Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

Piere

Citaat van: Hans Duiven op 22-12-2009 21:47:35
Opera is vrij onbekend maar is meer een internetsuite.
Ben ik nu aan het uitproberen. Lekker snel, goed instelbaar en compatibel. Even wennen...

Ik ben er heel tevreden over, gebruik'm al een dik jaar
En na enkele maanden ken je echt alle 'snelkoppelingen' en werk je veel sneller dan dat je iedere keer op al die knopjes moet klikken ;)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

thuur

IE8 kan maar 20% aan van de internet standaards

Bron?

Als je zo groot bent als Microsoft (met dito marketing) dan kun je je veroorloven zelf standaards te verzinnen. Anders wacht je gewoon af, dan word je het defacto.

Citeer
PDFje browserveiligheid

Als 90% van de wereld in een Volvo rijdt, dan weet het dievengilde echt wel binnen no-time alle nieuwe modelletjes te openen en starten zonder dat je het in de gaten hebt. B-merken zijn dan niet interessant om te kraken.

Gr 8)

Hans Duiven

Citaat van: thuur op 22-12-2009 22:40:00
IE8 kan maar 20% aan van de internet standaards

Bron?

Als je zo groot bent als Microsoft (met dito marketing) dan kun je je veroorloven zelf standaards te verzinnen. Anders wacht je gewoon af, dan word je het defacto.

Citeer
PDFje browserveiligheid

Als 90% van de wereld in een Volvo rijdt, dan weet het dievengilde echt wel binnen no-time alle nieuwe modelletjes te openen en starten zonder dat je het in de gaten hebt. B-merken zijn dan niet interessant om te kraken.

Gr 8)

Bron: ComputerIdee van vorige week dacht ik.

Het klopt natuurlijk dat B-merken niet interessant zijn om te kraken, maar Safari is gezien zijn kleine marktaandeel wel flink lek.

Neemt niet weg dat ik toch thuis (ben nu aan het werk) Opera een kans ga geven.
Maar goed, dit hoort eigenlijk thuis in het ict hoekje.  :evil:

Hans

Vulk

Opera is vrij goed ja, gebruik vooral de "mouse gestures".

Persoonlijke heb'k na jaren experimenteren ontdekt dat IE (zeker versie 8) lang niet slecht is.

Nu we toch over browsers bezig zijn, nog één vraag. Het gaat over IE8.

Als ik op een link klik of of naar één van mijn favorieten ga via het menu, dan opent hij die pagina in hetzelfde venster. Echter als ik op één van mijn favorieten klik in de favorieten balk, dan opent hij een nieuw tabblad/pagina. Ik zou willen dat hij dit opent in het huidige venster. Is dit mogelijk?

Vulk

Citaat van: Vulk op 23-12-2009 07:16:52

Persoonlijke heb'k na jaren experimenteren ontdekt dat IE (zeker versie 8) lang niet slecht is.

Als ik op een link klik of of naar één van mijn favorieten ga via het menu, dan opent hij die pagina in hetzelfde venster. Echter als ik op één van mijn favorieten klik in de favorieten balk, dan opent hij een nieuw tabblad/pagina. Ik zou willen dat hij dit opent in het huidige venster. Is dit mogelijk?

Omdat het "ik zie niet wat ik typ" topic wegzakt zal ik het maar hier plaatsen (waar het thuishoort).

-D©©©L-

viking_in_shorts

Vulk

Citaat van: Vulk op 23-12-2009 13:23:51
Citaat van: Vulk op 23-12-2009 07:16:52

Omdat het "ik zie niet wat ik typ" topic wegzakt zal ik het maar hier plaatsen (waar het thuishoort).

En hiermee opgelost. :)
Probleem hiermee opgelost:

http://www.ie7pro.com/

Vulk

Volgend IT-probleem:

Een tijdje terug heb ik naar volle tevredenheid windows 7 geinstalleerd op mijn laptop.

Minor drawback: er bestaat geen videokaartdriver voor mijn videokaart in windows 7 (Intel® 82852/82855 ). In apparaatbeheer gooit hij die uit (vind geen driver) en installeert hij een generieke driver bij beeldschermapparaten.

Op het internet vind je her en der oplossing hiervoor die bij sommige werken en bij anderen niet. Ik dus wat geklooid, met als resultaat dat die generische driver er ook niet meer staat.

Niet echt een probleem daar alles werkt afgezien van mijn slaapstand, die werkt niet meer. Dus als er daar iemand een oplossing voor heeft is dat al geweldig.

Mocht er nog iemand een oplossing weten om toch een werkende driver te installeren, dan is dat ook welkom ( dan werkt mijn hibbernate ook).

Daf46

Citaat van: Vulk op 24-12-2009 08:52:52
Volgend IT-probleem:

Een tijdje terug heb ik naar volle tevredenheid windows 7 geinstalleerd op mijn laptop.

Minor drawback: er bestaat geen videokaartdriver voor mijn videokaart in windows 7 (Intel® 82852/82855 ). In apparaatbeheer gooit hij die uit (vind geen driver) en installeert hij een generieke driver bij beeldschermapparaten.

Op het internet vind je her en der oplossing hiervoor die bij sommige werken en bij anderen niet. Ik dus wat geklooid, met als resultaat dat die generische driver er ook niet meer staat.

Niet echt een probleem daar alles werkt afgezien van mijn slaapstand, die werkt niet meer. Dus als er daar iemand een oplossing voor heeft is dat al geweldig.

Mocht er nog iemand een oplossing weten om toch een werkende driver te installeren, dan is dat ook welkom ( dan werkt mijn hibbernate ook).
Maar op welke driver draait ie nu dan ? En haal je dan resoluties boven de 800x600 (of 1024x768)?

Vulk

Zo ziet het er nu uit.

Merk op dat de groep "beeldschermadapters" verdwenen is. Geen idee op welke driver hij nu draait. Native res van m'n scherm is 1024 x 768 (12" laptop) en dat lukt probleemloos. Scrollen enzo gaat ook vloeiend.

Vroeger kon ik oudere games draaien (met die generieke driver) zoals age of empires en consoorten, want nu niet meer lukt. Op zich niet erg, maar het gemis aan de slaapstandfunctie is vrij hinderlijk.

Vulk

Ok, er is vooruitgang. Ik krijg de driver geïnstalleerd met deze truc, maar als ik reboot gooit hij deze er weer uit. Kan je windows dwingen om toch deze driver aan te houden?

Citaat van: sevenforums.com
Try installing it this way; When I downloaded the driver from Gateway and ran it, it made a folder C:\cabs\9522919
Go to Device manager click on your device, select Update driver and point windows to above folder where it should find and with a bit of luck install the driver

thuur

Citaat van: thuur op 01-12-2009 00:00:30
Citaat van: thuur op 21-11-2009 10:15:42
Na een restart na een BSOD (BAD POOL CALL), krijg ik meteen bij het inloggen een BSOD met de melding:
Attempt to write to read only memory. ???

Geheugenmodules eruit getrokken, schoongemaakt met alcohol en weer erin gepropt. Tot nu toe stabiel..

En weer een BSOD: Memory Management. Kwadranten zijn gebleven, echter zijn er nu maar 2 gevuld.

Geheugenmodule ligt naast me. Lekker, Vista op een halve gig.... :-X

Sindsdien geen BSOD meer gehad. Heeft het nog zin om de geheugenmodules te wisselen, schoon te maken, solderen, ...
Of gewoon retour Kingston voor RMA?

Gr :-\

haasje

Je kunt proberen om de contacten schoon te maken met een gum (uiteraard daarna niet meer aanraken). Mijn ervaring is dat je contacten dan beter schoon zijn als met alcohol.

thuur

Citaat van: thuur op 25-12-2009 13:07:06
Citaat van: thuur op 01-12-2009 00:00:30
Citaat van: thuur op 21-11-2009 10:15:42
Na een restart na een BSOD (BAD POOL CALL), krijg ik meteen bij het inloggen een BSOD met de melding:
Attempt to write to read only memory. ???

Geheugenmodules eruit getrokken, schoongemaakt met alcohol en weer erin gepropt. Tot nu toe stabiel..

En weer een BSOD: Memory Management. Kwadranten zijn gebleven, echter zijn er nu maar 2 gevuld.

Geheugenmodule ligt naast me. Lekker, Vista op een halve gig.... :-X

Sindsdien geen BSOD meer gehad. Heeft het nog zin om de geheugenmodules te wisselen, schoon te maken, solderen, ...
Of gewoon retour Kingston voor RMA?

Citaat van: haasje op 25-12-2009 13:46:55
Je kunt proberen om de contacten schoon te maken met een gum (uiteraard daarna niet meer aanraken). Mijn ervaring is dat je contacten dan beter schoon zijn als met alcohol.

Helaas, 1 dag goed kunnen werken, net weer 2 BSODs :-\

Dat wordt terugsturen :(

Gr :-[