Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

viking_in_shorts

Booten van USB stikkie?

Hoe zit 't met de accu? Elke laptop heeft overigens een reserve batterijtje waardoor de tijd etc. vastgehouden wordt: misschien is die leeg en dan krijg je ook van dit soort problemen. Weet niet of die makkelijk te vervangen is bij jou acer, maar probeer er maar s naar te zoeken.

Marc O.

En dan eentje die past in het rijtje van sleutelblunders: In het inwendige van die laptop dacht ik een mooie grote ronde zilverkleurige resetknop te zien. Dus ik die knop indrukken. Blijkt het een luidspreker te zijn! :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_whistle:
...The Nile isn't just a river in Africa...

Marc O.

Citaat van: viking_in_shorts op 30-01-2010 17:56:56
Booten van USB stikkie?

Hoe zit 't met de accu? Elke laptop heeft overigens een reserve batterijtje waardoor de tijd etc. vastgehouden wordt: misschien is die leeg en dan krijg je ook van dit soort problemen. Weet niet of die makkelijk te vervangen is bij jou acer, maar probeer er maar s naar te zoeken.

Ja, die had ik ook al proberen te vinden, maar dat kreng (laptop dus) zit zo onmogelijk in elkaar geschroefd dat die niet zichtbaar is zonder een heleboel enge onderdeeltjes los te schroeven.

Misha

Geheugen kan:

Lijkt meer op grafische kaart/chip  of een printbreukje.
wat zit er voor grafische chip in ? ATI toevallig ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Marc O.

Ja, ATI inderdaad.

Misha

Citaat van: Marc O. op 30-01-2010 18:53:39
Ja, ATI inderdaad.

Veel gezeik gehad met afbrandende ATI's in Dell computers.  Geheugen kapot/labiel door langdurige oververhitting of de core zelf beschadigd. In een reeks van 7 'pc's 5 kapot gehad met de verschijnselen die jij beschrijft.

Allemaal keurig onder garantie vervangen, maar was voor mij toch een reden om weer op Nvidia over te stappen.

Marc O.

Citaat van: Misha op 30-01-2010 18:58:39
Ja, ATI inderdaad.

Veel gezeik gehad met afbrandende ATI's in Dell computers.  Geheugen kapot/labiel door langdurige oververhitting of de core zelf beschadigd. In een reeks van 7 'pc's 5 kapot gehad met de verschijnselen die jij beschrijft.

Allemaal keurig onder garantie vervangen, maar was voor mij toch een reden om weer op Nvidia over te stappen.

Ben zelf ook geen liefhebber van ATI en heb in mijn eigen laptop idd ook Nvidia. Maar vrouwlief wilde 6 jaar geleden persé die Acer. Maarja, ben eigenlijk al lang blij dat ie het 6 jaar heeft uitgehouden.

Misha

Citaat van: Marc O. op 30-01-2010 19:02:27
Ja, ATI inderdaad.

Ben zelf ook geen liefhebber van ATI en heb in mijn eigen laptop idd ook Nvidia. Maar vrouwlief wilde 6 jaar geleden persé die Acer. Maarja, ben eigenlijk al lang blij dat ie het 6 jaar heeft uitgehouden.
Inderdaad !
Jouw laptop naar je vrouw toe dus, en zelf een nieuwe kopen.

Marc O.

Citaat van: Misha op 30-01-2010 19:14:21
Citaat van: Marc O. op 30-01-2010 19:02:27
Ja, ATI inderdaad.

Inderdaad !
Jouw laptop naar je vrouw toe dus, en zelf een nieuwe kopen.

Dat was haar voorstel ook ;D

Marc O.

Zou dit iets zijn:
http://www.mycom.nl/Products/View/ASUS%20K70ICTY072V%20%20T4400/264997.aspx

Ben eigenlijk wel gecharmeerd van Asus en de prijs lijkt me alleszins redelijk.

razorx

Ja, ATI inderdaad.

Troost je, Nvidia heeft hetzelfde gehad.

Wat de laptop betreft: Open maken, connectortjes voorzichtig vastzetten.
Wees extra voorzichtig met het flexband en de connectortjes daarvan.

Even ander geheugen proberen.

Wireless netwerkkaartje er uit.

Helpt dat allemaal niet: Accepteer je verlies.
Niet in de BIOS komen is een hardware probleem.

viking_in_shorts

Eigenlijk is dit een "leuk filmpje" maar je moet wel iets van PC's afweten om 't te waarden voor wat het is :D

http://www.youtube.com/watch?v=SXmv8quf_xM

FGG

Even een vraagje over compatibiliteit:

Ik wil dit jaar overstappen van een Windows PC (Vista) naar een iMac. Kan ik mijn bestaande bestanden gewoon overzetten? Ik heb 2 externe HD's waarop al mijn bestanden staan, een groot deel daarvan in ZIP-formaat. Kan ik die HD's gewoon aan de iMac hangen en pompen maar?
Geldt hetzelfde voor CD's en DVD's met data?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

pwassink

Citaat van: FGG op 05-02-2010 13:33:53

Ik wil dit jaar overstappen van een Windows PC (Vista) naar een iMac. Kan ik mijn bestaande bestanden gewoon overzetten? Ik heb 2 externe HD's waarop al mijn bestanden staan, een groot deel daarvan in ZIP-formaat. Kan ik die HD's gewoon aan de iMac hangen en pompen maar?

Jij noemde jezelf toch It'er en maakt een lang en weloverwogen een overstap naar Mac ?  :eusa_whistle:

Wat denk je zelf nu, dat elke mac gebruiker niet in staat is om windhoos gebaseerde schijven en fileformaten aan te kunnen ,
nee toch hoop ik ?  :eusa_shhh:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

FGG

Citaat van: pwassink op 05-02-2010 13:38:16
Citaat van: FGG op 05-02-2010 13:33:53

Jij noemde jezelf toch It'er en maakt een lang en weloverwogen een overstap naar Mac ?  :eusa_whistle:

Ik ben IT-er maar ik zie even niet wat dat er mee te maken heeft. Mijn broer werkt bij peugeot maar rijdt Mercedes. Kan ook niet, zeker?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: