Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

Hans Duiven

Citaat van: FGG op 30-08-2010 15:39:58
Citaat van: thuur op 30-08-2010 14:28:27
De meeste Volvo rijders vinden het een probleem als een dashboardlampje uitvalt na 359.000km. Kwestie van een andere standaard lijkt me.

Dat zou dan voor de Apple ook wel eens kunnen gelden. ::)

Citaat van: thuur op 30-08-2010 14:28:27
Citaat van: thuur op 30-08-2010 12:47:20
Google:
Problem MyBook Apple: ca. 1.500.000 hits.
Problem MyBook Windows: ca. 1.750.000 hits.
Citaat van: FGG op 30-08-2010 14:04:37
problems apple imac: 473.000 hits
problems pc windows: 392.000.000 hits :eusa_sick:

imac is een besturingssysteem?

Nee, Apple wel?

Hoe dan ook. Tot nu toe is mijn ervaring meer dan positief, zeker t.o.v. PC's met een Windows besturingssysteem.

Besturingssysteem niet meegenomen in de beoordeling, kom ik na één jaar gebruik van twee macbooks helaas tot de conclusie dat die dingen zeerzeker niet onfeilbaar zijn. Wát een hardware problemen hebben mijn kids gehad...Harddisk kapot, oververhitting, toetsenbord-defecten, vastlopers, geen onbeschreven CD's accepteren etc.

Ik was in het begin al zo enthousiast dat ik ook over zou gaan naar een mooie iMac, maar ik  bedenk mij nog wel even een x of drie.

Hans

FGG

Citaat van: Hans Duiven op 30-08-2010 16:35:20
Besturingssysteem niet meegenomen in de beoordeling, kom ik na één jaar gebruik van twee macbooks helaas tot de conclusie dat die dingen zeerzeker niet onfeilbaar zijn. Wát een hardware problemen hebben mijn kids gehad...Harddisk kapot, oververhitting, toetsenbord-defecten, vastlopers, geen onbeschreven CD's accepteren etc.

Ik was in het begin al zo enthousiast dat ik ook over zou gaan naar een mooie iMac, maar ik  bedenk mij nog wel even een x of drie.

Er is natuurlijk wel degelijk een verschil tussen een MacBook en een iMac. En ik zie voornamelijk hardwareproblemen in je post.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

pooh

onfeilbaarheid is in de hele ICT sector een hard to find spec, dus dat zal bij Apple ook niet anders zijn.
Neemt niet weg dat het merendeel van de Apple producten goed in elkaar zitten, iets wat ik van heel veel pc fabrikanten niet kan zeggen. (en nu is zelfs Lenovo afgevallen als keuze dus heel veel blijft er niet over).

Teken de petitie tegen het dodingsstation en de gemeenten in Cadiz!
Direct naar de petitie: www.petitiononline.com/perrera/petition.html

Hans Duiven

Citaat van: FGG op 30-08-2010 17:16:35
Citaat van: Hans Duiven op 30-08-2010 16:35:20

Ik was in het begin al zo enthousiast dat ik ook over zou gaan naar een mooie iMac, maar ik  bedenk mij nog wel even een x of drie.

Er is natuurlijk wel degelijk een verschil tussen een MacBook en een iMac. En ik zie voornamelijk hardwareproblemen in je post.

Ik heb je vorge post niet goed doorgelezen. Gaat dus over software.

Ook goed.

Vastlopers:

Niets  ;D

elmarconi

Citaat van: thuur op 30-08-2010 14:43:47
Ik zoek dus een laptop die wel aan het kwaliteitsniveau van de IBM Thinkpad kan tippen. Dat moet toch zeker bestaan vandaag de dag ???

http://www.ruggednotebooks.nl/ ?
--
Autogas Inside . . .

Vulk

Citaat van: Hans Duiven op 30-08-2010 14:51:51
Toshiba laptops zijn kwalitatief goed.

Maar niks in vergelijking met een echte Thinkpad.
Enige wat de mijne te kort heeft is 2 cores, voor de rest wil ik nooit geen ander type laptop meer. Van mijn vorige dell gingen de scharnieren kapot, mijn toshiba indertijd werd te heet,... Enige wat qua bouwkwaliteit in de buurt komt is een (oudere) Mac.
Ik heb nog een Ibookje gehad uit 2004 en ook dat zat geweldig goed en degelijk in elkaar!

Ik weiger trouwens ooit een laptop te kopen die blinkt. Matzwart!

edit: mocht ik een nieuwe moeten kopen (geen 2dehandse), dan werd het iets in die trend: http://www.alternate.be/html/product/Notebooks_Intel/Sony/VPCEA2S1E/-1086303/?tn=HARDWARE&l1=Notebooks&l2=Sony

Alleen die glanzende behuizing. :(

elmarconi

Grmph, Windows 7...

Wil in een login-script de default route veranderen voor enkele experimentele werkstations.
Maar "route change 0.0.0.0 mask 0.0.0.0 192.168.aa.bb" resulteert in een
"The requested operation requires elevation". (Engelse W7 Pro)

Voor mezelf heb ik UAC al uit gezet maar voor Joe Average User wens ik dat niet te doen.
Weet dat er vele mogelijkheden zijn op basis van MAC en DHCP om alternatieve gateways uit te delen, maar zoek eigenlijk iets scriptable ala sudo. Eeuwige roem (Vermelding in het login script ;) ) voor de goede tip!
--
Autogas Inside . . .

Hans Duiven

Citaat van: Vulk op 30-08-2010 19:12:10
Citaat van: Hans Duiven op 30-08-2010 14:51:51
Toshiba laptops zijn kwalitatief goed.

Maar niks in vergelijking met een echte Thinkpad.
Enige wat de mijne te kort heeft is 2 cores, voor de rest wil ik nooit geen ander type laptop meer. Van mijn vorige dell gingen de scharnieren kapot, mijn toshiba indertijd werd te heet,... Enige wat qua bouwkwaliteit in de buurt komt is een (oudere) Mac.
Ik heb nog een Ibookje gehad uit 2004 en ook dat zat geweldig goed en degelijk in elkaar!

Ik weiger trouwens ooit een laptop te kopen die blinkt. Matzwart!

edit: mocht ik een nieuwe moeten kopen (geen 2dehandse), dan werd het iets in die trend: http://www.alternate.be/html/product/Notebooks_Intel/Sony/VPCEA2S1E/-1086303/?tn=HARDWARE&l1=Notebooks&l2=Sony

Alleen die glanzende behuizing. :(

Grappig vind ik wel, dat ASUS de IPod en Macbooks maakt voor Apple  ;D

thuur

Citaat van: elmarconi op 30-08-2010 19:06:02
Citaat van: thuur op 30-08-2010 14:43:47
Ik zoek dus een laptop die wel aan het kwaliteitsniveau van de IBM Thinkpad kan tippen. Dat moet toch zeker bestaan vandaag de dag ???

http://www.ruggednotebooks.nl/ ?

Die zijn ook native-Windows? Dus geen drivers nodig, behalve die wat ingebakken zitten?

Gr :eusa_think:

razorx

SBS Server 2008 wil wel eens haar gateway verliezen na een reboot.
Erg vervelend.
De hotfix (experimenteel van M'Soft en oorspronkelijk bedoeld voor Vista) heeft meer een decoratieve functie. ;)
http://support.microsoft.com/kb/973243

Je zou met wat moeite een script kunnen maken dat de boel hersteld, maar dat vind ik zwaar onfris.
De gateway moet je immers niet gescript zetten, een andere automatiseerder zou zich suf zoeken.

elmarconi

Razorx, bedankt voor de info. Het gaat niet om een server, maar om enkele werkstations. Heb een 2e (Ziggo) gateway in het netwerk gehangen, en wil daarop langzaam de load opvoeren. De DHCP geeft nu nog de oude stabiele maar trage XS4All gateway uit. Nou kan ik wel gaan zitten frotten met DHCP maar daar heb ik helemaal geen zin in, ik wil gewoon in het inlogscript (voor enkele specifieke stations) van gateway wisselen.

En een andere automatiseerder over de vloer is een gevaar voor mijn eigen werkgelegenheid  ;)
--
Autogas Inside . . .

viking_in_shorts

Citaat van: elmarconi op 31-08-2010 22:23:40
Grmph, Windows 7...

Wil in een login-script de default route veranderen voor enkele experimentele werkstations.

Voor mezelf heb ik UAC al uit gezet maar voor Joe Average User wens ik dat niet te doen.
Weet dat er vele mogelijkheden zijn op basis van MAC en DHCP om alternatieve gateways uit te delen, maar zoek eigenlijk iets scriptable ala sudo. Eeuwige roem (Vermelding in het login script ;) ) voor de goede tip!

Hoe roep je het script aan? AD of lokaal?
Wii hebben altijd goede resultaten behaald met kixstart, voordat er een globaal inlog script kwam.

elmarconi

Citaat van: viking_in_shorts op 31-08-2010 23:02:52
Citaat van: elmarconi op 31-08-2010 22:23:40
Grmph, Windows 7...

Wii hebben altijd goede resultaten behaald met kixstart, voordat er een globaal inlog script kwam.

Lokaal, in de startup.bat:
if exist //server/netlogon/netlogon.bat call //server/netlogon/netlogon.bat

Kixtart ken ik maar gebruik het niet. Zal eens kijken of dat gaat werken.

--edit--
http://www.kixtart.org/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=154040
--
Autogas Inside . . .

viking_in_shorts

Citaat van: elmarconi op 31-08-2010 23:16:41

Kixstart ken ik maar gebruik het niet. Zal eens kijken of dat gaat werken.

Als je het script nou eens aanroept onder hkey machine in de registry? dan heb je volgens mij verhoogde rechten ...

Toch :eusa_shifty:

razorx

Citaat van: viking_in_shorts op 31-08-2010 23:24:14
Citaat van: elmarconi op 31-08-2010 23:16:41

Kixstart ken ik maar gebruik het niet. Zal eens kijken of dat gaat werken.

Als je het script nou eens aanroept onder hkey machine in de registry? dan heb je volgens mij verhoogde rechten ...

Toch :eusa_shifty:
Geen slecht idee.
Fout zoeken achteraf wordt dan weer naarder, maar soms moet je wat.