts?

viking_in_shorts

Citaat van: thuur op 14-09-2009 12:46:10

Heb ik zeker aan gedacht, maar mijn voorkeursnaam ligt op ABC. Daarbij: wat als ik straks een hele andere werkgroepnaam wil? Hoe krijg ik die MFBWE dan zo gek? Moet ik eerst in een bepaalde groep zitten?

Nee, dat was onderdeel van troubleshooting: eerst zoeken wat het probleem is, dan pas zoeken naar de oplossing.

Gisteravond trouwens stekker eruit gejast en erin gepropt. Je raad het al: het werkt weer gewoon :eusa_wall:

Ik denk dat Samba niet goed werkt of blijft hangen want de drive blijft perfect benaderbaar via IP. Ook de oplossingen op de hacksites gaan over het herstarten van Samba. Dat is zeker Linuxgepruts?

Samba ken ik al sinds Unix, dus dat is volgens mij geen linuxgepruts. Misschien helpt een ge-automatiseerde reboot (=als het softwarematig / scriptmatig kan) niet mooi, maar misschien wel een werkende oplossing?

thuur

Citaat van: viking_in_shorts op 14-09-2009 12:54:13

Nee, dat was onderdeel van troubleshooting: eerst zoeken wat het probleem is, dan pas zoeken naar de oplossing.

Samba ken ik al sinds Unix, dus dat is volgens mij geen linuxgepruts. Misschien helpt een ge-automatiseerde reboot (=als het softwarematig / scriptmatig kan) niet mooi, maar misschien wel een werkende oplossing?

Ah, ok. Ik ga meteen de PC's op AbC zetten. Rebooten doe ik vanavond wel. Moet ik de MBWE ook nog rebooten dan?

Helaas, het is helemaal dichtgetimmerd. Ik kan zelfs niet inloggen op commandline niveau, daarvoor moet ik een illegale firmware update forceren, en dan moet ik nog tientallen instellingen maken op een OS waar ik geen kaas van wil eten.

Ik ga lang genoeg mee om te weten dat periodieke reboots geen oplossing zijn maar wel heel veel ellende kunnen wegnemen. Vooral op het vlak van memory leaks en andere dingen veroorzaakt door falende programmeurs.

Gr ;)

elmarconi

Citaat van: thuur op 14-09-2009 01:18:36
Geen idee. Die hele hack site werkt niet bij mij. Wat een gepruts weer met commandotjes en tekstfile-tjes ::) De jaren 70 hebben we echt gehad..

Ik bespeur wat weerstand...

Ik vermoed dat eea te maken heeft met de zgn Domain Master Browser Election, een nogal obscuur proces: http://onlamp.com/pub/a/onlamp/excerpt/samba_chap7/index2.html, doorscrollen naar Browser Elections.

Oplossing: Je MBWE Master Browser laten spelen...

--
Autogas Inside . . .

thuur

Citaat van: elmarconi op 14-09-2009 13:08:29

Citaat van: thuur op 14-09-2009 01:18:36

Ik bespeur wat weerstand...

Ik vermoed dat eea te maken heeft met de zgn Domain Master Browser Election, een nogal obscuur proces: http://onlamp.com/pub/a/onlamp/excerpt/samba_chap7/index2.html, doorscrollen naar Browser Elections.

Oplossing: Je MBWE Master Browser laten spelen...

Ik ben niet bang om ergens in te duiken en wat geavanceerde instellingen te wijzigen. Ik weet wel dat ik -mocht het later nodig zijn- bij storingszoeken geen flauw benul meer heb van wat ik heb gewijzigd. Maw. daarna is het dus hopen dat ie het goed blijft doen anders is het terug naar start...

Ik zal je link doorlezen. Je bent trouwens welkom om het even te komen instellen :D
Ik heb fris, koffie, bier, voedsel, muziek, ....

Gr :eusa_pray:

viking_in_shorts

@elmarconi: nbtstat / net view gaat toch niet meer werken op het moment dat de connectivity via dns weg is?