Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Nou, vanuit je aankoop heb je 1 jaar garantie... maar als zo'n ding 3 jaar oud is zullen ze vast weinig willen doen voor je  :eusa_doh:

Marc O.

Als consument heb je te allen tijde recht op 2 jaar garantie van de verkoper (dus niet de fabrikant of importeur) en daarnaast mag je redelijkerwijs verwachten dat een laptop langer meegaat dan 3 jaar. Heb je een rechtsbijstandverzekering? Zo ja, dan zou ik die inschakelen, anders blijft het een welles-nietes verhaal.
...The Nile isn't just a river in Africa...

verron

Citaat van: )()()sT op 15-06-2010 13:02:20
Citaat van: )()()sT op 03-06-2010 09:50:18
Citaat van: thuur op 03-06-2010 00:31:41
Ik heb niet de specifieke ervaring van Yits, maar het klinkt me als een hitteprobleem :eusa_think:

Durf je het aan om de laptop te openen en met een stofzuigertje de stof weg te halen?

Gr ???

Ik heb hem gisterochtend hier op kantoor aangezet, en toen geforceerd uitgezet (aan/uit knop ingedrukt houden). Toen ging ie dus ook weer eikelen.

Zucht.....

naast die vervelende opstartperikelen (die gelukkig maar heel af en toe voorkomen) weer een ander euvel.
Sinds een weekje of 1,5 lijkt het alsof ik een los contact heb bij de aansluiting van de lader in de behuizing.
Ineens laadt ie niet meer op als de computer aan het lichtnet hangt. Beweeg je met het stekkertje, dan laadt ie wel. Echter, ook gaan (als ie dus niet laadt) de lampjes power on en accu ineens knipperen. Dit duidt toch weer op een hardware-iets  ???

En nog leuker: sinds gisteravond laadt ie dus helemaal niet meer op... De accu is bijna leeg en erna is het dus gedaan  :eusa_wall:

Ik baal er wel van, het ding is net 3 jaar oud. Natuurlijk is dat in computerlevensjaren "oud" maar toch. Van de 365 dagen per jaar staat dat ding er 350 thuis op een vaste plek en toch dit soort onnozele probleempjes waardoor ik hem dadelijk helemaal niet meer kan gebruiken.

Als er een nieuwe moet komen, voor mij geen Acer. Wat zijn de ervaringen met andere (en betaalbare) merken?

Ik zou een HP Probook 4510s nemen. Een professionele laptop met neet iets sterkere onderdelen voor professioneel gebruik en er op gemaakt om dagelijks aan te staan. (heb ook leergeld betaald met een goedkopere laptop) kost +/- 560 euro ex. via officecenter.
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

FelixB

Citaat van: )()()sT op 03-06-2010 09:50:18
Citaat van: thuur op 03-06-2010 00:31:41
Ik heb niet de specifieke ervaring van Yits, maar het klinkt me als een hitteprobleem :eusa_think:

Durf je het aan om de laptop te openen en met een stofzuigertje de stof weg te halen?

Gr ???

Ik heb hem gisterochtend hier op kantoor aangezet, en toen geforceerd uitgezet (aan/uit knop ingedrukt houden). Toen ging ie dus ook weer eikelen.

Zucht.....

naast die vervelende opstartperikelen (die gelukkig maar heel af en toe voorkomen) weer een ander euvel.
Sinds een weekje of 1,5 lijkt het alsof ik een los contact heb bij de aansluiting van de lader in de behuizing.
Ineens laadt ie niet meer op als de computer aan het lichtnet hangt. Beweeg je met het stekkertje, dan laadt ie wel. Echter, ook gaan (als ie dus niet laadt) de lampjes power on en accu ineens knipperen. Dit duidt toch weer op een hardware-iets  ???

En nog leuker: sinds gisteravond laadt ie dus helemaal niet meer op... De accu is bijna leeg en erna is het dus gedaan  :eusa_wall:

Ik baal er wel van, het ding is net 3 jaar oud. Natuurlijk is dat in computerlevensjaren "oud" maar toch. Van de 365 dagen per jaar staat dat ding er 350 thuis op een vaste plek en toch dit soort onnozele probleempjes waardoor ik hem dadelijk helemaal niet meer kan gebruiken.

Als er een nieuwe moet komen, voor mij geen Acer. Wat zijn de ervaringen met andere (en betaalbare) merken?

Ik heb precies dezelfde ervaring met mijn Acer (1703); voor mij ook geen Acer meer, en dat voor zo'n duur ding.
+ vaak kleine reparaties
855R & C70 T5 cabrio automaat

elmarconi

Ineens laadt ie niet meer op als de computer aan het lichtnet hangt. Beweeg je met het stekkertje, dan laadt ie wel. Echter, ook gaan (als ie dus niet laadt) de lampjes power on en accu ineens knipperen. Dit duidt toch weer op een hardware-iets  ???

En nog leuker: sinds gisteravond laadt ie dus helemaal niet meer op... De accu is bijna leeg en erna is het dus gedaan  :eusa_wall:

Kastje open, zoek de voedingsconnector op het mobo, soldeerbout uit het vet, en opnieuw aanbakken.
Dergelijke laptops met een +6 Ampere stroom op een mechanisch belaste pin geven hier bij bosjes de geest.
Commercieel onhaalbaar om te laten repareren, maar mocht je een beetje moed hebben goed te doen. Google: "disassemble guide Acer typenummer"

Eea mits je connector niet half weggebrand is...
--
Autogas Inside . . .

pwassink

Vandaag uit de rommelbak weer eens wat leuks in elkaar geflanst, wat eigenlijk best goed werkt.

Mogelijk dat iemand er wat aan kan hebben, vandaar toch maar een klein verhaaltje erover ..

"Universeel Bruikbare Buiten-Wifi-Paal"  (UBBWP-Mk01a)

Deze is dan zowel bruikbaar in de functie van AccesPoint zowel als normale wifi client-adapter.

Men neme:

Een usb-wifi adapter, vond ik nog ergens in een rommel-lade, ding uitelkaar getrokken en
de "SMD-antenne" die er opgeplakt zat eerst maar eens opgezocht en toen eraf gesoldeerd.

Die was dus echt heeel erg klein  ;)

Print even besnuffeld, aardvlak kaalgemaakt en een N chassisdeel met een stukje semirigid coax opgesnord.
Dat coax-kabeltje aangepeld, de hete kant op de plek van de oude "antenne" en de mantel op het aardvlakje gesoldeerd.
De bestaande behuizing even iets aangepast zodat de externe antenne-aansluiting erdoor kon en weer dichtgeplakt.

Dat ziet er dan dus ongeveer zo uit :

Verder gedoken in de rommelbak en nog een wifi rondstralertje gevonden wat ooit ergens overgebleven was,
wel 3 Dbi versterking op 2.4 Ghz volgens meneer Cushcraft die hem ooit maakte.
Dat alles op een stok gemaakt tijdelijk kaal gewoon even om te proberen, en die met een lijmtang
even buiten aan de deur gehangen, verduld, werkt helemaal niet verkeerd eigenlijk,
ik ontvang ineens > 25 Accesspoints gewoon in de achtertuin
(dit was met hetzelfde stokje op dezelfde plek met interne antenne van het stokje precies 4 )  ;D

Testopstelling:

Het geheel komt uiteindelijk nog in een stuk van die witte, rechthoekige luchtkanaalpijp,
deze dempt namelijk veel minder dan het nog goedkopere en beter verkrijgbare grijs pvc..  

Bruikbaar op alle plekken waar je net even wat bereik tekort komt, denk aan camping, tuin en dergelijke.
Of en dat is bij sommige usb-sticks van Canyon het geval, ze zijn ook als Acces-Point bruikbaar,
dus je kan er ook een tijdelijk netwerk (club, sport-toernooi, evenement) of een extra opstappunt mee maken
op je prive netwerk als je er een (windhoos)pc aanhangt ..

Tijd voor een biertje ..

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

razorx

Een heel leuke,

Ook die Cushcraft antenne.
Die laatste is wel iets voor ons. Nu is het signaal in de tuin nog net te zwak om met de laptop TV te kijken.

Ennuh: Proost!

V70R-obert

Weet iemand ook of het nieuwe programma van Microsoft: 'Microsoft Security Essentials' een volledige en betrouwbare anti-virus software is? Tot op heden maak ik gebruik van McAfee, deze moet ik nu verlengen voor €57,- en dit wil ik eigenlijk niet McAfee maakt onze computer trager en zorgt zelfs voor 'kraken' op de harde schijf. Wanneer Micosoft Security Essentials niet goed (genoeg) is, heeft iemand een tip voor een goed werkend anti-virus software?

confruo

Ik denk dat Micosoft Security Essentials een prima alternatief is.  Ik gebruik het zelf ookl, het is weer terug naar alleen antivirus, en geen suite met firewall etc.  Voor de thuisgebruiker een prima middel denk ik.

Misha

Citaat van: confruo op 20-06-2010 11:41:46
Ik denk dat Micosoft Security Essentials een prima alternatief is. 
Helemaal mee eens. Detectie is gewoon goed, kost niets, en gebruikt weinig resources.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

zyra

AVG of Eset NOD is nog beter ;) AVG kun je gratis downloaden, NOD kan ik je wel aan helpen ;)

Vulk

AVG was beter, maar is tegenwoordig ook al minder. NOD kost geld of je moest het illegaal gaan doen, maar dat is ook maar zo zo.
Microsoft heeft momenteel het beste in huis denk ik. Binnen een half jaar kan dat zomaar eens anders zijn.

zyra

ik draai inderdaad illegale NOD, werkt prima, nooit geen gezeur en updaten werkt ook prima :)

rogerV701998

Na een laptopcrash overgestapt van Vista naar Windows 7. Ik had op Vista Norton 360 draaien inclusief de optie om reclameboodschappen te onderdrukken. Nu heb ik Norton 360 4.0 voor Windows 7 waar deze optie niet meer op zit.

Even los van de keuzes voor Windows en Norton... Zijn er reclame onderdrukkers (addblockers en/of popupblockers) te downloaden en zo ja hebben jullie dan wellicht een link voor mij?

Alvast dank.

viking_in_shorts

Citaat van: rogerV701998 op 21-06-2010 18:50:58
Na een laptopcrash overgestapt van Vista naar Windows 7. Ik had op Vista Norton 360 draaien inclusief de optie om reclameboodschappen te onderdrukken. Nu heb ik Norton 360 4.0 voor Windows 7 waar deze optie niet meer op zit.

Even los van de keuzes voor Windows en Norton... Zijn er reclame onderdrukkers (addblockers en/of popupblockers) te downloaden en zo ja hebben jullie dan wellicht een link voor mij?

Alvast dank.

In FF zit er 1 waar ik vaker van hoor: adblocker.
Geen aandelen, geen ervaring.