Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

Hans Duiven

Citaat van: pwassink op 05-02-2010 13:38:16
Citaat van: FGG op 05-02-2010 13:33:53
Even een vraagje over compatibiliteit:

Ik wil dit jaar overstappen van een Windows PC (Vista) naar een iMac. Kan ik mijn bestaande bestanden gewoon overzetten? Ik heb 2 externe HD's waarop al mijn bestanden staan, een groot deel daarvan in ZIP-formaat. Kan ik die HD's gewoon aan de iMac hangen en pompen maar?
Geldt hetzelfde voor CD's en DVD's met data?

Jij noemde jezelf toch It'er en maakt een lang en weloverwogen een overstap naar Mac ?  :eusa_whistle:

Hahahahaaa! Touché! En het weekend is nog niet eens begonnen  :evil:

FGG

Citaat van: Hans Duiven op 05-02-2010 13:43:54
Citaat van: pwassink op 05-02-2010 13:38:16

Ik wil dit jaar overstappen van een Windows PC (Vista) naar een iMac. Kan ik mijn bestaande bestanden gewoon overzetten? Ik heb 2 externe HD's waarop al mijn bestanden staan, een groot deel daarvan in ZIP-formaat. Kan ik die HD's gewoon aan de iMac hangen en pompen maar?

Jij noemde jezelf toch It'er en maakt een lang en weloverwogen een overstap naar Mac ?  :eusa_whistle:

Hahahahaaa! Touché! En het weekend is nog niet eens begonnen  :evil:

Ik snap 't nog steeds niet. Bij jou hangen thuis ook de defibrilattoren (of is 't defibrillators) aan de muur omdat je op een ambulance rijdt? ???

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Hans Duiven

Eu, ja! Ik zou anders geen bezoek durven ontvangen Florian.

Goed weekend en laat je niet opnaaien  ;D

Met name deze quote maakte mij aan het lachen: Jij noemde jezelf toch It'er en maakt een lang en weloverwogen een overstap naar Mac ?  

Ik mag toch aannemen dat je dan wel hebt gekeken naar het OS en de daarbij behorende architectuur toch?

Hans

FGG

Citaat van: Hans Duiven op 05-02-2010 13:46:52
Goed weekend en laat je niet opnaaien  ;D

Ik niet meer. ;)

Citaat van: Hans Duiven op 05-02-2010 13:46:52Ik mag toch aannemen dat je dan wel hebt gekeken naar het OS en de daarbij behorende architectuur toch?

Nope, geen verstand van. Ik vind ze er vreselijk gelikt uitzien, hoor goede verhalen en Windows, m.n. Vista, heeft me teveel onhandigheden.

Hans Duiven

Citaat van: FGG op 05-02-2010 14:04:38
Goed weekend en laat je niet opnaaien  ;D

Ik niet meer. ;)

Citaat van: Hans Duiven op 05-02-2010 13:46:52Ik mag toch aannemen dat je dan wel hebt gekeken naar het OS en de daarbij behorende architectuur toch?

Nope, geen verstand van. Ik vind ze er vreselijk gelikt uitzien, hoor goede verhalen en Windows, m.n. Vista, heeft me teveel onhandigheden.

Nou ik zal eerlijk zijn: De kids hebben dit schooljaar van hun school een MacBook .
En ik zie ze alléén maar op de MacBook's omdat ze daar sneller en beter mee overweg kunnen dan met onze laptops en desktops met Windows 7.
Al staat de pc of laptop aan, dan nog halen ze liever hun MacBook uit de tas om op te starten.....

Ik heb er al wat uurtjes opzitten achter het MacBook, maar ben nog niet geheel wegwijs in die appels. Na een poosje spelen ga ik dan weer achter het oude vertrouwde Windows zitten.    Ik wordt oud...zucht.

Hans

FGG

Ach, ermee werken komt vanzelf. Gaat mij even om mijn data. Daar heb ik nog geen antwoord op.

Haenzel

G I Y B F    ;D

Externe HDD in fat32, geen probleem met zip files.
Externe HDD in NFTS, geen probleem met zip files indien je NFTS for mac 6.0 installeert op je mac.
Of je de zip files en andere data ook daadwerkelijk kunt gebruiken hangt natuurlijk af van het feit of mac daar mee om kan gaan.
Het meeste levert geen problemen op.

Johann

Wat wil je precies dan?

Mac kan gewoon van Wintel schijven lezen en ook wel via netwerk wintel share's mounten. FTP pruttel kun je ook doen.
ZIP kan 't systeem standaard uitpakken.

FGG

Citaat van: Johann op 05-02-2010 14:56:25

Wat wil je precies dan?

Mac kan gewoon van Wintel schijven lezen en ook wel via netwerk wintel share's mounten. FTP pruttel kun je ook doen.

Al mn bestanden worden nu weggeschreven naar een externe HD onder Windows Vista. Kan ik straks met de Mac gewoon die bestanden van diezelfe HD's plukken? MP3's, foto's, PDF's, etc.

Johann

Citaat van: FGG op 05-02-2010 14:59:59
Citaat van: Johann op 05-02-2010 14:56:25

Wat wil je precies dan?

Al mn bestanden worden nu weggeschreven naar een externe HD onder Windows Vista. Kan ik straks met de Mac gewoon die bestanden van diezelfe HD's plukken? MP3's, foto's, PDF's, etc.

Ja FAT32 wil. Anders via netwerk sharen.

Misha

In een extreem geval van nood kan het ding ook Windows draaien.
Gewoon in een Dual boot met Bootcamp. Doet met wat trukerij ook prima WIndows 7.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Johann

Citaat van: Misha op 05-02-2010 15:36:08
Gewoon in een Dual boot met Bootcamp. Doet met wat trukerij ook prima WIndows 7.

Maar dan blijf je het probleem houden dat Mac OS X uit de doos geen NTFS doet.
Makkelijkste is een netwerkje opzetten lijkt mij.

Misha

Citaat van: FGG op 05-02-2010 14:04:38
Goed weekend en laat je niet opnaaien  ;D

Ik niet meer. ;)

OS is in basis een stabiele unix-variant met een erg goede schil erop.
Is MS ook een tijdje mee bezig geweest.

En Vista.. ja, ach... Vista.. ME in een modern jasje. Dos 4.00.. Windows 2000..
Elke zoveel jaar gaat het eens goed mis.

Als je het had overgeslagen  en bij XP was gebleven en direkt naar Win 7 was gestapt had je je een hoop ellende bespaard.

Misha

Citaat van: Johann op 05-02-2010 15:38:02
Citaat van: Misha op 05-02-2010 15:36:08

Maar dan blijf je het probleem houden dat Mac OS X uit de doos geen NTFS doet.
Makkelijkste is een netwerkje opzetten lijkt mij.
Mee eens ja.
Bijvoorbeeld via zo'n behuizing met ingebouwd servertje waar je je schijf in schroeft, kosten ook niets meer deze dagen.

Misha

Ter aanvulling:

http://randytayler.livejournal.com/50595.html

Mooi verhaal, tot in de laatste posts.

Oja, het is niet pro-ms en niet pro-apple.