Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

Joeri

Citaat van: Vulk op 08-12-2009 19:45:07
Dan moet de pc waar de printer aanhangt altijd draaien om te kunnen printen. Als ik de printer rechtstreeks aan de router hang kan ik printen van gelijk waar vanop gelijk welke pc.
Aan een NAS kan je vaak een usb printer hangen, aan die Dlink ook. Die shared hem dan in je netwerk. Handig!  :eusa_dance:
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

Daf46

Tipje (voor mensen met Vista en Outlook met "gigantische" veel mails):

Mijn Vista laptopje was de laatste tijd van het slome type. Een blik op het taakbeheer toonde mij dat de SearchIndexer.exe nogal wat processortijd opslokte.

Enig zoeken (Google) leerde me dat het indexeren van de Outlook mailbox erg traag wordt als deze zeer groot is (zowel de mails als de attachments worden geïndexeerd).

Ik heb de optie indexeren van Outlook uitgeschakeld en nu is de laptop terug redelijk snel (Configuratiescherm -> Opties voor indexeren).

Nadeel van deze ingreep is uiteraard dat als je zoekt via windows je geen resultaten meer vind uit je Outlook mailbox (vindt ik niet erg). Zoeken in outlook zelf werkt wel nog normaal.

Vulk

Citaat van: Daf46 op 10-12-2009 10:09:38
Tipje (voor mensen met Vista en Outlook met "gigantische" veel mails):

Mijn Vista laptopje was de laatste tijd van het slome type. Een blik op het taakbeheer toonde mij dat de SearchIndexer.exe nogal wat processortijd opslokte.

Enig zoeken (Google) leerde me dat het indexeren van de Outlook mailbox erg traag wordt als deze zeer groot is (zowel de mails als de attachments worden geïndexeerd).

Ik heb de optie indexeren van Outlook uitgeschakeld en nu is de laptop terug redelijk snel (Configuratiescherm -> Opties voor indexeren).

Nadeel van deze ingreep is uiteraard dat als je zoekt via windows je geen resultaten meer vind uit je Outlook mailbox (vindt ik niet erg). Zoeken in outlook zelf werkt wel nog normaal.

Doet windows XP ook al met de juiste updates.

FRANQ

Hoi,

Ik heb hier een tekening op de computer staan met een installatieschema.
Hierin heb ik in 3 layers de huidige situatie, optie 1 en optie 2 getekend over een basistekening heen.

Nu heb ik onderin 1 tabblad gemaakt met een viewport en deze 2x gekopieerd (dus 3 tabbladen met elk 1 viewport).
Vervolgens wil ik in elke viewport een basistekening met een van de 3 layers erover.

Als ik dit nu doe, en stel bij het tweede tab een andere layer in, dan is in het eerste tab ook de layer veranderd.
Hoe voorkom ik dit?

alvast bedankt voor het meedenken.

mvg
frank
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

heutink

Het makkelijkst is om de layout te maken met de onderlegger. En voor elke print de juiste layer aan te zetten. Dit kan in dezelfde layout.
;D
Nathan op bezoek bij mij
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

rogerV701998

Zijn er nog meer Ziggo gebruikers met e-mail problemen of ben ik de enige?

Gr. roger

Domaso

Citaat van: rogerV701998 op 16-12-2009 21:04:22
Zijn er nog meer Ziggo gebruikers met e-mail problemen of ben ik de enige?

Gr. roger

Werkt hier niet goed op dit moment. Hoofdaccount kan ie niet "vinden".

Edit: Van 5 accounts bij Ziggo kan ie er 4 (incl hoofdaccount) niet "vinden".
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

rogerV701998

Van de 2 accounts hier werkt er eentje (de mijne >:() niet.

reneetje

Hier is het ook k@t  met peren ....... :-\ ::)

Zowel prive als zakelijk........... :eusa_wall:
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Hans Duiven

Is dit wat?

Ik heb een draadloos netwerk en ben het fikken van DVD's een beetje beu  ;D

Hans

Marc O.

Dit specifieke apparaat ken ik niet. Heb zelf de Popcorn Hour C-200 en da's echt een super ding. Was het branden van DVD'tjes inderdaad ook meer dan beu ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

elmarconi

Toevallig, heb vandaag net flink liggen googlen op een vergelijkbaar apparaat dat a.s. dindag bij de Aldi ligt:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1384191/last
http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_52/OFF01.SHTML

Actief forum: http://emtec.mhdworld.com/modules/newbb/viewforum.php?forum=17
Grote minpunt volgens de guru's: 1080i ipv 1080p.

Realtek RTD1262PA chipset:
http://www.samenkopen.net/action_topic/761122/715824/3427850#3427850

Die IAMM lijkt me Frans, net als die emtec/fantec/ACRyan van de Aldi.

Chipset (REALTEK RTD 1282) volgens URL hieronder.
http://www.homecine-compare.com/lecteur-IAMNTR63L1TO-IAMM-NTR-63L-1-To.htm

Die Aldi aanbieding zit wel WiFi -stick, 1Tb en een bende kabels bij...

Ik ben ook wel gecharmeerd van hackable firmware. Leuk speelgoed voor de kerstdagen...
--
Autogas Inside . . .

Hans Duiven

Ik heb hierboven de link nog even aangepast.

Hans

viking_in_shorts

Mn vader heeft een Slim-Form-Factor desktop van Dell.
Aangezien hij nogal wat USB apparaten heeft die allemaal tegelijkertijd aangesloten moeten zijn (?) is er een tekort aan physieke USB poorten. Ben dus op zoek naar een USB kaart, maar dan in "low-profile"formaat.

Ik heb een dergelijke kaart in Zweden gevonden: kan iemand mij een tip geven waar ik zoiets in NL zou kunnen vinden? Volgens mn vader is hij bij een aantal winkels (zoals dixons) niet geholpen. Ik weet ondertussen niet meer wat de juiste adresjes in Nederland zijn .. :eusa_shifty:

(voor de zekerheid: het gaat dus om het kleine ijzertje)

Reitse

Je hebt ook van die externe kastjes met een hoop USB-aansluitingen. Is dat niks?